Technologia Goodyear TPMS pomogła zespołowi De Rooy wygrać Rajd Dakar
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Kamieniste, piaszczyste i błotniste nawierzchnie Rajdu Dakar, a także strome wzniesienia - to była ciężka próba dla zawodników, pojazdów, ale także opon, które musiały oferować maksymalną wydajność, niezawodność i osiągi. Opony Goodyear OFFROAD po raz kolejny potwierdziły swoją skuteczność, wspierając zespół De Rooy Iveco w drodze do sukcesu. Na trasie holenderski team korzystał też z systemu monitorowania ciśnienia w oponach Goodyear TPMS, który pomagał zawodnikom śledzić ważne parametry techniczne opon i w ten sposób zapobiegać ich awariom. Ułatwiło to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon, a w końcowym rezultacie przyniosło upragnione zwycięstwo. Technologia Goodyear TPMS jest dostępna dla flot w całej Europie.
Zespół De Rooy Iveco może zaliczyć tegoroczny Rajd Dakar do wyjątkowo udanych startów – Janus Van Kasteren, prowadząc ciężarówkę Boss Machinery Team De Rooy IVECO, zajął pierwsze miejsce, a jego zespołowi koledzy, Martin i Mitchel Van Den Brink, odpowiednio trzecią i czwartą lokatę.
Warunki panujące na trasie Rajdu Dakar są dalekie od wyzwań, z którymi na co dzień mierzą się europejscy przewoźnicy drogowi, ale Goodyear czerpie z doświadczeń zdobytych w tym prawdopodobnie najtrudniejszym wyścigu motorsportowym, by projektować opony gotowe na najbardziej wymagające trasy, już nie pustynne, a asfaltowe.
Przygotowując się do tegorocznego Rajdu Dakar, inżynierowie Goodyeara ściśle współpracowali z zespołem De Rooy podczas testów w Maroku, które odbyły się trzy miesiące przed startem. Testową trasę wyznaczono na Saharze, wykorzystując tamtejsze warunki do odwzorowania typowych cech krajobrazu Arabii Saudyjskiej. Test posłużył do oceny zachowania opon Goodyear OFFROAD, które charakteryzują się specjalną, terenową mieszanką, głębokim, antypoślizgowym bieżnikiem i zwiększoną odpornością na przecięcia.
Pięć dni spędzonych w Maroku miało jeszcze inny cel: przetestowanie systemu monitorowania ciśnienia w oponach, Goodyear TPMS, w niestandardowych warunkach drogowych. Ta technologia pokładowa obejmuje czujnik umieszczony w oponie, który ostrzega kierowcę o nieprawidłowym poziomie ciśnienia w oponie za pośrednictwem wyświetlacza zamontowanego na desce rozdzielczej ciężarówki. Na kamienistym terenie i trudnych pustynnych nawierzchniach, wcześniejsze ostrzeżenie o anomaliach w pomiarach temperatury i ciśnienia w oponach mogą zaoszczędzić zespołom cennego czasu na naprawę.
„Kolejny raz opony Goodyear OFFROAD wspierały nasz zespół w osiąganiu jak najlepszych wyników w niezwykle trudnych i nieprzewidywalnych warunkach. W tym roku mogliśmy nie tylko liczyć na ich doskonałą trwałość i trakcję, ale także na bieżąco monitorować poziom ciśnienia w oponach i śledzić ich temperaturę dzięki systemowi Goodyear TPMS. Mogliśmy szybko i w czasie rzeczywistym reagować na wszelkie wyzwania, które mogłyby skutkować wydłużeniem postoju. Ułatwiło nam to dostosowanie strategii do warunków drogowych i osiągów opon,” wyjaśnił Gerard De Rooy, właściciel zespołu De Rooy.
„Gratulacje dla zespołu De Rooy za sukces w jednym z najtrudniejszych rajdów w motorspocie. Już kilkakrotnie wspieraliśmy zawodników holenderskiego zespołu w zakresie opon i rozwiązań do zarządzania oponami, ale w tym roku jesteśmy szczególnie dumni z wprowadzenia systemu TPMS do wszystkich czterech używanych przez nich ciężarówek IVECO. Połączenie naszych niezawodnych opon z rozwiązaniami do zarządzania oponami po raz kolejny przyniosło doskonałe rezultaty - tym razem zwycięstwo w Rajdzie Dakar zespołowi De Rooy,” powiedział Maciej Szymański, Dyrektor Goodyear ds. Marketingu Opon Użytkowych w Europie.
Technologia Goodyear TPMS, dostępna także dla flot, pomaga zaoszczędzić czas, zwiększyć wydajność i poprawić bezpieczeństwo w trasie. System usprawnia też proces kontroli opon, zmniejszając liczbę godzin, które flota musiałaby poświęcić na ten cel. Wcześniejsze ostrzeżenie o zbyt niskim ciśnieniu w oponie zapobiega jej dalszemu uszkodzeniu, a także zwiększa efektywność paliwową.
Wymagający tor Imola debiutuje w wyścigach FIA WEC - nowe wyzwanie dla Goodyeara
Blisko milion kierowców złapanych przez fotoradary w 2023 roku
Elocity gotowe na AFIR. Na kierowców czekają wygodne formy płatności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Zagranica
Chiny przygotowują się do ewentualnej eskalacji konfliktu z USA. Mocno inwestują w swoją niezależność energetyczną i technologiczną
Najnowsze dane gospodarcze z Państwa Środka okazały się lepsze od prognoz. Choć część analityków spodziewa się powrotu optymizmu i poprawy nastrojów, to jednak w długim terminie chińska gospodarka mierzy się z kryzysem demograficznym i załamaniem w sektorze nieruchomości. Władze Chin zresztą już przedefiniowały swoje priorytety i teraz bardziej skupiają się na bezpieczeństwie ekonomicznym, a nie na samym wzroście gospodarczym. – Chiny szykują się na eskalację konfliktu z USA i pod tym kątem należy obserwować chińską gospodarkę – zauważa Maciej Kalwasiński z Ośrodka Studiów Wschodnich. Jak wskazuje, Chiny mocno inwestują w rozwój swojego przemysłu i niezależność energetyczną, chcąc zmniejszyć uzależnienie od zagranicy.
Infrastruktura
Inwestycje w przydomowe elektrownie wiatrowe w Polsce mogą się okazać nieopłacalne. Eksperci ostrzegają przed wysokimi kosztami produkcji energii
Małe przydomowe elektrownie wiatrowe mogą być drogą pułapką – ostrzega Fundacja Instrat. Jej zdaniem koszt wytworzenia prądu z takich instalacji może być kilkukrotnie wyższy od tego z sieci. Tymczasem rząd proponuje program wsparcia dla przydomowych instalacji tego typu wart 400 mln zł. Zdaniem ekspertów warto się zastanowić nad jego rewizją i zmniejszeniem jego skali.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.