Volkswagen Financial Services promuje niezwykłą publikację o marce Porsche
W wakacje, z okazji 75-lecia marki Porsche, odbyła się premiera wyjątkowego albumu pt. „Kronika Porsche. Polskie historie”. Przybliżono w nim historię mistrza kierownicy Sobiesława Zasady i jego startów w rajdach samochodowych – wygranym maratonie Grand Premio Argentino czy udziale w rajdzie Londyn-Sydney sprzed 55 lat, w którym zasiadł za kółkiem kultowego modelu Porsche 911. Publikacja powstała dzięki wsparciu Volkswagen Financial Services i właśnie trafiła do pierwszych klientów firmy.
Pierwszy raz tak dokładnie o Porsche
Album „Kronika Porsche. Polskie historie” to gratka dla miłośników motoryzacji. Książka, wydana z okazji jubileuszu 75-lecia marki Porsche, zawiera 255 czarno-białych i kolorowych zdjęć, wiele z nich opublikowanych po raz pierwszy. Jej autor, Piotr Sielicki, po raz pierwszy tak dokładnie przedstawia epizody polskich związków z Porsche w latach 60. i 70. XX wieku. Opiera się na wspomnieniach bezpośrednich świadków tych wydarzeń – dziennikarzy oraz fotografów, ale również na firmowych dokumentach, które do tej pory spoczywały ukryte w teczkach.
Album został wydany dzięki wsparciu Volkswagen Financial Services. O wyjątkowości publikacji świadczy fakt, że nie będzie ona dostępna w oficjalnej sprzedaży. Książka trafi wyłącznie do nowych i obecnych klientów firmy Volkswagen Financial Services, którzy w 2023 roku podpisali umowę o finansowanie nowego lub używanego pojazdu marki Porsche.
– Sobiesław Zasada jest najwybitniejszym polskim kierowcą rajdowym, dlatego cieszymy się, że wspólnie z marką Porsche przedstawiamy jego historię – powiedział Mikołaj Woźniak, Prezes Volkswagen Financial Services – Tym wyjątkowym albumem chcielibyśmy podziękować naszym klientom za to, że nas wybrali i z nami są. Składamy jednocześnie obietnicę, że nadal będziemy dążyć do zapewnienia jak najlepszych usług i produktów – dodaje.
Porsche 911 Dakar RED58 Special
Premiera albumu „Kronika Porsche. Polskie historie” była związana z prezentacją jedynego na świecie Porsche 911 Dakar RED58 Special. Auto zbudowane zostało na bazie modelu 911 Dakar – nawiązującego do samochodu, w którym Sobiesław Zasada i jego pilot Marek Wachowski wygrali etap australijski legendarnego maratonu London-Sydney w 1968 roku. Detale pojazdu bezpośrednio nawiązują do tego sukcesu. Na drzwiach znajduje się ręcznie malowana liczba 58, czyli numer startowy, z którym polska załoga ruszała 55 lat temu. Z kolei z tyłu uwagę przykuwa napis „Poland” podkreślający „polskość” tej wyjątkowej edycji 911.
Mecenas albumu „Kronika Porsche. Polskie historie”
Volkswagen Financial Services systematycznie prowadzi działania społeczne i bierze udział w akcjach charytatywnych. Od 10 lat wspiera opiekunów oraz podopiecznych Domu Dziecka w Chotomowie (woj. mazowieckie), który prowadzony jest przez Zgromadzenie Sióstr Służebniczek z Łodzi. Firma VW FS wierzy, że dobro, któremu pomaga się rosnąć, wraca z jeszcze większą mocą, dlatego postanowiła przekazać 100 tys. zł na rzecz chotomowskiego Domu. Środki zostaną przeznaczone na bieżące cele oraz realizację najpilniejszych potrzeb placówki.
Volkswagen Financial Services oferuje rozwiązania finansowe dla marek Grupy Volkswagen. Dostarcza usługi finansowe związane z zakupem i eksploatacją samochodów dla klientów indywidualnych i biznesowych (leasing, kredyt, najem) oraz ubezpieczenia i bankowość.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.