Warsztaty niezależne mają się nieźle - rok 2022 okiem ekspertów PETRONAS

Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
W 2022 r. do sieci warsztatów partnerskich PETRONAS dołączyły kolejne 82 serwisy, co daje niemal 30% wzrost w porównaniu do 2021 r. Eksperci marki wyjaśniają, jak ewolucja oczekiwań konsumentów wpływa na działalność całej branży. Dowiedz się, jak wykorzystać zmieniające się warunki biznesowe i co daje obecność w sieci partnerskiej.
Mijający rok stanowił nie lada wyzwanie dla polskich warsztatów, a pogarszające się warunki gospodarcze przyspieszyły zmiany na rodzimym rynku. Choć ogólna liczba serwisów samochodowych zmniejsza się, to sieci partnerskie sukcesywnie się rozrastają. Liczba warsztatów współpracujących z PETRONAS urosła w minionym roku z 300 do 382. To oznacza wzrost o 27% rok do roku!
Spośród współpracujących z marką serwisów, najwięcej placówek mieści się w województwie małopolskim – 16%. Na dalszych miejscach znajdują się województwa: mazowieckie i łódzkie – 13% oraz podkarpackie i śląskie – 12%. Jak zatem widać, sieć partnerska PETRONAS jest szczególnie liczna w południowej i centralnej Polsce. Firma aktywnie poszukuje nowych partnerów także w północnych i wschodnich regionach kraju, w tym dystrybutorów i serwisy samochodowe. Współpraca z firmą, znaną z Formuły 1, stanowi dla firm partnerskich szansę na podniesienie jakości swoich usług i zdobycie nowych klientów.
Oczekiwania kierowców zmieniają się na korzyść warsztatów
Średni wiek samochodu w Polsce wynosi obecnie około 15,5 roku i stale rośnie. Choć nowych pojazdów przybywa, to nadal większość Polaków kupuje auta z drugiej ręki. Starzejące się samochody wymagają regularnego serwisu, aby pozostać w dobrej kondycji. Do tego, pierwszym wyborem polskich kierowców w przypadku powszechnie użytkowanych pojazdów są właśnie niezależne warsztaty.
Choć kiedyś serwis na własną rękę był czymś naturalnym, dzisiaj właściciele pojazdów częściej decydują się oddać je w ręce mechaników. Według raportu AUTOwybory Polaków, w 2017 roku, co trzeci kierowca samodzielnie wykonywał podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana oleju. 5 lat później liczba ta jest znacznie mniejsza. Z badań GIPA wynika, że już 75% Polaków zleca wykonanie serwisu olejowego mechanikowi.
- Od kilka lat obserwujemy zmianę w preferencjach kierowców, coraz mniej osób wykonuje podstawowe czynności serwisowe przy swoim samochodzie, oddając go w zamian do warsztatu. Równocześnie, wzrasta zainteresowanie carsharingiem, gdzie kierowca wynajmuje pojazd na krótki czas, traktując przemieszczanie się nim jako usługę. Postrzeganie samochodu jako usługi zapewniającej komunikację z punktu A do punktu B sprawia, że jego użytkowanie ma być jak najprostsze. Dlatego rośnie liczba klientów serwisów samochodowych, którzy oczekują profesjonalnej obsługi – mówi Adam Bober, Dyrektor Zarządzający PETRONAS w Polsce.
Rosnące oczekiwania względem jakości obsługi
Świadomość kierowców na temat usług serwisowych z roku na rok rośnie. Być może klient warsztatu nie będzie wiedział jak działa przepustnica czy turbosprężarka, ale będzie wiedział, jak sprawdzić opinie na temat pracy warsztatu zajmującego się tą usługą. W momencie, kiedy świadomość konsumencka zastępuje wiedzę mechaniczną, warsztaty potrzebują dostosować się do zmieniających oczekiwań, poprzez podnoszenie jakości obsługi.
Obecność w sieci partnerskiej sprzyja rozwojowi działalności warsztatu, dzięki wsparciu w rozwijaniu kompetencji miękkich. To nie tylko dostęp do materiałów reklamowych, ale także realna wiedza dotycząca sprzedaży, komunikowania się z klientami, czy prowadzenia mediów społecznościowych, dostarczona w formie szkoleń. Poza tym, elementy wizualne związane z globalną marką, taką jak PETRONAS, dodają wiarygodności i wzbudzają zaufanie klientów.
- Podczas tegorocznego spotkania przedstawicieli naszej sieci warsztatowej na Torze Jastrząb przygotowaliśmy szkolenie z prowadzenia mediów społecznościowych. W programie były m.in. praktyczne porady na temat publikowania postów na Facebook-u, czy Instagramie, które pomogły naszym warsztatom dotrzeć do nowych klientów. Współpraca z PETRONAS to zatem nie tylko bezpośredni dostęp do wysokiej jakości produktów, ale także konkretna wiedza i sprawdzone relacje, które są tak istotne w prowadzeniu tego biznesu – dodaje Adam Bober.
Korzystna współpraca dla obu stron
Kolejnymi argumentami przemawiającymi za wstąpieniem do sieci partnerskiej PETRONAS są atrakcyjne warunki marżowo-cenowe oraz rosnąca sieć dystrybucyjna marki. Firma buduje swoją obecność w Polsce poprzez owocną współpracę z dystrybutorami w głównych regionach Polski. Budowa grupy niezależnych warsztatów stanowi dla dystrybutora możliwość posiadania lojalnych klientów a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem. Warsztaty zrzeszone w sieci mogą być też łatwo wyszukane przez internetowe narzędzia wspierające klientów.
- Na przełomie października i listopada odwiedziłam 25 warsztatów z sieci partnerskiej PETRONAS w centralnej i południowej Polsce. Odbyliśmy mnóstwo interesujących rozmów, podczas których poznaliśmy potrzeby i oczekiwania właścicieli serwisów samochodowych. Wszędzie widzieliśmy profesjonalne podejście do pracy oraz entuzjastyczne nastawienie do współpracy z PETRONAS. Pozytywne wrażenia i przekazane opinie posłużą do przygotowania oferty jeszcze bardziej dopasowanej do potrzeb warsztatów – mówi Karolina Pilarczyk, Mistrzyni Europy w Drifcie i ambasadorka marki.
Dodatkowym atutem PETRONAS jest też zaangażowanie w motorsport, w tym obecność w Formule 1. Zebrane w padoku doświadczenia pozwalają na rozwój produktów zgodnie z najnowszymi trendami. Debiutująca na początku 2022 roku nowa gama olejów Syntium jest tego doskonałym przykładem. Zastosowana technologia CoolTech+™ optymalizuje termikę silnika oraz zapewnia najlepszą ochronę i efektywność uzyskania mocy. Nowe produkty Petronas Syntium ulepszono nie tylko w zakresie technologii smarowania, ale także w pod względem opakowań. Dzięki temu, przy produkcji zużyto 15% mniej plastiku niż dotychczas.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.