Komunikaty PR

Wytrwałe dążenie Goodyeara do sukcesu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

2022-06-13  |  14:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.25 MB )

Drugi rok z rzędu Goodyear występował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans jako wyłączny partner oponiarski kategorii LMP2, zapewniając niezrównane osiągi, trwałość i spójność działania.

W klasie LMP2 startowało 27 samochodów. To o dwa więcej niż w ubiegłym roku, kiedy to marka zadebiutowała w roli wyłącznego dostawcy ogumienia dla tej kategorii w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) i Europejskiej Serii Le Mans. Podczas całodobowej akcji wyścigowej Goodyear dostarczał zespołom opony oraz zapewniał wsparcie operacyjne i pomoc w ustawieniach.

Była to największa operacja Goodyeara w Le Mans od czasu powrotu marki do tych wyścigów w 2020 roku. Co więcej, w tym sezonie firma obsłużyła także największą liczbę samochodów od 1979 r., kiedy to na oponach Goodyeara wystartowało 31 pojazdów.

Podczas treningów, kwalifikacji i wyścigu w kategorii LMP2 zużyto ponad 2500 opon. W trakcie trwania głównej rywalizacji każdy komplet był w stanie przejechać ponad 600 km, czyli 44 okrążenia. Odpowiada to czterem tankowaniom, co pozwalało zespołom zaoszczędzić kluczowe sekundy w pasie serwisowym.

Wynik wyścigu: samochód #38 zespołu JOTA zwyciężył w klasie LMP2

Tor Le Mans okazał się szczęśliwy dla samochodu #38 prowadzonego przez Roberto Gonzaleza, Antonio Felixa Da Costa i Williama Stevensa. Trio objęło prowadzenie już na początku wyścigu i zbudowało przewagę po starcie z trzeciej pozycji w klasie.

Jako drugi na mecie zameldował się samochód #9 Prema Orlen Team z Robertem Kubicą, Louisem Deletrazem i Lorenzo Colombo za kierownicą, trzecie miejsce zajął drugi samochód JOTA #28.

Na wczesnym etapie wyścigu doszło do kolizji z udziałem trzech faworytów - samochód #22 United Autosport zderzył się na pierwszym zakręcie z dwoma z autami WRT.

Od tego momentu w kategorii LMP2 wszystko już szło gładko - na 27 samochodów, które wystartowały w wyścigu, na mecie zameldowało się 26 załóg.

Udział Goodyeara w wyścigu Le Mans jest coraz większy

Mike McGregor, kierownik programu Goodyear Endurance, wyjaśnił: „Nasz zespół liczył ponad 40 inżynierów i monterów, którzy przez całą dobę pracowali na torze, aby dostarczyć opony na czas i zapewnić zawodnikom usługi na najwyższym poziomie.

„Jesteśmy zachwyceni osiągami i niezawodnością naszej najnowszej opony typu slick o jednolitej specyfikacji. Chociaż pogoda była idealna do ścigania się przez cały czas trwania imprezy, znacznie usprawniliśmy nasze działania, wprowadzając jedną oponę na mokrą nawierzchnię, która zastąpiła oponę pośrednią i „mokrą” z poprzednich lat. W rezultacie, w porównaniu z ubiegłym rokiem, o 30% zmniejszyliśmy liczbę opon, które musieliśmy wyprodukować i przetransportować.”

Ben Crawley, dyrektor Goodyear ds. motorsportu w regionie EMEA, skomentował: „Goodyear jest dumny z tego, że już drugi rok z rzędu jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy LMP2. Wyścigi te stanowią jedno z najtrudniejszych wyzwań w sezonie. To zarówno wyzwanie techniczne, ponieważ oferujemy teraz jedną uniwersalną oponę typu slick, jak i sprawdzian dla naszych inżynierów, którzy służą pomocą każdemu zespołowi w kategorii LMP2. Goodyear nadal rozwija swoją działalność w wyścigach długodystansowych. Tegoroczna rywalizacja była największym przedsięwzięciem Goodyeara od 43 lat. W drugim roku startów klasy LMP2 wyłącznie na oponach naszej marki dziękujemy zespołom za współpracę i niesamowite osiągnięcie, jakim było doprowadzenie 26 z 27 samochodów do mety w jednym z najbardziej wymagających wyścigów na świecie.”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.