Volkswagen Financial Services wspiera strażaków w pomocy uchodźcom
Volkswagen Financial Services przekazał bezpłatnie 20 samochodów na rzecz Ochotniczych Straży Pożarnych. Pojazdy trafiły do jednostek OSP czynnie zaangażowanych w pomoc uchodźcom. Samochody będą wykorzystywane do transportu osób oraz przewożenia żywności i darów dla potrzebujących. Jest to kolejna odsłona trwającej od 2020 roku współpracy między VWFS a Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP.
Każda pomoc ma znaczenie
Pojazdy marki Volkswagen Transporter T6 oraz Caddy trafiły do 20 wybranych jednostek OSP położonych przede wszystkich w województwach przygranicznych – lubelskim, podkarpackim i podlaskim, a także mazowieckim i warmińsko-mazurskim. Samochody zasiliły szeregi m.in. OSP Skaryszew, OSP Hrubieszów i OSP Górowo Iławieckie. Są doskonale przystosowane do zadań stojących przed ochotnikami: mają obszerne kabiny, duże przestrzenie ładunkowe i mocne silniki. Volkswageny Transportery T6 mają też napęd 4x4, co jest dodatkowym atutem w codziennej pracy strażaków.
Każdy z 20 pojazdów przekazanych bezpłatnie przez Volkswagen Financial Services został dokładnie sprawdzony technicznie. Wyposażono je w pakiet serwisowy i ubezpieczenie oraz kartę paliwową, żeby strażacy mogli skupić się na swoich zadaniach i tym, co najważniejsze – niesieniu pomocy potrzebującym uchodźcom.
– W obecnej sytuacji niezbędna jest każda forma wsparcia. Jako Volkswagen Financial Services doskonale to rozumiemy i dlatego staramy się pomóc tak, jak umiemy najlepiej. Po raz kolejny przekazujemy nasze samochody strażakom ochotnikom. Czynimy to bez wahania, z odruchu serca. Nasze pojazdy będą służyć w transporcie osób z granicy do punktów recepcyjnych oraz miejsc zakwaterowania czy przewożeniu niezbędnych towarów – podkreśla Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services Polska.
VWFS wspiera strażaków od 2020 roku
To już kolejna odsłona wsparcia, którą Volkswagen Financial Services realizuje wspólnie ze Związkiem Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Inicjatywę rozpoczęto wiosną 2020 roku i od tego czasu pojazdy z logo VWFS wspierają strażaków ochotników w staraniach na rzecz lokalnych społeczności w całej Polsce. Interwencje strażackie obejmowały m.in. działania związane ze zwalczaniem skutków pandemii. Samochody VWFS wykorzystywano też w akcjach ratunkowych, zabezpieczaniu terenów objętych zagrożeniem powodziowym czy monitorowaniu lasów w czasie upałów.
– Jesteśmy pełni podziwu dla pracy i poświęcenia strażaków ochotników, dlatego już kolejny rok z rzędu wspieramy ich w sposób, w jaki możemy najlepiej, czyli zapewniając mobilność. Strażacy od lat otwierają rankingi zaufania, ciesząc się najwyższym uznaniem wśród lokalnych społeczności. Zawsze są blisko ludzkich spraw, pierwsi na posterunku i dlatego potrzebują sprawnych pojazdów. Cieszy nas fakt, że nasze wsparcie jest docenione i że przekazane przez nas samochody pomagają w codziennych działaniach – dodaje Dariusz Brodnicki, Dyrektor Marketingu i Brand Managementu w Volkswagen Financial Services.
Samochody dla PCK w Rzeszowie
Wsparcie OSP to jedne z wielu działań z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, jakie realizuje Volkswagen Financial Services, a które dotyczą sytuacji w Ukrainie. Firma już w pierwszych dniach od wybuchu wojny zaangażowała się w pomoc, użyczając 10 samochodów na potrzeby Podkarpackiego Oddziału Okręgowego PCK w Rzeszowie. Przekazane przez VWFS modele to: VW Caravelle, VW Caddy oraz ŠKODA Octavia Kombi. Samochody trafiły do jednostek terenowych wzdłuż granicy oraz do Przemyśla. Ich zadaniem w zależności od zapotrzebowania jest pomoc w transporcie uchodźców oraz przewożeniu niezbędnych towarów.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.