Warsztaty niezależne mają się nieźle - rok 2022 okiem ekspertów PETRONAS
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
W 2022 r. do sieci warsztatów partnerskich PETRONAS dołączyły kolejne 82 serwisy, co daje niemal 30% wzrost w porównaniu do 2021 r. Eksperci marki wyjaśniają, jak ewolucja oczekiwań konsumentów wpływa na działalność całej branży. Dowiedz się, jak wykorzystać zmieniające się warunki biznesowe i co daje obecność w sieci partnerskiej.
Mijający rok stanowił nie lada wyzwanie dla polskich warsztatów, a pogarszające się warunki gospodarcze przyspieszyły zmiany na rodzimym rynku. Choć ogólna liczba serwisów samochodowych zmniejsza się, to sieci partnerskie sukcesywnie się rozrastają. Liczba warsztatów współpracujących z PETRONAS urosła w minionym roku z 300 do 382. To oznacza wzrost o 27% rok do roku!
Spośród współpracujących z marką serwisów, najwięcej placówek mieści się w województwie małopolskim – 16%. Na dalszych miejscach znajdują się województwa: mazowieckie i łódzkie – 13% oraz podkarpackie i śląskie – 12%. Jak zatem widać, sieć partnerska PETRONAS jest szczególnie liczna w południowej i centralnej Polsce. Firma aktywnie poszukuje nowych partnerów także w północnych i wschodnich regionach kraju, w tym dystrybutorów i serwisy samochodowe. Współpraca z firmą, znaną z Formuły 1, stanowi dla firm partnerskich szansę na podniesienie jakości swoich usług i zdobycie nowych klientów.
Oczekiwania kierowców zmieniają się na korzyść warsztatów
Średni wiek samochodu w Polsce wynosi obecnie około 15,5 roku i stale rośnie. Choć nowych pojazdów przybywa, to nadal większość Polaków kupuje auta z drugiej ręki. Starzejące się samochody wymagają regularnego serwisu, aby pozostać w dobrej kondycji. Do tego, pierwszym wyborem polskich kierowców w przypadku powszechnie użytkowanych pojazdów są właśnie niezależne warsztaty.
Choć kiedyś serwis na własną rękę był czymś naturalnym, dzisiaj właściciele pojazdów częściej decydują się oddać je w ręce mechaników. Według raportu AUTOwybory Polaków, w 2017 roku, co trzeci kierowca samodzielnie wykonywał podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana oleju. 5 lat później liczba ta jest znacznie mniejsza. Z badań GIPA wynika, że już 75% Polaków zleca wykonanie serwisu olejowego mechanikowi.
- Od kilka lat obserwujemy zmianę w preferencjach kierowców, coraz mniej osób wykonuje podstawowe czynności serwisowe przy swoim samochodzie, oddając go w zamian do warsztatu. Równocześnie, wzrasta zainteresowanie carsharingiem, gdzie kierowca wynajmuje pojazd na krótki czas, traktując przemieszczanie się nim jako usługę. Postrzeganie samochodu jako usługi zapewniającej komunikację z punktu A do punktu B sprawia, że jego użytkowanie ma być jak najprostsze. Dlatego rośnie liczba klientów serwisów samochodowych, którzy oczekują profesjonalnej obsługi – mówi Adam Bober, Dyrektor Zarządzający PETRONAS w Polsce.
Rosnące oczekiwania względem jakości obsługi
Świadomość kierowców na temat usług serwisowych z roku na rok rośnie. Być może klient warsztatu nie będzie wiedział jak działa przepustnica czy turbosprężarka, ale będzie wiedział, jak sprawdzić opinie na temat pracy warsztatu zajmującego się tą usługą. W momencie, kiedy świadomość konsumencka zastępuje wiedzę mechaniczną, warsztaty potrzebują dostosować się do zmieniających oczekiwań, poprzez podnoszenie jakości obsługi.
Obecność w sieci partnerskiej sprzyja rozwojowi działalności warsztatu, dzięki wsparciu w rozwijaniu kompetencji miękkich. To nie tylko dostęp do materiałów reklamowych, ale także realna wiedza dotycząca sprzedaży, komunikowania się z klientami, czy prowadzenia mediów społecznościowych, dostarczona w formie szkoleń. Poza tym, elementy wizualne związane z globalną marką, taką jak PETRONAS, dodają wiarygodności i wzbudzają zaufanie klientów.
- Podczas tegorocznego spotkania przedstawicieli naszej sieci warsztatowej na Torze Jastrząb przygotowaliśmy szkolenie z prowadzenia mediów społecznościowych. W programie były m.in. praktyczne porady na temat publikowania postów na Facebook-u, czy Instagramie, które pomogły naszym warsztatom dotrzeć do nowych klientów. Współpraca z PETRONAS to zatem nie tylko bezpośredni dostęp do wysokiej jakości produktów, ale także konkretna wiedza i sprawdzone relacje, które są tak istotne w prowadzeniu tego biznesu – dodaje Adam Bober.
Korzystna współpraca dla obu stron
Kolejnymi argumentami przemawiającymi za wstąpieniem do sieci partnerskiej PETRONAS są atrakcyjne warunki marżowo-cenowe oraz rosnąca sieć dystrybucyjna marki. Firma buduje swoją obecność w Polsce poprzez owocną współpracę z dystrybutorami w głównych regionach Polski. Budowa grupy niezależnych warsztatów stanowi dla dystrybutora możliwość posiadania lojalnych klientów a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem. Warsztaty zrzeszone w sieci mogą być też łatwo wyszukane przez internetowe narzędzia wspierające klientów.
- Na przełomie października i listopada odwiedziłam 25 warsztatów z sieci partnerskiej PETRONAS w centralnej i południowej Polsce. Odbyliśmy mnóstwo interesujących rozmów, podczas których poznaliśmy potrzeby i oczekiwania właścicieli serwisów samochodowych. Wszędzie widzieliśmy profesjonalne podejście do pracy oraz entuzjastyczne nastawienie do współpracy z PETRONAS. Pozytywne wrażenia i przekazane opinie posłużą do przygotowania oferty jeszcze bardziej dopasowanej do potrzeb warsztatów – mówi Karolina Pilarczyk, Mistrzyni Europy w Drifcie i ambasadorka marki.
Dodatkowym atutem PETRONAS jest też zaangażowanie w motorsport, w tym obecność w Formule 1. Zebrane w padoku doświadczenia pozwalają na rozwój produktów zgodnie z najnowszymi trendami. Debiutująca na początku 2022 roku nowa gama olejów Syntium jest tego doskonałym przykładem. Zastosowana technologia CoolTech+™ optymalizuje termikę silnika oraz zapewnia najlepszą ochronę i efektywność uzyskania mocy. Nowe produkty Petronas Syntium ulepszono nie tylko w zakresie technologii smarowania, ale także w pod względem opakowań. Dzięki temu, przy produkcji zużyto 15% mniej plastiku niż dotychczas.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.