Komunikaty PR

Wytrwałe dążenie Goodyeara do sukcesu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

2022-06-13  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Drugi rok z rzędu Goodyear występował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans jako wyłączny partner oponiarski kategorii LMP2, zapewniając niezrównane osiągi, trwałość i spójność działania.

W klasie LMP2 startowało 27 samochodów. To o dwa więcej niż w ubiegłym roku, kiedy to marka zadebiutowała w roli wyłącznego dostawcy ogumienia dla tej kategorii w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans. Podczas całodobowej akcji wyścigowej Goodyear dostarczał zespołom opony oraz zapewniał wsparcie operacyjne i pomoc w ustawieniach.

Była to największa operacja Goodyeara w Le Mans od czasu powrotu marki do tych wyścigów w 2020 roku. Co więcej, w tym sezonie firma obsłużyła także największą liczbę samochodów od 1979 r., kiedy to na oponach Goodyeara wystartowało 31 pojazdów.

Podczas treningów, kwalifikacji i wyścigu w kategorii LMP2 zużyto ponad 2500 opon. W trakcie trwania głównej rywalizacji każdy komplet był w stanie przejechać ponad 600 km, czyli 44 okrążenia. Odpowiada to czterem tankowaniom, co pozwalało zespołom zaoszczędzić kluczowe sekundy w pasie serwisowym.

Wynik wyścigu: samochód #38 zespołu JOTA zwyciężył w klasie LMP2

Tor Le Mans okazał się szczęśliwy dla samochodu #38 prowadzonego przez Roberto Gonzaleza, Antonio Felixa Da Costa i Williama Stevensa. Trio objęło prowadzenie już na początku wyścigu i zbudowało przewagę po starcie z trzeciej pozycji w klasie.

Jako drugi na mecie zameldował się samochód #9 Prema Orlen Team z Robertem Kubicą, Louisem Deletrazem i Lorenzo Colombo za kierownicą, trzecie miejsce zajął drugi samochód JOTA #28.

Na wczesnym etapie wyścigu doszło do kolizji z udziałem trzech faworytów - samochód #22 United Autosport zderzył się na pierwszym zakręcie z dwoma z autami WRT.

Od tego momentu w kategorii LMP2 wszystko już szło gładko - na 27 samochodów, które wystartowały w wyścigu, na mecie zameldowało się 26 załóg.

Udział Goodyeara w wyścigu Le Mans jest coraz większy

Mike McGregor, kierownik programu Goodyear Endurance, wyjaśnił: „Nasz zespół liczył ponad 40 inżynierów i monterów, którzy przez całą dobę pracowali na torze, aby dostarczyć opony na czas i zapewnić zawodnikom usługi na najwyższym poziomie.

„Jesteśmy zachwyceni osiągami i niezawodnością naszej najnowszej opony typu slick o jednolitej specyfikacji. Chociaż pogoda była idealna do ścigania się przez cały czas trwania imprezy, znacznie usprawniliśmy nasze działania, wprowadzając jedną oponę na mokrą nawierzchnię, która zastąpiła oponę pośrednią i „mokrą” z poprzednich lat. W rezultacie, w porównaniu z ubiegłym rokiem, o 30% zmniejszyliśmy liczbę opon, które musieliśmy wyprodukować i przetransportować.”

Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. motorsportu w regionie EMEA, skomentował: „Goodyear jest dumny z tego, że już drugi rok z rzędu jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMP2. Wyścigi te stanowią jedno z najtrudniejszych wyzwań w sezonie. To zarówno wyzwanie techniczne, ponieważ oferujemy teraz jedną uniwersalną oponę typu slick, jak i sprawdzian dla naszych inżynierów, którzy służą pomocą każdemu zespołowi w kategorii LMP2. Goodyear nadal rozwija swoją działalność w wyścigach długodystansowych. Tegoroczna rywalizacja była największym przedsięwzięciem Goodyeara od 43 lat. W drugim roku startów klasy LMP2 wyłącznie na oponach naszej marki dziękujemy zespołom za współpracę i niesamowite osiągnięcie, jakim było doprowadzenie 26 z 27 samochodów do mety w jednym z najbardziej wymagających wyścigów na świecie.”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.