TIER Mobility wjeżdża do Ameryki Północnej
TIER Mobility wjeżdża do Ameryki Północnej dzięki przejęciu operatora mikromobilności Spin
- TIER Mobility (TIER) przejmuje Spin, operatora mikromobilności należącego do spółki Ford, poszerzając swoją globalną działalność o dodatkowe 106 obszarów w Ameryce Północnej. Tym samym berlińska spółka staje się partnerem miast w dwóch nowych krajach – Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
- Jest to już trzecie przejęcie dokonane przez firmę w ostatnich miesiącach, które pozwoliło TIER stać się największym operatorem mikromobilności na świecie pod względem liczby miast i pojazdów.
Berlin, 3 marca 2022 r. - TIER Mobility, europejski lider mikromobilności, ogłosił zakup Spin - operatora współdzielonych rowerów i hulajnóg elektrycznych, znajdującego się w posiadaniu spółki Ford. Tym samym TIER wchodzi na rynek Ameryki Północnej.
Po niedawnym zakupie nextbike – największego operatora współdzielonych rowerów w Europie - TIER działa obecnie w ponad 410 miastach, dysponując flotą 250 000 pojazdów. Poprzez zakup spółki Spin oraz jej 50 000 pojazdów, TIER rozszerza swój zasięg do ponad 520 lokalizacji w łącznie 21 krajach na świecie. Łączna wielkość floty liczącej 300 000 pojazdów po połączeniu ze Spin sprawia, że TIER staje się największym dostawcą współdzielonych rozwiązań transportu multimodalnego.
Spin posiada mocne relacje partnerskie z miastami w Ameryce Północnej oraz doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Marka kieruje się również przełomowym podejściem do budowania wydajnego systemu infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Natomiast TIER jest pionierem rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju. Firma stosuje silnie wpływające na branże innowacje, takie jak technologia wymiennych baterii czy sieć TIER Energy Network, pozwalająca na samodzielną wymianę baterii przez użytkowników. Połączenie tych dwóch międzynarodowych graczy tworzy najbardziej odpowiedzialnego i zrównoważonego partnera miast w dziedzinie mikromobilności na świecie.
TIER i Spin planują szereg wspólnych inicjatyw – począwszy od opracowywania nowych standardów w branży, po inwestycje we flotę e-hulajnóg i e-rowerów oraz wdrażanie technologii, które zapewnią większe bezpieczeństwo użytkowników pojazdów, pieszych oraz innych osób korzystających z dróg po obu stronach Atlantyku. Modernizacja i wyposażenie floty Spin w stuprocentowo wymienne baterie pozwoli marce na osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju oraz ekoefektywności.
Lawrence Leuschner, prezes i współzałożyciel spółki TIER Mobility, komentuje: „Przejęcie Spin oraz wejście na rynek Ameryki Północnej to bardzo ważny krok w realizacji naszej misji „Zmiany mobilności na dobre”. Cieszę się, że możemy wspierać mieszkańców miast i społeczności w Ameryce Północnej w rezygnacji z samochodów i wyborze bardziej zrównoważonych rozwiązań mobilności miejskiej. To kluczowa zmiana, aby zmniejszyć ślad węglowy w kolejnych miejscowościach na świecie. Z niecierpliwością czekamy na jej realizację wraz ze Spin, który podziela nasze podejście do odpowiedzialnego partnerstwa i zrównoważonego rozwoju”.
Ben Bear, prezes Spin, mówi: „Łączą nas wspólne wartości. Zarówno TIER, jak i Spin dostarczają najwyższego poziomu usługi mikromobilności miastom i ich mieszkańcom. Swoje działania opierają na silnych partnerstwach i budowaniu relacji z pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Misją obydwu firm jest wspieranie mieszkańców miast w rezygnacji z samochodów na rzecz zrównoważonych i bezpiecznych usług w zakresie mikromobilności. Z ogromnym entuzjazmem podchodzimy do dalszego rozwoju Spin w Ameryce Północnej i cieszymy się, że łączymy siły z TIER. Razem będziemy wyborem numer jeden dla miast i użytkowników na całym świecie”.
Zakup Spin to kolejne duże przejęcie zrealizowane przez TIER w ostatnich miesiącach, które nastąpiło po ubiegłorocznych połączeniach z Wind Mobility, liderem rynku włoskiego oraz nextbike, czołowym graczem na europejskim rynku rowerów miejskich. Ponadto, w październiku 2021 roku spółka TIER ogłosiła zakończenie pierwszej fazy finansowania serii D opiewającej na kwotę 200 milionów USD, czym ugruntowała swoją pozycję najwyżej dofinansowanej spółki branży mikromobilności w Europie. Dotychczas TIER uzyskał finansowanie w łącznej wysokości 660 milionów USD w postaci kapitału własnego i instrumentów dłużnych.
Po niedawnej restrukturyzacji Spin całkowicie skoncentrował się na rynkach, na których działa jeden lub kilku operatorów, a władze miasta lub kampusu wybierają partnerów w trybie procedury przetargowej. Spin kontynuował swoją działalność w poszczególnych miastach w oparciu o pozytywny wskaźnik EBITDA. Tego typu sposób myślenia jest bliski TIER, firmie skupiającej się na budowaniu biznesu zrównoważonego zarówno pod względem środowiskowym, jak i ekonomicznym. Po połączeniu firm, Spin będzie kontynuował działalność jako odrębny podmiot w Ameryce Północnej. W dalszej perspektywie działalność Spin w Wielkiej Brytanii zostanie kontynuowana pod marką TIER.
Cena zakupu oraz inne szczegóły finansowe dotyczące transakcji nie zostaną podane do wiadomości publicznej. J.P. Morgan działał przy transakcji jako doradca finansowy, a White & Case LLP jako doradca prawny TIER.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.