Wyścigi ciężarówek Goodyear FIA ETRC po raz pierwszy zagoszczą w Polsce!
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Tor Poznań będzie gospodarzem 4. rundy niezwykle widowiskowych wyścigów ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship, zaplanowanej na weekend 24-25 czerwca 2023 r. Polski obiekt dołączy do prestiżowej listy torów wyścigowych obok węgierskiego Hungaroring, niemieckiego Nürburgring i francuskiego Le Mans. Tor Poznań to jedyny nowy punkt dodany do przyszłorocznego kalendarza mistrzostw.
Polscy kibice będą mogli zobaczyć ekscytujące pojedynki najlepszych kierowców wyścigowych, prowadzących ponad 5-tonowe ciężarówki o mocy 1500 koni mechanicznych, zdolne rozwijać prędkość do 160 km/h, z podobnym przyspieszeniem jak sportowe samochody o wysokich osiągach. Podczas walki o najlepszą pozycję w każdym zakręcie, ciężarówki jadą zaledwie kilka centymetrów od siebie, dlatego wyścigi Goodyear FIA ETRC są uznawane za jedną z najbardziej widowiskowych serii mistrzostw odbywających się na Starym Kontynencie.
„Jesteśmy podekscytowani poszerzeniem kalendarza mistrzostw o nową rundę w Poznaniu, która jest planowana na czerwiec. Nie możemy doczekać się emocjonujących wyścigów na tym torze, który może być sporym wyzwaniem dla naszych kierowców. Kalendarz zmagań na 2023 rok stanowi naprawdę mocną kombinację ciągłości akcji i wyzwań dla naszych zespołów,” powiedział Rolf Werner, dyrektor zarządzający ETRA.
Obok rywalizacji na Torze Poznań, w kalendarzu Goodyear FIA ETRC znajdą się wyścigi na znanych także z Formuły 1 obiektach, które od lat goszczą uczestników i miłośników największych wyścigowych „potworów”. Są to m.in. Hungaroring, Nürburgring i Le Mans.
Kalendarz Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023:
- 20-21 maja – Misano (ITA)
- 3-4 czerwca – Hungaroring (HUN)
- 10-11 czerwca – Slovakia Ring (SVK)
- 24-25 czerwca – Poznań (POL)
- 15-16 lipca – Nürburgring (GER)
- 26-27 sierpnia – Most (CZE)
- 9-10 września – Zolder (BEL)
- 23-24 września – Le Mans (FRA)
- 30 września-1 października – Jarama (ESP)
„Polska jest ważnym ośrodkiem europejskiego transportu ciężarówek, a biorąc pod uwagę ścisły związek między tą branżą a sportem w ramach FIA ETRC, jest to rozsądny i odpowiedni krok w rozwoju mistrzostw,” powiedział Marek Nawarecki, Dyrektor Działu Samochodów Sportowych i Turystycznych FIA.
Dobra strategia i mocne opony to klucz do sukcesu
Wszyscy uczestnicy mistrzostw będą ścigać się wyłącznie na oponach Goodyear, które są zbudowane na podobnej osnowie co opony do codziennej jazdy, natomiast bieżnik i mieszanka gumowa zostały w nich zmodyfikowane, aby zapewnić przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach oraz pomóc w rozpraszaniu ciepła wytwarzanego przez ważące ponad 5 ton ciężarówki.
„Cieszymy się, że będziemy mogli przybliżyć tę dość wyjątkową dyscyplinę wyścigową polskim fanom motorsportu, a przy okazji także zademonstrować osiągi naszych opon. Ciężarówki przyspieszają jak samochody sportowe, mają silniki o dużej mocy i hamulce, które niekiedy dosłownie rozgrzewają się do czerwoności, dlatego właściwie dobrana strategia oraz niezawodne opony mają tutaj kluczowe znaczenie”, wyjaśniła Beata Chądzyńska, Group Communications Manager w Goodyear EEN.
Mistrzostwa Goodyear FIA ETRC są ukierunkowane na nowe technologie oraz rywalizację w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku to właśnie wyścigi ciężarówek były pierwszą kategorią FIA, która przeszła na biopaliwo w 100% pozyskiwane z surowców odnawialnych. Od przyszłego roku regulamin będzie dopuszczać do rywalizacji także ciężarówki o napędzie alternatywnym (elektrycznym oraz hybrydowym).
Nominacja Toru Poznań do kalendarza Goodyear FIA European Truck Racing Championship 2023 została oficjalnie zatwierdzona przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA podczas spotkania w Bolonii we Włoszech, w ramach dorocznego zgromadzenia ogólnego FIA.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.