TomTom dołącza do MIH Consortium
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że dołączył do MIH Consortium jako pierwszy i jedyny globalny producent map oraz dostawca nawigacji. Zainicjowane przez Foxconn, MIH Consortium, skupia strategicznych partnerów, takich jak TomTom, z całego przemysłu motoryzacyjnego, w celu stworzenia następnej generacji pojazdów elektrycznych (EV), autonomicznej jazdy i aplikacji związanych z usługami mobilnymi.
MIH Consortium postrzega wiedzę firmy TomTom w zakresie cyfrowego kokpitu i doświadczenia użytkownika (UX) nawigacji dla kierowców pojazdów elektrycznych jako istotne uzupełnienie Open EV Alliance. Wydajny silnik wyznaczania tras od TomTom wykorzystuje zaawansowane mapy i dane o ruchu drogowym, a także informacje z pojazdu i jego otoczenia, aby zapewnić niezawodne trasy dla pojazdów elektrycznych, które najszybciej doprowadzą kierowcę do celu, bez obaw o zasięg i ładowanie.
Jack Cheng, CEO w MIH Consortium, powiedział: „Dzięki doświadczeniu firmy TomTom w tworzeniu i utrzymywaniu globalnie skalowalnych map zoptymalizowanych pod kątem przyjaznej dla użytkownika nawigacji w pojazdach elektrycznych, zautomatyzowanej jazdy i inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności, jasne jest, że będzie ona nieocenionym partnerem MIH Consortium i Open EV Alliance”.
Jako członek MIH Consortium firma TomTom będzie regularnie współpracować z globalnymi liderami branży motoryzacyjnej i technologicznej, pomagać w wyznaczaniu strategicznego kierunku działania konsorcjum, przyspieszać tworzenie innowacji i wpływać na największe trendy w branży mobilności.
„Konsumenci oczekują, że samochody staną się jak najszybciej smartfonami na kółkach. MIH Consortium odgrywa istotną rolę w wypełnianiu luki pomiędzy wszystkimi członkami ekosystemu motoryzacyjnego, zapewniając ścisłą współpracę, która jest niezbędna dla całej branży, aby osiągnąć ten cel” - dodał Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Dzięki bliższej współpracy z innymi członkami konsorcjum MIH, w tym z producentami oprogramowania samochodowego, firma TomTom może odegrać kluczową rolę w rozwoju inteligentnych, przyjaznych dla użytkownika pojazdów elektrycznych, które będą stale ewoluować, aby zadowolić kierowców i pasażerów”.
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1969075435,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/warszawa6,w_274,_small.jpg)
Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym
O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.
Handel
Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ige-azja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.
Problemy społeczne
Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdrowie-ukraincy-foto,w_133,r_png,_small.png)
Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.