Wytrzymałość spodni? Prawdę powie ci… samochód

Samochody wyparły konie nie tylko w dziedzinie transportu, ale również… testowania spodni użytkowych. W 1886 roku producent pierwszych jeansów zaczął naszywać na swój przebojowy produkt plakietkę z rysunkiem dwóch ogierów próbujących rozerwać parę „teksasów”. Chciał w ten sposób podkreślić ich wyjątkową wytrzymałość. Ponad 130 lat później firma Blaklader postanowiła pokazać, jak wytrzymałe mogą być spodnie produkowane współcześnie, szukając odpowiedzi na pytanie: ile samochodów można na takich spodniach powiesić?
Niewiele rzeczy działa na ludzką wyobraźnię tak, jak spektakularne eksperymenty. Ten przeprowadzony przez Blaklader z pewnością robi wrażenie: zamiast monotonnych testów w sterylnym laboratorium – 60-tonowy dźwig ustawiony na dużym placu w typowo skandynawski, chłodny i dżdżysty poranek. Do tego samochody osobowe jako obciążniki oraz standardowe spodnie rzemieślnicze, na których mają się utrzymać. Co spowodowało, że Szwedzi porwali się na tak widowiskowy test?
– Można powiedzieć, że nieprzeciętne właściwości naszych spodni wymagają nieprzeciętnych sposobów prezentacji – mówi z uśmiechem Grzegorz Marcinkowski z Blaklader. – Dlatego zamiast operowania szczegółowymi opisami, nawet wzbogaconymi o fizyczne parametry, postawiliśmy wprost, a nawet nieco brutalnie pokazać to, co można zaobserwować „gołym okiem” – dodaje.
W ekstremalnej próbie, o szansach spodni zadecydować miały dwie składowe: zastosowany do wykonania stroju materiał oraz sposób, w jaki zostały ze sobą połączone jego poszczególne elementy. W obu przypadkach Blaklader postawił na rozwiązania „wagi ciężkiej”. – Do produkcji spodni wykorzystana została CORDURA®, a więc materiał bardzo odporny na przetarcia, a przy tym lekki. Zaś w związku z tym, że spodnie muszą być równocześnie wygodne i zapewniać swobodę ruchu, z CORDURY® połączonej z rozciągliwym stretchem wykonano wstawki w kroku, na łydkach i kieszeni na kolanie. Gdy dodamy do tego wykorzystanie potrójnego szwu w newralgicznym miejscu, jakim jest wewnętrzna część nogawek, mamy spodnie gotowe stawić czoło, a właściwie pas, nawet ekstremalnym wyzwaniom – wyjaśnia Grzegorz Marcinkowski.
Jak więc w wyjątkowym teście poradziły sobie fabryczne spodnie X1900 od Blaklader? Po odpowiedź zapraszamy na kanał YT: https://www.youtube.com/watch?v=yLT9zwndPp0, gdzie można znaleźć krótką videorelację z tego niecodziennego wydarzenia.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.