Technologia Goodyear TPMS pomogła zespołowi De Rooy wygrać Rajd Dakar
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Kamieniste, piaszczyste i błotniste nawierzchnie Rajdu Dakar, a także strome wzniesienia - to była ciężka próba dla zawodników, pojazdów, ale także opon, które musiały oferować maksymalną wydajność, niezawodność i osiągi. Opony Goodyear OFFROAD po raz kolejny potwierdziły swoją skuteczność, wspierając zespół De Rooy Iveco w drodze do sukcesu. Na trasie holenderski team korzystał też z systemu monitorowania ciśnienia w oponach Goodyear TPMS, który pomagał zawodnikom śledzić ważne parametry techniczne opon i w ten sposób zapobiegać ich awariom. Ułatwiło to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon, a w końcowym rezultacie przyniosło upragnione zwycięstwo. Technologia Goodyear TPMS jest dostępna dla flot w całej Europie.
Zespół De Rooy Iveco może zaliczyć tegoroczny Rajd Dakar do wyjątkowo udanych startów – Janus Van Kasteren, prowadząc ciężarówkę Boss Machinery Team De Rooy IVECO, zajął pierwsze miejsce, a jego zespołowi koledzy, Martin i Mitchel Van Den Brink, odpowiednio trzecią i czwartą lokatę.
Warunki panujące na trasie Rajdu Dakar są dalekie od wyzwań, z którymi na co dzień mierzą się europejscy przewoźnicy drogowi, ale Goodyear czerpie z doświadczeń zdobytych w tym prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu motorsportowym, by projektować opony gotowe na najbardziej wymagające trasy, już nie pustynne, a asfaltowe.
Przygotowując się do tegorocznego Rajdu Dakar, inżynierowie Goodyeara ściśle współpracowali z zespołem De Rooy podczas testów w Maroku, które odbyły się trzy miesiące przed startem. Testową trasę wyznaczono na Saharze, wykorzystując tamtejsze warunki do odwzorowania typowych cech krajobrazu Arabii Saudyjskiej. Test posłużył do oceny zachowania opon Goodyear OFFROAD, które charakteryzują się specjalną, terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia.
Pięć dni spędzonych w Maroku miało jeszcze inny cel: przetestowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach, Goodyear TPMS, w niestandardowych warunkach drogowych. Ta technologia pokładowa obejmuje czujnik umieszczony w oponie, który ostrzega kierowcę o nieprawidłowym poziomie ciśnienia w oponie za pośrednictwem wyświetlacza zamontowanego na desce rozdzielczej ciężarówki. Na kamienistym terenie i trudnych pustynnych nawierzchniach, wcześniejsze ostrzeżenie o anomaliach w pomiarach temperatury i ciśnienia w oponach mogą zaoszczędzić zespołom cennego czasu na naprawę.
„Kolejny raz opony Goodyear OFFROAD wspierały nasz zespół w osiąganiu jak najlepszych wyników w niezwykle trudnych i nieprzewidywalnych warunkach. W tym roku mogliśmy nie tylko liczyć na ich doskonałą trwałość i trakcję, ale także na bieżąco monitorować poziom ciśnienia w oponach i śledzić ich temperaturę dzięki systemowi Goodyear TPMS. Mogliśmy szybko i w czasie rzeczywistym reagować na wszelkie wyzwania, które mogłyby skutkować wydłużeniem postoju. Ułatwiło nam to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon,” wyjaśnił Gerard De Rooy, właściciel zespołu De Rooy.
„Gratulacje dla zespołu De Rooy za sukces w jednym z najtrudniejszych rajdów w motorspocie. Już kilkakrotnie wspieraliśmy zawodników holenderskiego zespołu w zakresie opon i rozwiązań do zarządzania oponami, ale w tym roku jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia systemu TPMS do wszystkich czterech używanych przez nich ciężarówek IVECO. Połączenie naszych niezawodnych opon z rozwiązaniami do zarządzania oponami po raz kolejny przyniosło doskonałe rezultaty - tym razem zwycięstwo w Rajdzie Dakar zespołowi De Rooy,” powiedział Maciej Szymański, Dyrektor Goodyear ds. Marketingu Opon Użytkowych w Europie.
Technologia Goodyear TPMS, dostępna także dla flot, pomaga zaoszczędzić czas, zwiększyć wydajność i poprawić bezpieczeństwo w trasie. System usprawnia też proces kontroli opon, zmniejszając liczbę godzin, które flota musiałaby poświęcić na ten cel. Wcześniejsze ostrzeżenie o zbyt niskim ciśnieniu w oponie zapobiega jej dalszemu uszkodzeniu, a także zwiększa efektywność paliwową.
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1969075435,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.