Volkswagen Financial Services członkiem PZWLP

Volkswagen Financial Services, największa firma finansująca floty nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony w Polsce, dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).
Firma Volkswagen Financial Services dołączyła do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów – działającej od 2005 roku branżowej organizacji, która działa na rzecz rozwoju oraz profesjonalizacji rynku flotowego w Polsce. Członkostwo stanowi dla VW FS ważny krok w działalności firmy, ponieważ pozwoli jej dynamicznie uczestniczyć w życiu całej branży, silniej wsłuchiwać się w potrzeby klientów oraz mieć znaczący wpływ na kształtowanie najwyższych standardów oraz najlepszych praktyk dla rynku flotowego w Polsce.
Dołączenie Volkswagen Financial Services do PZWLP oznacza, że Związek reprezentuje obecnie ok. 85 proc. rynku wynajmu długoterminowego samochodów w naszym kraju.
– Z przyjemnością dołączamy do organizacji, która od przeszło 15 lat skutecznie tworzy oraz upowszechnia najwyższe standardy etyczne i biznesowe w zakresie wynajmu i leasingu samochodów w Polsce. Od kilku lat posiadamy niekwestionowany status lidera w leasingu nowych samochodów osobowych w Polsce z udziałem rynkowym na poziomie 20 proc. – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Zarządu w Volkswagen Financial Services. – Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza oraz doświadczenie, które oferujemy wraz z dołączeniem do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, okażą się niezbędne do dalszego rozwoju całej branży.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) istnieje od 2005 roku. Skupia największe i najważniejsze w Polsce firmy wynajmu długoterminowego samochodów. W ramach organizacji działa kilka eksperckich zespołów roboczych zajmujących się najbardziej istotnymi dla branży obszarami tematycznymi – jak np. regulacje prawne i podatkowe, tworzenie standardów branżowych czy rozwój oraz edukacja na temat elektromobilności we flotach.
– Przystąpienie Volkswagen Financial Services do PZWLP, a więc lidera rynku leasingu nowych pojazdów oraz jednego z największych graczy na rynku wynajmu długoterminowego w Polsce, to bardzo dobra informacja nie tylko dla naszej organizacji, ale również całej branży w kraju – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP). – Reprezentacja firm wynajmu długoterminowego aut w PZWLP znacząco się dzięki temu zwiększa, a w efekcie, istotnie wzmacnia się także siła głosu naszej organizacji. Bardzo cenne będą z pewnością również wiedza i doświadczenie, jakimi Volkswagen Financial Services wzbogaci PZWLP. Znaczenie wynajmu długoterminowego dla całego rynku motoryzacyjnego w Polsce jest z każdym rokiem coraz większe. Obecnie już 3 na 10 przedsiębiorców i firm w naszym kraju finansuje w ten sposób swoje pojazdy. Jednocześnie od kilku lat musimy funkcjonować w trudnych warunkach gospodarczych, wpływających również na rynek motoryzacyjny, spowodowanych pandemią oraz wojną w Ukrainie. W tej sytuacji silny wspólny głos całej branży, skupionej w PZWLP, będzie bardzo ważny dla dalszego rozwoju rynku wynajmu długoterminowego.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.