Ta marka premium ma najbardziej lojalnych klientów - nowy ranking J.D. Power
Globalna firma analityczna J.D. Power opublikowała nowy ranking lojalności klientów – 2021 U.S. Automotive Brand Loyalty Study. W tegorocznej edycji już po raz trzeci Lexus zajął pierwsze miejsce wśród marek premium. Oznacza to, że w ciągu 12 miesięcy właściciele samochodów Lexusa najczęściej wymieniali swoje auto na pojazd tej samej marki spośród wszystkich luksusowych marek dostępnych na amerykańskim rynku.
Ranking 2021 U.S. Automotive Brand Loyalty Study został opracowany na podstawie informacji o zakupie samochodów w okresie od czerwca 2020 roku do maja 2021 roku. Jego celem było ustalenie, jak duża grupa właścicieli samochodów danej marki wybrała przy zakupie nowego auta modele z tym samym znaczkiem.
Dane zostały zebrane w bazie Power Information Network i uwzględniają wszystkie roczniki wszystkich modeli sprzedanych i kupionych w badanym okresie. Ranking dotyczy Stanów Zjednoczonych i został opracowany po raz trzeci.
W segmencie premium najlepiej pod tym względem wypadła marka Lexus, po którą sięgnęło ponownie 51,6 procent kupujących kolejne auto. Japońska marka zadebiutowała w 1989 roku właśnie na amerykańskim rynku, proponując klientom nie tylko dużego, luksusowego sedana LS, ale także nową, niespotykaną jakość obsługi w salonach. Tę tradycję Lexus stara się podtrzymać do dziś, opierając swoje standardy obsługi klienta na tradycyjnych zasadach gościnności Omotenashi.
Drugie miejsce w tej edycji rankingu J.D. Power w klasie premium zajęło Porsche, którego modele wybrało 50,2 procent osób już posiadających samochód tej marki. Na trzecim miejscu znalazł się Mercedes-Benz z wynikiem 47 procent, a na kolejnych BMW i Audi.
W zestawieniu marek popularnych w tegorocznej edycji rankingu U.S. Automotive Brand Loyalty Study podium zostało zdominowane przez japońskie brandy. Najchętniej do samochodów tej samej marki wracali klienci Subaru – było ich aż 61,8 procent. Drugie miejsce zajęła Toyota, która jest też drugą najpopularniejszą marką w USA. 61,1 procent dotychczasowych posiadaczy samochodów Toyoty sięgnęło ponownie po auto z tym samym znaczkiem. Podium zamyka Honda z wynikiem 59,3 procent, która jest czwartą najchętniej kupowaną marką w Stanach Zjednoczonych. Na kolejnych miejscach znalazły się marki reprezentujące rodzimych producentów – RAM z wynikiem 56,8 procent oraz lider amerykańskiego rynku – Ford z wynikiem 53,9 procent.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.