Volkswagen Financial Services finansuje 11 elektrycznych aut Škoda Enyaq
Volkswagen Financial Services, lider rynku leasingu i CFM w Polsce oraz ekspert w finansowaniu flot, zrealizował zamówienie na samochody elektryczne dla Hilti Polska – międzynarodowej spółki dostarczającej produkty i usługi dla branży budowlanej. Firma zwiększy flotę o 11 pojazdów Škoda Enyaq, wykonując kolejny krok w stronę elektromobilności i zrównoważonego rozwoju.
Według Licznika Elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych pod koniec lipca 2023 r. było zarejestrowane ponad 47 tys. samochodów całkowicie elektrycznych (osobowych i użytkowych). Jak informuje PSPA, przez pierwsze 7 miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 13 tys. sztuk, tj. o 57,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Można zaobserwować, że firmy z każdym rokiem chętniej decydują się na wprowadzenie do floty pojazdów elektrycznych. Wynika to z rosnącej troski o środowisko i większej świadomości na temat skutków zmian klimatu. Podobny trend widoczny jest też w obszarze aut używanych – pojazdy sprawdzone, z udokumentowaną historią oraz przebiegiem mogą stanowić optymalną alternatywę dla nowych aut, których dostępność nadal w niektórych przypadkach bywa ograniczona.
Na taki krok, zakładający połączenie elektromobilności i zrównoważonego rozwoju, zdecydowała się firma Hilti Polska. Spółka podpisała umowę z Volkswagen Financial Services na pełen wynajem 11 modeli aut Škoda Enyaq. Pojazdy mają 2-letni przebieg, są w pełni sprawdzone i mają potwierdzoną historię. Umowa została podpisana na 2 lata. To kolejny kamień milowy w 10-letniej współpracy między spółkami. Volkswagen Financial Services od 2013 roku sfinansował Hilti Polska aż 1026 pojazdów, z czego aktualnie w eksploatacji znajduje się około 400 aut.
– Jednym z kluczowych elementów polityki zrównoważonego rozwoju Hilti Group jest redukcja emisji CO2. Obecnie jako grupa osiągnęliśmy cel bycia CO2 neutralnym, ale wciąż możemy być bardziej przyjaźni dla środowiska. Już niedługo z 15000 samochodów w Hilti 40 proc. będzie zelektryfikowanych. Dodatkowo w swoich operacjach stosujemy politykę REUSE, czyli wykorzystania tego, co jeszcze można użyć ponownie, dlatego wspólnie z Volkswagen Financial Services wypracowaliśmy pomysł na wprowadzenie używanych samochodów BEV do floty Hilti Polska – powiedział Paweł Sienicki, Dyrektor Zakupów i Administracji w Hilti Polska.
– Chcielibyśmy podziękować firmie Hilti Polska za długofalowe zaufanie będące wynikiem 10 lat partnerskiej współpracy. Emocje, jakie towarzyszą nam podczas takich chwil, utwierdzają nas w przekonaniu, że jako lider rynku leasingu i CFM w Polsce oraz ekspert w finansowaniu flot musimy stale podnosić kompetencje – powiedział Maciej Zwiewka, Dyrektor Sprzedaży Flotowej w Volkswagen Financial Services. – Wynajem aut używanych stanowi o dojrzałym i odpowiedzialnym podejściu do zarządzania flotą. Łączy ono w sobie oszczędności z dbałością o klimat. To optymalne rozwiązanie dla firm flotowych, które dążą do zrównoważonego rozwoju. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać w tym podejściu firmę Hilti Polska.
Wydanie 11 samochodów Škoda Enyaq na rzecz Hilti Polska odbyło się w warszawskim salonie aut używanych Volkswagen Financial Services STORE. To miejsce, które działa zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju, oferując klientom (indywidualnym i firmowym) sprawdzone, kilkuletnie auta marek z Grupy Volkswagen (Škoda, Audi, SEAT, CUPRA, Volkswagen, Volkswagen Dostawcze, Porsche).
Więcej informacji o ofercie finansowania Volkswagen Financial Services dla flot znajduje się na stronie internetowej (w zakładce Więcej informacji).

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.