Komunikaty PR

Wakacyjne fakty i mity o samochodowym assistance

2023-07-31  |  10:00
Biuro prasowe
  • 55 proc. tegorocznych urlopowiczów pojedzie na wakacje autem. W tym czasie zainteresowanie samochodowym assistance jest 20 proc. wyższe niż w pozostałych okresach roku.
  • Aby ochrona była skuteczna, należy pamiętać jednakowo o obszarze terytorialnym, limitach holowania, jak i kryterium wieku pojazdu.
  • Poza standardowym zakresem przydatny będzie wybór auta zastępczego lub transport do miejsca docelowego, zapomoga na wypadek kradzieży, czy gwarancja noclegu.
  • Do assistance na drodze coraz częściej dodawane są inne produkty, np. ubezpieczenie NNW, które zapewnia kierowcy i pasażerom ochronę po wypadku komunikacyjnym. Składka za polisę na 14-dniowy wyjazd może rozpoczynać się już 11 zł.
     

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Związku Banków Polskich (ZBP) wynika, że 22 proc. Polaków spędzi tegoroczne wakacje za granicą, a 58 proc. wybierze wypoczynek w kraju. Wśród najpopularniejszych kierunków są Turcja, Grecja, Hiszpania i Włochy. Zainteresowaniem cieszą się jeszcze Chorwacja, Albania i Czarnogóra. W Polsce tradycyjnie przeważają nadmorskie i górskie kierunki oraz Mazury i Podlasie.  

Z uwagi na wysokie koszty wycieczek zorganizowanych oraz podróży lotniczych rosnącym powodzeniem cieszą się wyjazdy indywidualne, w tym wykorzystujące własny środek transportu. Bardzo często okazują się one zdecydowanie tańsze i dają lepsze możliwości dopasowania urlopowych oczekiwań. W efekcie wg badań „Wakacyjne plany Polaków 2023” przeprowadzonych przez Ipsos liczba osób samodzielnie organizujących urlopy wyniesie w tym roku ok. 5,2 mln. Równocześnie Barometr Providenta informuje, że 55 proc. urlopowiczów wyjedzie na wakacje samochodem. Powoduje to wzrost zainteresowania samochodowym assistance.

- Podczas wakacji, ferii zimowych oraz w czasie poprzedzającym długie weekendy standardowo notujemy nawet o 20 proc. więcej zapytań o usługi pomocowe na drodze niż w pozostałych okresach roku. Również w tym czasie ubezpieczyciele bardzo często modyfikują swoje oferty oraz wprowadzają nowe i zarazem korzystne dla kierowców rozwiązania i usługi – mówi Justyna Mikołajczyk z CUK Ubezpieczenia.

Pomoc pomocy nie równa – uwaga na zakresy!

Głównym zadaniem car assistance jest wsparcie w przypadku negatywnych zdarzeń na drodze. Mogą one dotyczyć jednakowo braku paliwa, uszkodzenia opony, awarii, wypadku, czy konieczności holowania do warsztatu naprawczego. Decydując się na wybór, warto przede wszystkim dokładnie przeanalizować oferowane warianty i wybrać taki, który najlepiej spełni nasze oczekiwania. Unikniemy wówczas niepotrzebnego stresu i problemów, które najpewniej pojawią się, gdy okaże się, że asysta, której właśnie potrzebujemy, akurat nie znajduje się w posiadanym zakresie.

- W najniższym pakiecie assistance zapewni z reguły jedynie wsparcie będące następstwem wypadku drogowego, czy próbę naprawy pojazdu na miejscu zdarzenia. Bardzo często może okazać się to niewystarczające. Już sama usługa holowania może narazić nas na horrendalne koszty, nie wspominając o konieczności zapłacenia za przymusowy nocleg. Stąd rekomendujemy nie tylko dokładne zapoznanie się z ofertą, ale i wybór jak najszerszego zakresu po to, aby zarówno podczas podróży, jak i ewentualnego negatywnego zdarzenia czuć się komfortowo – stwierdza Justyna Mikołajczyk z CUK Ubezpieczenia.

Dobre assistance, czyli jakie?

Okres obowiązywania plus obszar terytorialny to główne czynniki, które obok kategorii pojazdu wpływają na wysokość składki assistance. Należy w tym miejscu wspomnieć, że polisę możemy wykupić na taki okres, na jaki jest nam ona faktycznie potrzebna. Podróżując np. za granicę, opłaca się też oszacować, jaką trasę mamy do pokonania, aby dostosować do niej limity holowania. Trzeba poza tym mieć na uwadze, że wielu ubezpieczycieli stosuje kryterium wieku w odniesieniu do pojazdu. Stąd właściciele starszych aut powinni dokładnie zapoznać się z OWU, aby mieć pewność, że w przypadku problemów na drodze ich ochrona faktycznie zadziała. Co jeszcze warto uwzględnić w zakresie usług pomocowych?

- Z pewnością przydatne jest zwrócenie uwagi na ilość przysługujących noclegów, kiedy dojdzie do awarii lub wypadku. Nie mniej istotne jest zapewnienie transportu do miejsca przeznaczenia lub czas, w jakim będziemy mogli korzystać z pojazdu zastępczego. Dla podróżujących ważna może okazać się ponadto zapomoga finansowa na wypadek kradzieży pojazdu do wysokości określonego limitu oraz ochrona szyb od stłuczenia, czy pęknięcia po wypadku lub zdarzeniu pogodowym – dodaje Justyna Mikołajczyk z CUK Ubezpieczenia.

Wypadek i co wtedy?

Do samochodowego assistance można dokupić także dodatkowe produkty chroniące np. przed następstwami nieszczęśliwych wypadków (NNW) powstałych w wyniku zdarzeń komunikacyjnych. To bardzo korzystne rozwiązanie, gdyż ubezpieczenie powinno w szczególności chronić kierowcę i pasażerów. Stąd wybierając się w letnią podróż, korzystne jest zainteresowanie się również takim zabezpieczeniem.

Ekspertka CUK wskazuje, że powyższe umożliwia uzyskanie świadczenia pozwalającego m.in. na pokrycie kosztów leczenia, czy pobytu w szpitalu oraz wypłatę środków finansowych najbliższym w wyniku śmierci ubezpieczonego. Koszty polisy mogą rozpoczynać się od 27 zł miesięcznie przy sumach ubezpieczenia 350 tys. zł na wypadek śmierci i 100 tys. zł przy trwałej niezdolności do pracy.

- W wariantach bardziej rozbudowanych sumy ubezpieczenia na skutek śmierci lub całkowitej niezdolności do pracy kształtują się nawet na poziomie 500 tys. zł i w takiej samej wysokości,  jeżeli po wypadku komunikacyjnym doznamy trwałego uszczerbku na zdrowiu. Jeżeli ochrona będzie dodatkowo uwzględniała assistance medyczny możliwe stanie się pokrycie kosztów bardzo drogiego, głównie za granicą, transportu medycznego, organizacja i refundacja rehabilitacji, jak i inne przydatne kwestie tj. opieka nad dziećmi oraz pomoc domowa. Składka za taki zakres ubezpieczenia wiąże się z wydatkiem w granicach 39 zł miesięcznie – podsumowuje Justyna Mikołajczyk z CUK Ubezpieczenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.