Ubezpieczenia komunikacyjne – najlepiej w pakiecie i zdalnie
Według raportu PIU „Ubezpieczenia w liczbach 2021. Rynek ubezpieczeń w Polsce“ składka przypisana do ubezpieczeń komunikacyjnych w 2021 roku liczyła 24,6 mld zł brutto. Z kolei łączna wartość odszkodowań i świadczeń komunikacyjnych wypłaconych przez ubezpieczycieli wyniosła 15,3 mld zł. Kierowcy kalkulują potencjalne straty i szukają rozwiązań, które pomogą im skutecznie i na różnych poziomach zabezpieczyć się przed ewentualnymi awariami. Jedną z możliwości zapewnienia sobie komfortu, także emocjonalnego, może być pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych.
Z reguły ten, kto nigdy jeszcze nie doświadczył kolizji drogowej, może mieć przekonanie, że temat wypadków go nie dotyczy. Że stłuczki to zdarzenia, o których się jedynie słyszy, które trafiają się wyłącznie innym ludziom. Dane z raportu PIU pokazują, że z wykazów ubezpieczeń OC PPM w Polsce w 2021 r. cztery samochody na sto doznały zniszczeń, a średni koszt 1 szkody wynosił prawie 8 500 zł. W poprzednim roku mechanicy zlikwidowali łącznie 1 mln uszkodzeń. Mówiąc o ubezpieczeniu AC, usterek doświadczyli kierowcy 9 na 100 pojazdów, a średni koszt jednej awarii wynosił 7 257 zł.
Pakiet dla chętnych
Oprócz obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego takiego jak OC, kierowcy mogą zapewnić sobie pełną ochronę od nieszczęśliwych wypadków. Na przykład właściciele aut z Grupy Volkswagen (np. SEAT, ŠKODA, Audi, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze) mogą wykupić pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych – również ci z klientów, którzy posiadają auto z „drugiej ręki”. Volkswagen Financial Services współpracuje w tym zakresie z Allianz Polska, Ergo Hestia, WARTA oraz HDI Ubezpieczenia. Z rozwiązania mogą skorzystać użytkownicy maksymalnie ośmioletnich pojazdów.
Wielu klientów samochodów względnie młodych – niekoniecznie nowych – wybiera bezpieczną opcję wykupu całego pakietu komunikacyjnego. Dla kierowców często liczy się komfort i pewność, że nawet w razie kradzieży nie poniosą bezpowrotnych strat.
Jak to wygląda w praktyce
Volkswagen Financial Services oferuje pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych – OC, AC, NNW, Assistance w zdalnym procesie sprzedaży. Ubezpieczenie Autocasco (AC) pokrywa koszty szkody wyrządzonej w wyniku kolizji lub wypadku drogowego, uszkodzenia auta przez osoby trzecie lub nieprzewidzianych warunków atmosferycznych. Przydaje się również w razie kradzieży pojazdu oraz jego pożaru. Ubezpieczenie NNW jest użyteczne na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu albo śmierci w wypadku drogowym. Może objąć ochroną ubezpieczeniową zdarzenia z udziałem kierowcy, a także pasażerów, którzy ulegli nieszczęśliwemu wypadkowi. Ostatnie, ubezpieczenie Assistance, zapewnia usługi serwisowe, np. holowanie z miejsca awarii auta oraz samochód zastępczy na czas naprawy pojazdu.
Informacje o ubezpieczeniu komunikacyjnym można znaleźć na stronie internetowej Volkswagen Financial Services.
Firma Oponiarska Dębica rekrutuje. Chce zatrudnić około 200 osób
85 lat produkcji opon w Dębicy. Od Stomilu do największej fabryki opon Goodyear
Europejska premiera Mazdy CX-80
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.