Volkswagen Financial Services członkiem PZWLP
Volkswagen Financial Services, największa firma finansująca floty nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony w Polsce, dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).
Firma Volkswagen Financial Services dołączyła do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów – działającej od 2005 roku branżowej organizacji, która działa na rzecz rozwoju oraz profesjonalizacji rynku flotowego w Polsce. Członkostwo stanowi dla VW FS ważny krok w działalności firmy, ponieważ pozwoli jej dynamicznie uczestniczyć w życiu całej branży, silniej wsłuchiwać się w potrzeby klientów oraz mieć znaczący wpływ na kształtowanie najwyższych standardów oraz najlepszych praktyk dla rynku flotowego w Polsce.
Dołączenie Volkswagen Financial Services do PZWLP oznacza, że Związek reprezentuje obecnie ok. 85 proc. rynku wynajmu długoterminowego samochodów w naszym kraju.
– Z przyjemnością dołączamy do organizacji, która od przeszło 15 lat skutecznie tworzy oraz upowszechnia najwyższe standardy etyczne i biznesowe w zakresie wynajmu i leasingu samochodów w Polsce. Od kilku lat posiadamy niekwestionowany status lidera w leasingu nowych samochodów osobowych w Polsce z udziałem rynkowym na poziomie 20 proc. – mówi Mikołaj Woźniak, Prezes Zarządu w Volkswagen Financial Services. – Jesteśmy przekonani, że nasza wiedza oraz doświadczenie, które oferujemy wraz z dołączeniem do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, okażą się niezbędne do dalszego rozwoju całej branży.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) istnieje od 2005 roku. Skupia największe i najważniejsze w Polsce firmy wynajmu długoterminowego samochodów. W ramach organizacji działa kilka eksperckich zespołów roboczych zajmujących się najbardziej istotnymi dla branży obszarami tematycznymi – jak np. regulacje prawne i podatkowe, tworzenie standardów branżowych czy rozwój oraz edukacja na temat elektromobilności we flotach.
– Przystąpienie Volkswagen Financial Services do PZWLP, a więc lidera rynku leasingu nowych pojazdów oraz jednego z największych graczy na rynku wynajmu długoterminowego w Polsce, to bardzo dobra informacja nie tylko dla naszej organizacji, ale również całej branży w kraju – mówi Robert Antczak, Prezes Zarządu Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP). – Reprezentacja firm wynajmu długoterminowego aut w PZWLP znacząco się dzięki temu zwiększa, a w efekcie, istotnie wzmacnia się także siła głosu naszej organizacji. Bardzo cenne będą z pewnością również wiedza i doświadczenie, jakimi Volkswagen Financial Services wzbogaci PZWLP. Znaczenie wynajmu długoterminowego dla całego rynku motoryzacyjnego w Polsce jest z każdym rokiem coraz większe. Obecnie już 3 na 10 przedsiębiorców i firm w naszym kraju finansuje w ten sposób swoje pojazdy. Jednocześnie od kilku lat musimy funkcjonować w trudnych warunkach gospodarczych, wpływających również na rynek motoryzacyjny, spowodowanych pandemią oraz wojną w Ukrainie. W tej sytuacji silny wspólny głos całej branży, skupionej w PZWLP, będzie bardzo ważny dla dalszego rozwoju rynku wynajmu długoterminowego.
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.