Ubezpieczenia komunikacyjne – najlepiej w pakiecie i zdalnie
Według raportu PIU „Ubezpieczenia w liczbach 2021. Rynek ubezpieczeń w Polsce“ składka przypisana do ubezpieczeń komunikacyjnych w 2021 roku liczyła 24,6 mld zł brutto. Z kolei łączna wartość odszkodowań i świadczeń komunikacyjnych wypłaconych przez ubezpieczycieli wyniosła 15,3 mld zł. Kierowcy kalkulują potencjalne straty i szukają rozwiązań, które pomogą im skutecznie i na różnych poziomach zabezpieczyć się przed ewentualnymi awariami. Jedną z możliwości zapewnienia sobie komfortu, także emocjonalnego, może być pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych.
Z reguły ten, kto nigdy jeszcze nie doświadczył kolizji drogowej, może mieć przekonanie, że temat wypadków go nie dotyczy. Że stłuczki to zdarzenia, o których się jedynie słyszy, które trafiają się wyłącznie innym ludziom. Dane z raportu PIU pokazują, że z wykazów ubezpieczeń OC PPM w Polsce w 2021 r. cztery samochody na sto doznały zniszczeń, a średni koszt 1 szkody wynosił prawie 8 500 zł. W poprzednim roku mechanicy zlikwidowali łącznie 1 mln uszkodzeń. Mówiąc o ubezpieczeniu AC, usterek doświadczyli kierowcy 9 na 100 pojazdów, a średni koszt jednej awarii wynosił 7 257 zł.
Pakiet dla chętnych
Oprócz obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego takiego jak OC, kierowcy mogą zapewnić sobie pełną ochronę od nieszczęśliwych wypadków. Na przykład właściciele aut z Grupy Volkswagen (np. SEAT, ŠKODA, Audi, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze) mogą wykupić pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych – również ci z klientów, którzy posiadają auto z „drugiej ręki”. Volkswagen Financial Services współpracuje w tym zakresie z Allianz Polska, Ergo Hestia, WARTA oraz HDI Ubezpieczenia. Z rozwiązania mogą skorzystać użytkownicy maksymalnie ośmioletnich pojazdów.
Wielu klientów samochodów względnie młodych – niekoniecznie nowych – wybiera bezpieczną opcję wykupu całego pakietu komunikacyjnego. Dla kierowców często liczy się komfort i pewność, że nawet w razie kradzieży nie poniosą bezpowrotnych strat.
Jak to wygląda w praktyce
Volkswagen Financial Services oferuje pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych – OC, AC, NNW, Assistance w zdalnym procesie sprzedaży. Ubezpieczenie Autocasco (AC) pokrywa koszty szkody wyrządzonej w wyniku kolizji lub wypadku drogowego, uszkodzenia auta przez osoby trzecie lub nieprzewidzianych warunków atmosferycznych. Przydaje się również w razie kradzieży pojazdu oraz jego pożaru. Ubezpieczenie NNW jest użyteczne na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu albo śmierci w wypadku drogowym. Może objąć ochroną ubezpieczeniową zdarzenia z udziałem kierowcy, a także pasażerów, którzy ulegli nieszczęśliwemu wypadkowi. Ostatnie, ubezpieczenie Assistance, zapewnia usługi serwisowe, np. holowanie z miejsca awarii auta oraz samochód zastępczy na czas naprawy pojazdu.
Informacje o ubezpieczeniu komunikacyjnym można znaleźć na stronie internetowej Volkswagen Financial Services.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.