Komunikaty PR

Wartość rynku rowerów elektrycznych. Nawet 2 mld zł po 2025 roku

2023-04-25  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Zgodnie z unijną strategią transportu rowerowego, liczba rowerów elektrycznych w Unii Europejskiej z 6,5 mln sztuk w 2015 roku, wzrośnie do 60 mln w 2030. Szacuje się, że w Polsce ich udział w rynku będzie w ciągu dwóch, trzech lat dynamicznie rósł i wyniesie około 30%. Na rodzimym rynku, wartym 5,5 mld zł rocznie, jest to kwota rzędu nawet 2 mld zł. Już w 2020 roku Polska została drugim w Europie producentem elektryków. Wyprodukowano wówczas 48 tys. sztuk, wyprzedzając Portugalię (40 tys.) i Włochy (41 tys.). Pierwsze miejsce zajęły natomiast Niemcy z liczbą 250 tys. wyprodukowanych jednośladów.

Przyjazna rowerzystom infrastruktura miejska stale się rozwija – wzrasta tym samym potencjał tego środka transportu. Według analiz przeprowadzonych w 2021 roku, największą siecią ścieżek rowerowych wciąż może szczycić się Warszawa. Stolicę wyprzedza jednak Wrocław pod względem długości ścieżek w przeliczeniu na jednego mieszkańca oraz Rzeszów i Białystok pod względem ich zagęszczenia. Pod względem gęstości dróg dla rowerów wszystkie pozostałe miasta i miasteczka w Polsce bije na głowę Nowa Sól z woj. lubuskiego – ich gęstość to aż 34,5 km na każde 10 km kw. powierzchni miasta i 20 km na 10 tys. mieszkańców. Już na koniec 2020 roku sieć ścieżek rowerowych w kraju liczyła 17,3 tys. km – wynika z danych GUS. W ciągu pandemicznego roku 2021 przybyło ich 1,7 tys. km, czyli aż 11% rdr. W województwie mazowieckim jest blisko 2 566 km dróg rowerowych, w wielkopolskim 2 163 km, a pomorskim 1 480 km. Nie jest to jeszcze standard europejski, ponieważ w samych tylko Helsinkach było ponad 1 300 km ścieżek rowerowych w 2021 roku.

Polskie Stowarzyszenie Rowerowe w 2022 roku ustaliło w badaniu „Użytkowanie rowerów elektrycznych i preferencje zakupowe”, że 38% pytanych rozważa zakup roweru elektrycznego dla siebie lub członka rodziny w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy. Ponad 60% zadeklarowało, że rower elektryczny ułatwiłby im codzienne dojazdy do pracy czy na zakupy. Także wzrost cen paliw wywołuje chęć skorzystania z roweru elektrycznego u co drugiego badanego. Raport wskazuje także inne, istotne czynniki wpływające na chęć zakupu „elektryka” – obniżenie wysokości domowych wydatków na transport (60%) czy niższy koszt zakupu i eksploatacji w porównaniu do samochodu (70%). Za zakupem przemawiają także inne wskaźniki – przeciętny użytkownik przy wykorzystaniu roweru elektrycznego jest w stanie poruszać się średnio o 5-10 km/h szybciej i przejechać o 30-50% więcej. Badania wskazują również, że korzystanie z e-roweru nie zmniejsza korzyści zdrowotnych i efektu kardio, a pomaga chronić układ stawowy rowerzysty.

Wskaźniki ekonomiczne i trendy wprost wskazują, że branża rowerowa jest „skazana na sukces”. Dla Rometu, jako największego polskiego producenta, ważne jest to, aby zaspokoić szybko rosnący na polskim rynku popyt na rowery elektryczne. Jesteśmy przygotowani na większą popularność e-bike’ów. Konsekwentnie  pracujemy nad rozwojem tego segmentu, ich technologii oraz konstrukcji, stąd tak szeroka oferta. W naszej kolekcji rowerów elektrycznych posiadamy modele w zasadzie we wszystkich kategoriach: od E-MTB, E-Trekking i E-Cross, po miejskie E-City. Aktualnie pracujemy nad nowymi propozycjami e-bike’ów na kolejne sezony 2024/2025. Mimo że rowery elektryczne są droższe w zakupie niż zwykłe, zainteresowanie nimi stale rośnie. Już w ubiegłym sezonie ich udział w całej produkcji spółki Romet wyniósł ok. 20%.komentuje Grzegorz Grzyb, CEO Romet.

Znaczna część konsumentów jest zgodna, że zakup rowerów elektrycznych powinien być objęty programem dopłat, tak jak w przypadku samochodów elektrycznych oraz preferencyjną stawką VAT. Prawie 2/3 pytanych przez PSR deklaruje zakup e-bike’a, gdyby jego cena spadła dzięki dofinansowaniu. Decyzje zakupowe w segmencie elektryków w Polsce nie mają jeszcze charakteru spontanicznego z uwagi na ich relatywnie wyższą cenę. Dla przeciętnego Europejczyka wydatek rzędu 1000 euro nie jest już postrzegany jako zakup dobra luksusowego, tak jak na rodzimym rynku. Warto jednak zaznaczyć, że trend spadku cen w kategorii E będzie utrzymywać się z uwagi na postęp technologiczny oraz coraz większe wysycenie rynku. Rynek e-rowerów w Europie osiągnął wartość około 18,5 mld EUR w 2022 roku. Oczekuje się dalszego wzrostu rynku o CAGR na poziomie 18,1% w prognozowanym okresie 2023-2028, aby osiągnąć wartość prawie 53,79 mld EUR do 2028 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe
2024-06-24 | 14:00

Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów

Toyota Leasing ogłasza wprowadzenie aplikacji mobilnej Portalu Klienta, dostępnej na systemy Android i iOS. Pierwsza tego typu aplikacja na polskim rynku, umożliwia łatwy i wygodny dostęp do
Motoryzacja Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
2024-06-19 | 09:10

Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA

Zespół Goodyear Racing EMEA uzyskał najwyższą, 3-gwiazdkową ocenę w programie akredytacji środowiskowej FIA. Wyróżnienie to przyznano za długoterminowe plany
Motoryzacja Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
2024-06-12 | 08:00

Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive

Universal Robots, duńska firma zajmująca się projektowaniem i produkcją robotów współpracujących (cobotów), wraz ze swoimi partnerami coraz śmielej wkracza w przemysł

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.