Wspólny projekt słowackich STILL i DHL dla Volkswagena
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
We współpracy z DHL Logistics firma STILL Slovakia opracowała projekt efektywnego wykorzystania przestrzeni magazynowej w fabryce Volkswagen Slovakia w Bratysławie będącej jednym z największych zakładów branży automotive w kraju.
Zakład Volkswagen Slovakia w Bratysławie nieustannie ewoluuje, by być w stanie produkować kolejne modele samochodów. Na bieżąco optymalizowane są procesy i zagospodarowanie przestrzeni magazynowej. Wdrażane są coraz nowsze rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa. Za procesy logistyczne VW Slovakia – od zaopatrzenia i rozładunku po załadunek - całościowo odpowiada DHL Logistics Slovakia. Dzięki bliskiej współpracy firmy ze STILL Slovakia stworzono zaawansowany technicznie system intralogistyczny.
Intralogistyka ze STILL
By rozbudowany system logistyczny Volkswagen Slovakia mógł działać sprawnie, konieczne jest efektywne wykorzystanie zasobów i powierzchni magazynowej. Od 2007 r. jako dostawca przenośników i pojazdów transportu wewnętrznego z DHL Logistics Slovakia na rzecz zakładu w Bratysławie współpracuje firma STILL. – Długofalowe partnerstwo takie jak to zawsze opiera się o wzajemne zaufanie i jest uzależnione od umiejętności trafnego odpowiadania na potrzeby klientów – w tym przypadku specyficzne dla branży automotive – mówi Marián Fábry, Szef Sprzedaży STILL. Dodaje, że największym wyzwaniem w tym konkretnym wdrożeniu była optymalizacja procesów i zwiększenie efektywności wykorzystania przestrzeni magazynowej. Priorytetowo zadbano także o wysoką jakość obsługi serwisowej w całym okresie trwania umowy.
Szeroka gama technologii
W magazynie zakładu Volkswagen Slovakia w Bratysławie zastosowanie znajduje szeroka gama pojazdów intralogistycznych. Na flotę transportu wewnętrznego składa się łącznie ponad sto wózków widłowych STILL. Wykorzystywane są tu m.in.:
- elektryczne wózki widłowe RX 20 i RX 60
- wózki wysokiego składowania FM-X,
- zestawy transportowe ciągników elektrycznych z systemem LiftRunner,
- wózki systemowe VNA serii MX-X.
Czołowe wózki elektryczne służą tu głównie do załadunku i rozładunku samochodów ciężarowych oraz do umieszczania towarów na półkach. Modele serii RX 20 wyróżniają się dynamicznym przyspieszeniem, prędkościami jazdy do 20 km/h oraz precyzją manewrowania. Z kolei wózki linii RX 60 o udźwigu do 8 ton używane są ze względu na wydajność, ergonomię, zwrotność i efektywność energetyczną. W magazynie wysokiego składowania zastosowanie znajdują wózki serii FM-X wyposażone w system Active Load Stabilization (ALS). W ramach jego funkcjonowania automatycznie generowany impuls redukuje wibracje masztu, skracając czas oczekiwania na ustanie jego drgań nawet o 80 procent. W sekcji konstrukcji nadwozia samochodów osobowych sprawdzają się zestawy transportowe z ciągnikami elektrycznymi oraz ramą LiftRunner z hydraulicznym podnośnikiem. Odpowiadają one za zaopatrzenie linii produkcyjnych.
Indywidualizowane wózki systemowe do bardzo wąskich korytarzy
We współpracy z DHL i z myślą o magazynie wysokiego składowania zakładu Volkswagena w Bratysławie firma STILL opracowała specjalny wariant systemowych wózków VNA serii STILL MX-X. – W odpowiedzi na potrzebę umieszczenia w hali jak największej liczby palet podjęto decyzję o zastosowaniu pojazdów o wysokości podnoszenia do 11 metrów zdolnych do jazdy w trybie półautomatycznym. Pozostając w łączności z systemem zarządzania magazynem, umożliwiają one operatorowi szybkie i sprawne przemieszczenie się do określonych miejsc paletowych. Ułatwia to pracę, poprawia jej bezpieczeństwo i zwiększa przepustowość magazynu. Akumulatory wózków są stale ładowane podczas pracy w alejkach roboczych. Oszczędza to zarówno czas na wymianę baterii, jak i koszty budowy i eksploatacji stacji ładowania - wyjaśnia Marian Fábry.
Szyty na miarę system regałów mobilnych
Celem optymalnego zagospodarowania przestrzeni magazynów firma STILL dostosowuje systemy regałowe do specyfiki każdego obiektu. Jednym z rozwiązań zapewniających wysoką gęstość składowania są zastosowane w zakładzie Volkswagena regały mobilne pozwalające na umieszczenie na tej samej powierzchni nawet dwukrotnie większej liczby miejsc paletowych niż w przypadku regałów konwencjonalnych. Rozwiązanie sprzyja także redukcji kosztów oświetlenia, ogrzewania i chłodzenia. Szyny regałów są gładko osadzone w podłożu, a system oświetlenia, który jest automatycznie aktywowany ruchem, zapewnia odpowiednią widoczność i przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa.
Serwis na miejscu
Serwis wózków widłowych używanych w Volkswagen Slovakia odbywa się bezpośrednio w kompleksie – w punkcie serwisowym STILL na terenie zakładu. – Technicy STILL pracują w przestrzeni przystosowanej do potrzeb prac serwisowych. Jest ona w pełni wyposażona i restrykcyjne wymagania w zakresie jakości i bezpieczeństwa pracy – dodaje Marian Fábry z firmy STILL.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.