Komunikaty PR

TIER Mobility wjeżdża do Ameryki Północnej

2022-03-02  |  20:00
Biuro prasowe
Do pobrania 03 ( 0.05 MB )

TIER Mobility wjeżdża do Ameryki Północnej dzięki przejęciu operatora mikromobilności Spin

 

  • TIER Mobility (TIER) przejmuje Spin, operatora mikromobilności należącego do spółki Ford, poszerzając swoją globalną działalność o dodatkowe 106 obszarów w Ameryce Północnej. Tym samym berlińska spółka staje się partnerem miast w dwóch nowych krajach – Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.
  • Jest to już trzecie przejęcie dokonane przez firmę w ostatnich miesiącach, które pozwoliło TIER stać się największym operatorem mikromobilności na świecie pod względem liczby miast i pojazdów.

 

Berlin, 3 marca 2022 r. - TIER Mobility, europejski lider mikromobilności, ogłosił zakup Spin - operatora współdzielonych rowerów i hulajnóg elektrycznych, znajdującego się w posiadaniu spółki Ford. Tym samym TIER wchodzi na rynek Ameryki Północnej.

Po niedawnym zakupie nextbike – największego operatora współdzielonych rowerów w Europie - TIER działa obecnie w ponad 410 miastach, dysponując flotą 250 000 pojazdów. Poprzez zakup spółki Spin oraz jej 50 000 pojazdów, TIER rozszerza swój zasięg do ponad 520 lokalizacji w łącznie 21 krajach na świecie. Łączna wielkość floty liczącej 300 000 pojazdów po połączeniu ze Spin sprawia, że TIER staje się największym dostawcą współdzielonych rozwiązań transportu multimodalnego.

Spin posiada mocne relacje partnerskie z miastami w Ameryce Północnej oraz doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Marka kieruje się również przełomowym podejściem do budowania wydajnego systemu infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Natomiast TIER jest pionierem rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju. Firma stosuje silnie wpływające na branże innowacje, takie jak technologia wymiennych baterii czy sieć TIER Energy Network, pozwalająca na samodzielną wymianę baterii przez użytkowników. Połączenie tych dwóch międzynarodowych graczy tworzy najbardziej odpowiedzialnego i zrównoważonego partnera miast w dziedzinie mikromobilności na świecie.

TIER i Spin planują szereg wspólnych inicjatyw – począwszy od opracowywania nowych standardów w branży, po inwestycje we flotę e-hulajnóg i e-rowerów oraz wdrażanie technologii, które zapewnią większe bezpieczeństwo użytkowników pojazdów, pieszych oraz innych osób korzystających z dróg po obu stronach Atlantyku. Modernizacja i wyposażenie floty Spin w stuprocentowo wymienne baterie pozwoli marce na osiągnięcie celów zrównoważonego rozwoju oraz ekoefektywności. 

Lawrence Leuschner, prezes i współzałożyciel spółki TIER Mobility, komentuje: „Przejęcie Spin oraz wejście na rynek Ameryki Północnej to bardzo ważny krok w realizacji naszej misji „Zmiany mobilności na dobre”. Cieszę się, że możemy wspierać mieszkańców miast i społeczności w Ameryce Północnej w rezygnacji z samochodów i wyborze bardziej zrównoważonych rozwiązań mobilności miejskiej. To kluczowa zmiana, aby zmniejszyć ślad węglowy w kolejnych miejscowościach na świecie. Z niecierpliwością czekamy na jej realizację wraz ze Spin, który podziela nasze podejście do odpowiedzialnego partnerstwa i zrównoważonego rozwoju”.

Ben Bear, prezes Spin, mówi: „Łączą nas wspólne wartości. Zarówno TIER, jak i Spin dostarczają najwyższego poziomu usługi mikromobilności miastom i ich mieszkańcom. Swoje działania opierają na silnych partnerstwach i budowaniu relacji z pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Misją obydwu firm jest wspieranie mieszkańców miast w rezygnacji z samochodów na rzecz zrównoważonych i bezpiecznych usług w zakresie mikromobilności. Z ogromnym entuzjazmem podchodzimy do dalszego rozwoju Spin w Ameryce Północnej i cieszymy się, że łączymy siły z TIER. Razem będziemy wyborem numer jeden dla miast i użytkowników na całym świecie”.

Zakup Spin to kolejne duże przejęcie zrealizowane przez TIER w ostatnich miesiącach, które nastąpiło po ubiegłorocznych połączeniach z Wind Mobility, liderem rynku włoskiego oraz nextbike, czołowym graczem na europejskim rynku rowerów miejskich. Ponadto, w październiku 2021 roku spółka TIER ogłosiła zakończenie pierwszej fazy finansowania serii D opiewającej na kwotę 200 milionów USD, czym ugruntowała swoją pozycję najwyżej dofinansowanej spółki branży mikromobilności w Europie. Dotychczas TIER uzyskał finansowanie w łącznej wysokości 660 milionów USD w postaci kapitału własnego i instrumentów dłużnych.

Po niedawnej restrukturyzacji Spin całkowicie skoncentrował się na rynkach, na których działa jeden lub kilku operatorów, a władze miasta lub kampusu wybierają partnerów w trybie procedury przetargowej. Spin kontynuował swoją działalność w poszczególnych miastach w oparciu o pozytywny wskaźnik EBITDA. Tego typu sposób myślenia jest bliski TIER, firmie skupiającej się na budowaniu biznesu zrównoważonego zarówno pod względem środowiskowym, jak i ekonomicznym. Po połączeniu firm, Spin będzie kontynuował działalność jako odrębny podmiot w Ameryce Północnej. W dalszej perspektywie działalność Spin w Wielkiej Brytanii zostanie kontynuowana pod marką TIER.

Cena zakupu oraz inne szczegóły finansowe dotyczące transakcji nie zostaną podane do wiadomości publicznej.​ J.P. Morgan działał przy transakcji jako doradca finansowy, a White & Case LLP jako doradca prawny TIER.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show

After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market.
Motoryzacja Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
2024-04-30 | 01:00

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi
Motoryzacja The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
2024-04-30 | 01:00

The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland

Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.