Wyróżniono najlepszych ekspertów flotowych w Polsce
Volkswagen Financial Services podsumował zakończoną właśnie, X edycję programu szkoleniowego o nazwie Ekspert Flotowy. W zmaganiach, w których wzięło udział pół tysiąca uczestników, zwyciężyła Pani Natalia Misiaczyk.
Ekspert Flotowy – święto branży flotowej
Ekspert Flotowy na stałe wpisał się w kalendarz branżowych wydarzeń dla menedżerów flot. Bieżąca edycja zgromadziła 500 profesjonalistów gotowych na sprawdzenie oraz ocenę swoich umiejętności. Uczestnicy mieli za zadanie wziąć udział w trzech szkoleniach poruszających tematy bezpieczeństwa na drodze, elektromobilności i budowania strategii rozwoju floty w firmie. Następnie zmierzyli się z testem z wiedzy teoretycznej. Na końcu czekał na nich egzamin w formie sporządzenia prezentacji strategii rozwoju floty w oparciu o wynik z narzędzia Spider przygotowanego przez VW FS.
– Ekspert Flotowy to wyjątkowa przestrzeń dla menedżerów parków samochodowych, gdzie mogą wymieniać się wiedzą i doświadczeniem, wskazywać dobre praktyki i mieć czas na rozmowę o trendach rynkowych związanych z finansowaniem i optymalizacją kosztów zarządzania firmową flotą – opowiada dr Daniel Trzaskowski, organizator programu Ekspert Flotowy, dyrektor Departamentu Sprzedaży Flotowej w Volkswagen Financial Services.
Ocena jury nadesłanych prac
Obrady jury w ramach tegorocznej edycji Eksperta Flotowego ruszyły 24 października i trwały dwa dni. Spotkania były wypełnione dyskusjami i szczegółowymi analizami każdego slajdu. Jury przy ocenie prezentacji strategii rozwoju floty kierowało się pięcioma głównymi kryteriami. Największą liczbę punktów można było uzyskać za aspekt merytoryczny, wskaźniki KPI i realny plan działania. Po drugiej stronie znalazły się kryteria związane z czytelnością przekazu i jakością prezentacji. W nadesłanych pracach głównymi drogami rozwoju floty były: bezpieczeństwo i ekologia, szkodowość, a także telematyka oraz systemy IT.
Największym i najczęstszym problemem okazały wskaźniki KPI. Zdarzały się prace, w których wątek ten nie był poruszany lub pojawiał się szczątkowo. Innym czynnikiem obniżającym ocenę była kwestia niekompletnego przedstawienia realnego planu działania. Najczęściej brakowało bardziej szczegółowego rozpisania kamieni milowych, a także wskazania osób lub departamentów, które miałyby uczestniczyć w ich realizacji.
W konkursie najlepiej wypadł aspekt jakości samej prezentacji i czytelności przekazu. W większości zgłoszeń dobrze wypadła też kwestia merytoryczna, w tym analiza SWOT. Jury w najlepszych pracach doceniło ciąg logiczny strategii i wyczerpanie tematu. Eksperci przyjaznym okiem oceniali slajdy opisujące flotę uczestnika, powiązanie analizy SWOT z wynikami z narzędzia Spider, oddzielny slajd przedstawiający wskaźniki KPI i skrupulatny oraz realny w realizacji plan działania.
Edycja 2022 przejdzie do historii
Okazją do podsumowania tegorocznej edycji Eksperta Flotowego była uroczysta gala, na której pojawiło się wielu znamienitych gości, w tym finaliści z ubiegłych lat. Niezależne jury 10. edycji konkursu przyznało trzy nagrody oraz cztery wyróżnienia specjalne. Zwyciężczynią została Pani Natalia Misiaczyk, która jest pierwszą kobietą, jaka stanęła na podium. Drugie miejsce zajął Pan Rafał Ciszkowski, a trzecie Pan Mateusz Zaleśny. Z kolei wyróżnienia za wielokrotne zdobycie podium w ramach programu szkoleniowego Ekspert Flotowy w latach 2013-2022 otrzymali: Pan Piotr Okrasa, Pan Paweł Pawlik, Pan Szymon Szafrański oraz zdobywca trzeciego miejsca w tegorocznej edycji, czyli Pan Mateusz Zaleśny.
– Z perspektywy ostatnich 10 lat mogę z dumą powiedzieć, że Ekspert Flotowy to najważniejszy konkurs i program szkoleniowy w branży flotowej. Dobitnie pokazała to ostatnia edycja, która stała na niewiarygodnie wysokim poziomie. Serdecznie gratulujemy tegorocznej zwyciężczyni oraz pozostałym wyróżnionym i do zobaczenia za rok! – dodaje dr Daniel Trzaskowski z Volkswagen Financial Services.
Ekspert Flotowy to cykl szkoleń organizowany przez Volkswagen Financial Services wraz z partnerami: firmą ŠKODA oraz Stowarzyszeniem Kierowników Flot Samochodowych.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.