Volkswagen Financial Services wspiera strażaków w niesieniu pomocy uchodźcom
Volkswagen Financial Services kontynuuje działania dla strażaków. Firma użyczyła bezpłatnie 10 samochodów na rzecz wybranych jednostek OSP zaangażowanych w pomoc uchodźcom. Pojazdy przez najbliższe 6 miesięcy będą wykorzystywane do transportu osób oraz przewożenia żywności i darów. To kolejna odsłona akcji prowadzonej wspólnie ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Najbardziej ufamy strażakom
Jak wynika z badania IQS na zlecenie Volkswagen Financial Services, zawód strażaka cieszy się największym zaufaniem Polaków. Odpowiedziało tak 95 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu uplasował się ratownik medyczny z wynikiem 91 proc., a na trzecim pielęgniarka (87 proc.). Wysoko w zestawieniu znaleźli się także: lekarz (85 proc.) oraz żołnierz (81 proc.).
– Strażacy ochotnicy zdaniem aż 95 proc. Polaków, których zapytaliśmy, dobrze wykonują swoją służbę, jaką jest niesienie pomocy potrzebującym. Zwykle są najbliżej lokalnych społeczności i najbliżej ludzkich spraw. Są pierwsi na miejscu i zawsze przygotowani do niesienia pomocy, niezależnie od okoliczności. Dlatego też jako Volkswagen Financial Services jesteśmy dumni, że możemy ich wspierać, dostarczając mobilność, czyli samochody, dzięki którym strażacy mogą swoją służbę wykonywać sprawniej i skuteczniej – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services.
Realne wsparcie dla OSP
Volkswagen Financial Services w zakresie pomocy na rzecz OSP współpracuje ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Firma w ramach kolejnej, czwartej już odsłony pomocy przekazała w listopadzie 10 samochodów marki Volkswagen. Trafiły one do wybranych 10 jednostek czynnie zaangażowanych w pomoc uchodźcom – auta zasiliły szeregi m.in. OSP Hrubieszów, OSP Myślenice i OSP Turek. Każdy został wyposażony w kartę paliwową, pakiet serwisowy i ubezpieczenie.
Pojazdy pomagają w transporcie osób oraz przy przewożeniu żywności i darów dla potrzebujących. Zostały użyczone jednostkom OSP bezpłatnie na okres 6 miesięcy. Co ważne, auta są odpowiednio przystosowane do wymagających zadań: mają obszerne kabiny, duże przestrzenie ładunkowe i mocne silniki.
– Jeśli miałbym określić, z czym kojarzy mi się służba strażaków ochotników, byłyby to szybkość i odwaga w działaniu, ale także odpowiedzialność i empatia, które pozwalają im nieść pomoc. To właśnie oni najczęściej jako pierwsi docierają na miejsce tragicznych bardzo często zdarzeń. Chylę czoła przed ich poświęceniem i wierzę, że użyczone przez nas samochody będą im dobrze służyć – dodaje Mikołaj Woźniak.
Pod patronatem Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP
Współpraca Związku OSP RP i Volkswagen Financial Services trwa z powodzeniem od 2020 roku. Obecna, czwarta odsłona działań jest kontynuacją akcji zapoczątkowanej w marcu br., a jej główny cel to pomoc uchodźcom z Ukrainy.
– Działania z firmą Volkswagen Financial Services oceniamy bardzo pozytywnie. Już od kilku lat samochody z charakterystycznym niebieskim logo naszego partnera wspierają strażaków OSP w całej Polsce. Interwencje strażackie obejmowały do tej pory m.in. zwalczanie skutków pandemii, akcje ratunkowe, zabezpieczanie terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowanie lasów w czasie największych upałów – wymienia Grzegorz Szyszko Dyrektor Zarządu Wykonawczego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Samochody dla Podkarpackiego Oddziału PCK
Działania na rzecz strażaków ochotników, prowadzone przez Volkswagen Financial Services w sposób przemyślany, długofalowy i kompleksowy, stanowią potwierdzenie tego, że firma świadomie buduje swój wizerunek jako odpowiedzialnej społecznie.
VW FS wspiera też Podkarpacki Oddział Okręgowy PCK w Rzeszowie, któremu w październiku br. użyczył bezpłatnie 5 samochodów. Pojazdy trafiły na 6 miesięcy do jednostek terenowych wzdłuż granicy oraz do Przemyśla. Ich zadaniem jest zapewnienie mobilności działającym na miejscu pracownikom i wolontariuszom oraz wsparcie w codziennych obowiązkach. To kolejny etap pomocy – samochody z logo VW FS po raz pierwszy trafiły do PCK w Rzeszowie już w lutym br., zaledwie 2 dni po wybuchu wojny w Ukrainie.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.