Wyścigi ciężarówek Goodyear FIA ETRC po raz pierwszy zagoszczą w Polsce!
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Tor Poznań będzie gospodarzem 4. rundy niezwykle widowiskowych wyścigów ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship, zaplanowanej na weekend 24-25 czerwca 2023 r. Polski obiekt dołączy do prestiżowej listy torów wyścigowych obok węgierskiego Hungaroring, niemieckiego Nürburgring i francuskiego Le Mans. Tor Poznań to jedyny nowy punkt dodany do przyszłorocznego kalendarza mistrzostw.
Polscy kibice będą mogli zobaczyć ekscytujące pojedynki najlepszych kierowców wyścigowych, prowadzących ponad 5-tonowe ciężarówki o mocy 1500 koni mechanicznych, zdolne rozwijać prędkość do 160 km/h, z podobnym przyspieszeniem jak sportowe samochody o wysokich osiągach. Podczas walki o najlepszą pozycję w każdym zakręcie, ciężarówki jadą zaledwie kilka centymetrów od siebie, dlatego wyścigi Goodyear FIA ETRC są uznawane za jedną z najbardziej widowiskowych serii mistrzostw odbywających się na Starym Kontynencie.
„Jesteśmy podekscytowani poszerzeniem kalendarza mistrzostw o nową rundę w Poznaniu, która jest planowana na czerwiec. Nie możemy doczekać się emocjonujących wyścigów na tym torze, który może być sporym wyzwaniem dla naszych kierowców. Kalendarz zmagań na 2023 rok stanowi naprawdę mocną kombinację ciągłości akcji i wyzwań dla naszych zespołów,” powiedział Rolf Werner, dyrektor zarządzający ETRA.
Obok rywalizacji na Torze Poznań, w kalendarzu Goodyear FIA ETRC znajdą się wyścigi na znanych także z Formuły 1 obiektach, które od lat goszczą uczestników i miłośników największych wyścigowych „potworów”. Są to m.in. Hungaroring, Nürburgring i Le Mans.
Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:
- 20-21 maja – Misano (ITA)
- 3-4 czerwca – Hungaroring (HUN)
- 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
- 24-25 czerwca – Poznań (POL)
- 15-16 lipca – Nürburgring (GER)
- 26-27 sierpnia – Most (CZE)
- 9-10 września – Zolder (BEL)
- 23-24 września – Le Mans (FRA)
- 30 września-1 października – Jarama (ESP)
„Polska jest ważnym ośrodkiem europejskiego transportu ciężarówek, a biorąc pod uwagę ścisły związek między tą branżą a sportem w ramach FIA ETRC, jest to rozsądny i odpowiedni krok w rozwoju mistrzostw,” powiedział Marek Nawarecki, Dyrektor Działu Samochodów Sportowych i Turystycznych FIA.
Dobra strategia i mocne opony to klucz do sukcesu
Wszyscy uczestnicy mistrzostw będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, które są zbudowane na podobnej osnowie co opony do codziennej jazdy, natomiast bieżnik i mieszanka gumowa zostały w nich zmodyfikowane, aby zapewnić przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz pomóc w rozpraszaniu ciepła wytwarzanego przez ważące ponad 5 ton ciężarówki.
„Cieszymy się, że będziemy mogli przybliżyć tę dość wyjątkową dyscyplinę wyścigową polskim fanom motorsportu, a przy okazji także zademonstrować osiągi naszych opon. Ciężarówki przyspieszają jak samochody sportowe, mają silniki o dużej mocy i hamulce, które niekiedy dosłownie rozgrzewają się do czerwoności, dlatego właściwie dobrana strategia oraz niezawodne opony mają tutaj kluczowe znaczenie”, wyjaśniła Beata Chądzyńska, Group Communications Manager w Goodyear EEN.
Mistrzostwa Goodyear FIA ETRC są ukierunkowane na nowe technologie oraz rywalizację w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku to właśnie wyścigi ciężarówek były pierwszą kategorią FIA, która przeszła na biopaliwo w 100% pozyskiwane z surowców odnawialnych. Od przyszłego roku regulamin będzie dopuszczać do rywalizacji także ciężarówki o napędzie alternatywnym (elektrycznym oraz hybrydowym).
Nominacja Toru Poznań do kalendarza Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023 została oficjalnie zatwierdzona przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA podczas spotkania w Bolonii we Włoszech, w ramach dorocznego zgromadzenia ogólnego FIA.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.