Komunikaty PR

Wyścigi ciężarówek Goodyear FIA ETRC po raz pierwszy zagoszczą w Polsce!

2022-12-09  |  10:45
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania FIA ETRC ( 0.25 MB )

Tor Poznań będzie gospodarzem 4. rundy niezwykle widowiskowych wyścigów ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship, zaplanowanej na weekend 24-25 czerwca 2023 r. Polski obiekt dołączy do prestiżowej listy torów wyścigowych obok węgierskiego Hungaroring, niemieckiego Nürburgring i francuskiego Le Mans. Tor Poznań to jedyny nowy punkt dodany do przyszłorocznego kalendarza mistrzostw.

Polscy kibice będą mogli zobaczyć ekscytujące pojedynki najlepszych kierowców wyścigowych, prowadzących ponad 5-tonowe ciężarówki o mocy 1500 koni mechanicznych, zdolne rozwijać prędkość do 160 km/h, z podobnym przyspieszeniem jak sportowe samochody o wysokich osiągach. Podczas walki o najlepszą pozycję w każdym zakręcie, ciężarówki jadą zaledwie kilka centymetrów od siebie, dlatego wyścigi Goodyear FIA ETRC są uznawane za jedną z najbardziej widowiskowych serii mistrzostw odbywających się na Starym Kontynencie.

„Jesteśmy podekscytowani poszerzeniem kalendarza mistrzostw o nową rundę w Poznaniu, która jest planowana na czerwiec. Nie możemy doczekać się emocjonujących wyścigów na tym torze, który może być sporym wyzwaniem dla naszych kierowców. Kalendarz zmagań na 2023 rok stanowi naprawdę mocną kombinację ciągłości akcji i wyzwań dla naszych zespołów,” powiedział Rolf Werner, dyrektor zarządzający ETRA.

Obok rywalizacji na Torze Poznań, w kalendarzu Goodyear FIA ETRC znajdą się wyścigi na znanych także z Formuły 1 obiektach, które od lat goszczą uczestników i miłośników największych wyścigowych „potworów”. Są to m.in. Hungaroring, Nürburgring i Le Mans.

Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:

  • 20-21 maja – Misano (ITA)
  • 3-4 czerwca – Hungaroring (HUN)
  • 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
  • 24-25 czerwca – Poznań (POL)
  • 15-16 lipca – Nürburgring (GER)
  • 26-27 sierpnia – Most (CZE)
  • 9-10 września – Zolder (BEL)
  • 23-24 września – Le Mans (FRA)
  • 30 września-1 października – Jarama (ESP)

„Polska jest ważnym ośrodkiem europejskiego transportu ciężarówek, a biorąc pod uwagę ścisły związek między tą branżą a sportem w ramach FIA ETRC, jest to rozsądny i odpowiedni krok w rozwoju mistrzostw,” powiedział Marek Nawarecki, Dyrektor Działu Samochodów Sportowych i Turystycznych FIA.

Dobra strategia i mocne opony to klucz do sukcesu

Wszyscy uczestnicy mistrzostw będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, które są zbudowane na podobnej osnowie co opony do codziennej jazdy, natomiast bieżnik i mieszanka gumowa zostały w nich zmodyfikowane, aby zapewnić przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz pomóc w rozpraszaniu ciepła wytwarzanego przez ważące ponad 5 ton ciężarówki.

„Cieszymy się, że będziemy mogli przybliżyć tę dość wyjątkową dyscyplinę wyścigową polskim fanom motorsportu, a przy okazji także zademonstrować osiągi naszych opon. Ciężarówki przyspieszają jak samochody sportowe, mają silniki o dużej mocy i hamulce, które niekiedy dosłownie rozgrzewają się do czerwoności, dlatego właściwie dobrana strategia oraz niezawodne opony mają tutaj kluczowe znaczenie”, wyjaśniła Beata Chądzyńska, Group Communications Manager w Goodyear EEN.

Mistrzostwa Goodyear FIA ETRC są ukierunkowane na nowe technologie oraz rywalizację w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku to właśnie wyścigi ciężarówek były pierwszą kategorią FIA, która przeszła na biopaliwo w 100% pozyskiwane z surowców odnawialnych. Od przyszłego roku regulamin będzie dopuszczać do rywalizacji także ciężarówki o napędzie alternatywnym (elektrycznym oraz hybrydowym).

Nominacja Toru Poznań do kalendarza Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023  została oficjalnie zatwierdzona przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA podczas spotkania w Bolonii we Włoszech, w ramach dorocznego zgromadzenia ogólnego FIA.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.