TomTom dołącza do MIH Consortium
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że dołączył do MIH Consortium jako pierwszy i jedyny globalny producent map oraz dostawca nawigacji. Zainicjowane przez Foxconn, MIH Consortium, skupia strategicznych partnerów, takich jak TomTom, z całego przemysłu motoryzacyjnego, w celu stworzenia następnej generacji pojazdów elektrycznych (EV), autonomicznej jazdy i aplikacji związanych z usługami mobilnymi.
MIH Consortium postrzega wiedzę firmy TomTom w zakresie cyfrowego kokpitu i doświadczenia użytkownika (UX) nawigacji dla kierowców pojazdów elektrycznych jako istotne uzupełnienie Open EV Alliance. Wydajny silnik wyznaczania tras od TomTom wykorzystuje zaawansowane mapy i dane o ruchu drogowym, a także informacje z pojazdu i jego otoczenia, aby zapewnić niezawodne trasy dla pojazdów elektrycznych, które najszybciej doprowadzą kierowcę do celu, bez obaw o zasięg i ładowanie.
Jack Cheng, CEO w MIH Consortium, powiedział: „Dzięki doświadczeniu firmy TomTom w tworzeniu i utrzymywaniu globalnie skalowalnych map zoptymalizowanych pod kątem przyjaznej dla użytkownika nawigacji w pojazdach elektrycznych, zautomatyzowanej jazdy i inteligentnych rozwiązań w zakresie mobilności, jasne jest, że będzie ona nieocenionym partnerem MIH Consortium i Open EV Alliance”.
Jako członek MIH Consortium firma TomTom będzie regularnie współpracować z globalnymi liderami branży motoryzacyjnej i technologicznej, pomagać w wyznaczaniu strategicznego kierunku działania konsorcjum, przyspieszać tworzenie innowacji i wpływać na największe trendy w branży mobilności.
„Konsumenci oczekują, że samochody staną się jak najszybciej smartfonami na kółkach. MIH Consortium odgrywa istotną rolę w wypełnianiu luki pomiędzy wszystkimi członkami ekosystemu motoryzacyjnego, zapewniając ścisłą współpracę, która jest niezbędna dla całej branży, aby osiągnąć ten cel” - dodał Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Dzięki bliższej współpracy z innymi członkami konsorcjum MIH, w tym z producentami oprogramowania samochodowego, firma TomTom może odegrać kluczową rolę w rozwoju inteligentnych, przyjaznych dla użytkownika pojazdów elektrycznych, które będą stale ewoluować, aby zadowolić kierowców i pasażerów”.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.