Wytrzymałość spodni? Prawdę powie ci… samochód

Samochody wyparły konie nie tylko w dziedzinie transportu, ale również… testowania spodni użytkowych. W 1886 roku producent pierwszych jeansów zaczął naszywać na swój przebojowy produkt plakietkę z rysunkiem dwóch ogierów próbujących rozerwać parę „teksasów”. Chciał w ten sposób podkreślić ich wyjątkową wytrzymałość. Ponad 130 lat później firma Blaklader postanowiła pokazać, jak wytrzymałe mogą być spodnie produkowane współcześnie, szukając odpowiedzi na pytanie: ile samochodów można na takich spodniach powiesić?
Niewiele rzeczy działa na ludzką wyobraźnię tak, jak spektakularne eksperymenty. Ten przeprowadzony przez Blaklader z pewnością robi wrażenie: zamiast monotonnych testów w sterylnym laboratorium – 60-tonowy dźwig ustawiony na dużym placu w typowo skandynawski, chłodny i dżdżysty poranek. Do tego samochody osobowe jako obciążniki oraz standardowe spodnie rzemieślnicze, na których mają się utrzymać. Co spowodowało, że Szwedzi porwali się na tak widowiskowy test?
– Można powiedzieć, że nieprzeciętne właściwości naszych spodni wymagają nieprzeciętnych sposobów prezentacji – mówi z uśmiechem Grzegorz Marcinkowski z Blaklader. – Dlatego zamiast operowania szczegółowymi opisami, nawet wzbogaconymi o fizyczne parametry, postawiliśmy wprost, a nawet nieco brutalnie pokazać to, co można zaobserwować „gołym okiem” – dodaje.
W ekstremalnej próbie, o szansach spodni zadecydować miały dwie składowe: zastosowany do wykonania stroju materiał oraz sposób, w jaki zostały ze sobą połączone jego poszczególne elementy. W obu przypadkach Blaklader postawił na rozwiązania „wagi ciężkiej”. – Do produkcji spodni wykorzystana została CORDURA®, a więc materiał bardzo odporny na przetarcia, a przy tym lekki. Zaś w związku z tym, że spodnie muszą być równocześnie wygodne i zapewniać swobodę ruchu, z CORDURY® połączonej z rozciągliwym stretchem wykonano wstawki w kroku, na łydkach i kieszeni na kolanie. Gdy dodamy do tego wykorzystanie potrójnego szwu w newralgicznym miejscu, jakim jest wewnętrzna część nogawek, mamy spodnie gotowe stawić czoło, a właściwie pas, nawet ekstremalnym wyzwaniom – wyjaśnia Grzegorz Marcinkowski.
Jak więc w wyjątkowym teście poradziły sobie fabryczne spodnie X1900 od Blaklader? Po odpowiedź zapraszamy na kanał YT: https://www.youtube.com/watch?v=yLT9zwndPp0, gdzie można znaleźć krótką videorelację z tego niecodziennego wydarzenia.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.