Ubezpieczenia komunikacyjne – najlepiej w pakiecie i zdalnie
Według raportu PIU „Ubezpieczenia w liczbach 2021. Rynek ubezpieczeń w Polsce“ składka przypisana do ubezpieczeń komunikacyjnych w 2021 roku liczyła 24,6 mld zł brutto. Z kolei łączna wartość odszkodowań i świadczeń komunikacyjnych wypłaconych przez ubezpieczycieli wyniosła 15,3 mld zł. Kierowcy kalkulują potencjalne straty i szukają rozwiązań, które pomogą im skutecznie i na różnych poziomach zabezpieczyć się przed ewentualnymi awariami. Jedną z możliwości zapewnienia sobie komfortu, także emocjonalnego, może być pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych.
Z reguły ten, kto nigdy jeszcze nie doświadczył kolizji drogowej, może mieć przekonanie, że temat wypadków go nie dotyczy. Że stłuczki to zdarzenia, o których się jedynie słyszy, które trafiają się wyłącznie innym ludziom. Dane z raportu PIU pokazują, że z wykazów ubezpieczeń OC PPM w Polsce w 2021 r. cztery samochody na sto doznały zniszczeń, a średni koszt 1 szkody wynosił prawie 8 500 zł. W poprzednim roku mechanicy zlikwidowali łącznie 1 mln uszkodzeń. Mówiąc o ubezpieczeniu AC, usterek doświadczyli kierowcy 9 na 100 pojazdów, a średni koszt jednej awarii wynosił 7 257 zł.
Pakiet dla chętnych
Oprócz obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego takiego jak OC, kierowcy mogą zapewnić sobie pełną ochronę od nieszczęśliwych wypadków. Na przykład właściciele aut z Grupy Volkswagen (np. SEAT, ŠKODA, Audi, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze) mogą wykupić pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych – również ci z klientów, którzy posiadają auto z „drugiej ręki”. Volkswagen Financial Services współpracuje w tym zakresie z Allianz Polska, Ergo Hestia, WARTA oraz HDI Ubezpieczenia. Z rozwiązania mogą skorzystać użytkownicy maksymalnie ośmioletnich pojazdów.
Wielu klientów samochodów względnie młodych – niekoniecznie nowych – wybiera bezpieczną opcję wykupu całego pakietu komunikacyjnego. Dla kierowców często liczy się komfort i pewność, że nawet w razie kradzieży nie poniosą bezpowrotnych strat.
Jak to wygląda w praktyce
Volkswagen Financial Services oferuje pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych – OC, AC, NNW, Assistance w zdalnym procesie sprzedaży. Ubezpieczenie Autocasco (AC) pokrywa koszty szkody wyrządzonej w wyniku kolizji lub wypadku drogowego, uszkodzenia auta przez osoby trzecie lub nieprzewidzianych warunków atmosferycznych. Przydaje się również w razie kradzieży pojazdu oraz jego pożaru. Ubezpieczenie NNW jest użyteczne na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu albo śmierci w wypadku drogowym. Może objąć ochroną ubezpieczeniową zdarzenia z udziałem kierowcy, a także pasażerów, którzy ulegli nieszczęśliwemu wypadkowi. Ostatnie, ubezpieczenie Assistance, zapewnia usługi serwisowe, np. holowanie z miejsca awarii auta oraz samochód zastępczy na czas naprawy pojazdu.
Informacje o ubezpieczeniu komunikacyjnym można znaleźć na stronie internetowej Volkswagen Financial Services.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.