Volkswagen Financial Services wspiera strażaków w niesieniu pomocy uchodźcom
Volkswagen Financial Services kontynuuje działania dla strażaków. Firma użyczyła bezpłatnie 10 samochodów na rzecz wybranych jednostek OSP zaangażowanych w pomoc uchodźcom. Pojazdy przez najbliższe 6 miesięcy będą wykorzystywane do transportu osób oraz przewożenia żywności i darów. To kolejna odsłona akcji prowadzonej wspólnie ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Najbardziej ufamy strażakom
Jak wynika z badania IQS na zlecenie Volkswagen Financial Services, zawód strażaka cieszy się największym zaufaniem Polaków. Odpowiedziało tak 95 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu uplasował się ratownik medyczny z wynikiem 91 proc., a na trzecim pielęgniarka (87 proc.). Wysoko w zestawieniu znaleźli się także: lekarz (85 proc.) oraz żołnierz (81 proc.).
– Strażacy ochotnicy zdaniem aż 95 proc. Polaków, których zapytaliśmy, dobrze wykonują swoją służbę, jaką jest niesienie pomocy potrzebującym. Zwykle są najbliżej lokalnych społeczności i najbliżej ludzkich spraw. Są pierwsi na miejscu i zawsze przygotowani do niesienia pomocy, niezależnie od okoliczności. Dlatego też jako Volkswagen Financial Services jesteśmy dumni, że możemy ich wspierać, dostarczając mobilność, czyli samochody, dzięki którym strażacy mogą swoją służbę wykonywać sprawniej i skuteczniej – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services.
Realne wsparcie dla OSP
Volkswagen Financial Services w zakresie pomocy na rzecz OSP współpracuje ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Firma w ramach kolejnej, czwartej już odsłony pomocy przekazała w listopadzie 10 samochodów marki Volkswagen. Trafiły one do wybranych 10 jednostek czynnie zaangażowanych w pomoc uchodźcom – auta zasiliły szeregi m.in. OSP Hrubieszów, OSP Myślenice i OSP Turek. Każdy został wyposażony w kartę paliwową, pakiet serwisowy i ubezpieczenie.
Pojazdy pomagają w transporcie osób oraz przy przewożeniu żywności i darów dla potrzebujących. Zostały użyczone jednostkom OSP bezpłatnie na okres 6 miesięcy. Co ważne, auta są odpowiednio przystosowane do wymagających zadań: mają obszerne kabiny, duże przestrzenie ładunkowe i mocne silniki.
– Jeśli miałbym określić, z czym kojarzy mi się służba strażaków ochotników, byłyby to szybkość i odwaga w działaniu, ale także odpowiedzialność i empatia, które pozwalają im nieść pomoc. To właśnie oni najczęściej jako pierwsi docierają na miejsce tragicznych bardzo często zdarzeń. Chylę czoła przed ich poświęceniem i wierzę, że użyczone przez nas samochody będą im dobrze służyć – dodaje Mikołaj Woźniak.
Pod patronatem Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP
Współpraca Związku OSP RP i Volkswagen Financial Services trwa z powodzeniem od 2020 roku. Obecna, czwarta odsłona działań jest kontynuacją akcji zapoczątkowanej w marcu br., a jej główny cel to pomoc uchodźcom z Ukrainy.
– Działania z firmą Volkswagen Financial Services oceniamy bardzo pozytywnie. Już od kilku lat samochody z charakterystycznym niebieskim logo naszego partnera wspierają strażaków OSP w całej Polsce. Interwencje strażackie obejmowały do tej pory m.in. zwalczanie skutków pandemii, akcje ratunkowe, zabezpieczanie terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowanie lasów w czasie największych upałów – wymienia Grzegorz Szyszko Dyrektor Zarządu Wykonawczego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Samochody dla Podkarpackiego Oddziału PCK
Działania na rzecz strażaków ochotników, prowadzone przez Volkswagen Financial Services w sposób przemyślany, długofalowy i kompleksowy, stanowią potwierdzenie tego, że firma świadomie buduje swój wizerunek jako odpowiedzialnej społecznie.
VW FS wspiera też Podkarpacki Oddział Okręgowy PCK w Rzeszowie, któremu w październiku br. użyczył bezpłatnie 5 samochodów. Pojazdy trafiły na 6 miesięcy do jednostek terenowych wzdłuż granicy oraz do Przemyśla. Ich zadaniem jest zapewnienie mobilności działającym na miejscu pracownikom i wolontariuszom oraz wsparcie w codziennych obowiązkach. To kolejny etap pomocy – samochody z logo VW FS po raz pierwszy trafiły do PCK w Rzeszowie już w lutym br., zaledwie 2 dni po wybuchu wojny w Ukrainie.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.