Technologia Goodyear TPMS pomogła zespołowi De Rooy wygrać Rajd Dakar
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Kamieniste, piaszczyste i błotniste nawierzchnie Rajdu Dakar, a także strome wzniesienia - to była ciężka próba dla zawodników, pojazdów, ale także opon, które musiały oferować maksymalną wydajność, niezawodność i osiągi. Opony Goodyear OFFROAD po raz kolejny potwierdziły swoją skuteczność, wspierając zespół De Rooy Iveco w drodze do sukcesu. Na trasie holenderski team korzystał też z systemu monitorowania ciśnienia w oponach Goodyear TPMS, który pomagał zawodnikom śledzić ważne parametry techniczne opon i w ten sposób zapobiegać ich awariom. Ułatwiło to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon, a w końcowym rezultacie przyniosło upragnione zwycięstwo. Technologia Goodyear TPMS jest dostępna dla flot w całej Europie.
Zespół De Rooy Iveco może zaliczyć tegoroczny Rajd Dakar do wyjątkowo udanych startów – Janus Van Kasteren, prowadząc ciężarówkę Boss Machinery Team De Rooy IVECO, zajął pierwsze miejsce, a jego zespołowi koledzy, Martin i Mitchel Van Den Brink, odpowiednio trzecią i czwartą lokatę.
Warunki panujące na trasie Rajdu Dakar są dalekie od wyzwań, z którymi na co dzień mierzą się europejscy przewoźnicy drogowi, ale Goodyear czerpie z doświadczeń zdobytych w tym prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu motorsportowym, by projektować opony gotowe na najbardziej wymagające trasy, już nie pustynne, a asfaltowe.
Przygotowując się do tegorocznego Rajdu Dakar, inżynierowie Goodyeara ściśle współpracowali z zespołem De Rooy podczas testów w Maroku, które odbyły się trzy miesiące przed startem. Testową trasę wyznaczono na Saharze, wykorzystując tamtejsze warunki do odwzorowania typowych cech krajobrazu Arabii Saudyjskiej. Test posłużył do oceny zachowania opon Goodyear OFFROAD, które charakteryzują się specjalną, terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia.
Pięć dni spędzonych w Maroku miało jeszcze inny cel: przetestowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach, Goodyear TPMS, w niestandardowych warunkach drogowych. Ta technologia pokładowa obejmuje czujnik umieszczony w oponie, który ostrzega kierowcę o nieprawidłowym poziomie ciśnienia w oponie za pośrednictwem wyświetlacza zamontowanego na desce rozdzielczej ciężarówki. Na kamienistym terenie i trudnych pustynnych nawierzchniach, wcześniejsze ostrzeżenie o anomaliach w pomiarach temperatury i ciśnienia w oponach mogą zaoszczędzić zespołom cennego czasu na naprawę.
„Kolejny raz opony Goodyear OFFROAD wspierały nasz zespół w osiąganiu jak najlepszych wyników w niezwykle trudnych i nieprzewidywalnych warunkach. W tym roku mogliśmy nie tylko liczyć na ich doskonałą trwałość i trakcję, ale także na bieżąco monitorować poziom ciśnienia w oponach i śledzić ich temperaturę dzięki systemowi Goodyear TPMS. Mogliśmy szybko i w czasie rzeczywistym reagować na wszelkie wyzwania, które mogłyby skutkować wydłużeniem postoju. Ułatwiło nam to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon,” wyjaśnił Gerard De Rooy, właściciel zespołu De Rooy.
„Gratulacje dla zespołu De Rooy za sukces w jednym z najtrudniejszych rajdów w motorspocie. Już kilkakrotnie wspieraliśmy zawodników holenderskiego zespołu w zakresie opon i rozwiązań do zarządzania oponami, ale w tym roku jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia systemu TPMS do wszystkich czterech używanych przez nich ciężarówek IVECO. Połączenie naszych niezawodnych opon z rozwiązaniami do zarządzania oponami po raz kolejny przyniosło doskonałe rezultaty - tym razem zwycięstwo w Rajdzie Dakar zespołowi De Rooy,” powiedział Maciej Szymański, Dyrektor Goodyear ds. Marketingu Opon Użytkowych w Europie.
Technologia Goodyear TPMS, dostępna także dla flot, pomaga zaoszczędzić czas, zwiększyć wydajność i poprawić bezpieczeństwo w trasie. System usprawnia też proces kontroli opon, zmniejszając liczbę godzin, które flota musiałaby poświęcić na ten cel. Wcześniejsze ostrzeżenie o zbyt niskim ciśnieniu w oponie zapobiega jej dalszemu uszkodzeniu, a także zwiększa efektywność paliwową.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.