Warsztaty niezależne mają się nieźle - rok 2022 okiem ekspertów PETRONAS
![Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_230622289.jpg)
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
W 2022 r. do sieci warsztatów partnerskich PETRONAS dołączyły kolejne 82 serwisy, co daje niemal 30% wzrost w porównaniu do 2021 r. Eksperci marki wyjaśniają, jak ewolucja oczekiwań konsumentów wpływa na działalność całej branży. Dowiedz się, jak wykorzystać zmieniające się warunki biznesowe i co daje obecność w sieci partnerskiej.
Mijający rok stanowił nie lada wyzwanie dla polskich warsztatów, a pogarszające się warunki gospodarcze przyspieszyły zmiany na rodzimym rynku. Choć ogólna liczba serwisów samochodowych zmniejsza się, to sieci partnerskie sukcesywnie się rozrastają. Liczba warsztatów współpracujących z PETRONAS urosła w minionym roku z 300 do 382. To oznacza wzrost o 27% rok do roku!
Spośród współpracujących z marką serwisów, najwięcej placówek mieści się w województwie małopolskim – 16%. Na dalszych miejscach znajdują się województwa: mazowieckie i łódzkie – 13% oraz podkarpackie i śląskie – 12%. Jak zatem widać, sieć partnerska PETRONAS jest szczególnie liczna w południowej i centralnej Polsce. Firma aktywnie poszukuje nowych partnerów także w północnych i wschodnich regionach kraju, w tym dystrybutorów i serwisy samochodowe. Współpraca z firmą, znaną z Formuły 1, stanowi dla firm partnerskich szansę na podniesienie jakości swoich usług i zdobycie nowych klientów.
Oczekiwania kierowców zmieniają się na korzyść warsztatów
Średni wiek samochodu w Polsce wynosi obecnie około 15,5 roku i stale rośnie. Choć nowych pojazdów przybywa, to nadal większość Polaków kupuje auta z drugiej ręki. Starzejące się samochody wymagają regularnego serwisu, aby pozostać w dobrej kondycji. Do tego, pierwszym wyborem polskich kierowców w przypadku powszechnie użytkowanych pojazdów są właśnie niezależne warsztaty.
Choć kiedyś serwis na własną rękę był czymś naturalnym, dzisiaj właściciele pojazdów częściej decydują się oddać je w ręce mechaników. Według raportu AUTOwybory Polaków, w 2017 roku, co trzeci kierowca samodzielnie wykonywał podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana oleju. 5 lat później liczba ta jest znacznie mniejsza. Z badań GIPA wynika, że już 75% Polaków zleca wykonanie serwisu olejowego mechanikowi.
- Od kilka lat obserwujemy zmianę w preferencjach kierowców, coraz mniej osób wykonuje podstawowe czynności serwisowe przy swoim samochodzie, oddając go w zamian do warsztatu. Równocześnie, wzrasta zainteresowanie carsharingiem, gdzie kierowca wynajmuje pojazd na krótki czas, traktując przemieszczanie się nim jako usługę. Postrzeganie samochodu jako usługi zapewniającej komunikację z punktu A do punktu B sprawia, że jego użytkowanie ma być jak najprostsze. Dlatego rośnie liczba klientów serwisów samochodowych, którzy oczekują profesjonalnej obsługi – mówi Adam Bober, Dyrektor Zarządzający PETRONAS w Polsce.
Rosnące oczekiwania względem jakości obsługi
Świadomość kierowców na temat usług serwisowych z roku na rok rośnie. Być może klient warsztatu nie będzie wiedział jak działa przepustnica czy turbosprężarka, ale będzie wiedział, jak sprawdzić opinie na temat pracy warsztatu zajmującego się tą usługą. W momencie, kiedy świadomość konsumencka zastępuje wiedzę mechaniczną, warsztaty potrzebują dostosować się do zmieniających oczekiwań, poprzez podnoszenie jakości obsługi.
Obecność w sieci partnerskiej sprzyja rozwojowi działalności warsztatu, dzięki wsparciu w rozwijaniu kompetencji miękkich. To nie tylko dostęp do materiałów reklamowych, ale także realna wiedza dotycząca sprzedaży, komunikowania się z klientami, czy prowadzenia mediów społecznościowych, dostarczona w formie szkoleń. Poza tym, elementy wizualne związane z globalną marką, taką jak PETRONAS, dodają wiarygodności i wzbudzają zaufanie klientów.
- Podczas tegorocznego spotkania przedstawicieli naszej sieci warsztatowej na Torze Jastrząb przygotowaliśmy szkolenie z prowadzenia mediów społecznościowych. W programie były m.in. praktyczne porady na temat publikowania postów na Facebook-u, czy Instagramie, które pomogły naszym warsztatom dotrzeć do nowych klientów. Współpraca z PETRONAS to zatem nie tylko bezpośredni dostęp do wysokiej jakości produktów, ale także konkretna wiedza i sprawdzone relacje, które są tak istotne w prowadzeniu tego biznesu – dodaje Adam Bober.
Korzystna współpraca dla obu stron
Kolejnymi argumentami przemawiającymi za wstąpieniem do sieci partnerskiej PETRONAS są atrakcyjne warunki marżowo-cenowe oraz rosnąca sieć dystrybucyjna marki. Firma buduje swoją obecność w Polsce poprzez owocną współpracę z dystrybutorami w głównych regionach Polski. Budowa grupy niezależnych warsztatów stanowi dla dystrybutora możliwość posiadania lojalnych klientów a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem. Warsztaty zrzeszone w sieci mogą być też łatwo wyszukane przez internetowe narzędzia wspierające klientów.
- Na przełomie października i listopada odwiedziłam 25 warsztatów z sieci partnerskiej PETRONAS w centralnej i południowej Polsce. Odbyliśmy mnóstwo interesujących rozmów, podczas których poznaliśmy potrzeby i oczekiwania właścicieli serwisów samochodowych. Wszędzie widzieliśmy profesjonalne podejście do pracy oraz entuzjastyczne nastawienie do współpracy z PETRONAS. Pozytywne wrażenia i przekazane opinie posłużą do przygotowania oferty jeszcze bardziej dopasowanej do potrzeb warsztatów – mówi Karolina Pilarczyk, Mistrzyni Europy w Drifcie i ambasadorka marki.
Dodatkowym atutem PETRONAS jest też zaangażowanie w motorsport, w tym obecność w Formule 1. Zebrane w padoku doświadczenia pozwalają na rozwój produktów zgodnie z najnowszymi trendami. Debiutująca na początku 2022 roku nowa gama olejów Syntium jest tego doskonałym przykładem. Zastosowana technologia CoolTech+™ optymalizuje termikę silnika oraz zapewnia najlepszą ochronę i efektywność uzyskania mocy. Nowe produkty Petronas Syntium ulepszono nie tylko w zakresie technologii smarowania, ale także w pod względem opakowań. Dzięki temu, przy produkcji zużyto 15% mniej plastiku niż dotychczas.
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1969075435,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.