Zespół De Rooy z Polakiem w składzie i na oponach Goodyear zwyciężył w Dakarze
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Po 16 dniach trudnych zmagań na pustyni w Arabii Saudyjskiej, wspierany przez Goodyeara holenderski zespół De Rooy triumfował w Rajdzie Dakar 2023 w kategorii samochodów ciężarowych. Janus Van Kasteren, Dariusz Rodewald i Marcel Snijders, jadąc ciężarówką nr 502 Boss Machinery Team De Rooy IVECO, ukończyli rajd z przewagą 1 godziny i 14 minut nad najbliższym rywalem. Ich zespołowi koledzy, Martin i Mitchel Van Den Brink, zajęli odpowiednio trzecie i czwarte miejsce.
Zawodnicy mieli do pokonania liczącą prawie 9000 kilometrów trasę, wiodącą po skalistym, piaszczystym i błotnistym terenie, z czego prawie 5000 kilometrów stanowiły odcinki specjalne.
To kolejny sukces Goodyeara w Rajdzie Dakar w kategorii pojazdów ciężarowych, po zajęciu pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca w ubiegłorocznej imprezie z innym zespołem. Opony Goodyear OFFROAD, które tak dobrze sprawdziły się w tych trudnych warunkach w ostatnich latach, mają taką samą specyfikację jak opony dostępne dla operatorów flot w całej Europie. Zostały one zaprojektowane z myślą o niskim wytwarzaniu ciepła i wysokich prędkościach. Inżynierowie Goodyeara ściśle współpracowali z zespołem De Rooy w trakcie przygotowań do rajdu, szykując go na każdą ewentualność.
„Gratulacje dla zespołu De Rooy za wygranie prawdopodobnie jednego z najtrudniejszych zmagań w motorsporcie. Jesteśmy dumni, że nasze opony wyposażone w zaawansowany system monitorowania ciśnienia i temperatury, po raz kolejny okazały się niezawodne i przyniosły upragniony sukces w legendarnym rajdzie. Kolejne zwycięstwo w Dakarze jest potwierdzeniem możliwości opon Goodyear OFFROAD, które radzą sobie w każdym terenie, nawet przy dużej prędkości i w trudnych warunkach,” powiedział Maciej Szymański, Dyrektor Marketingu Goodyear ds. Opon Użytkowych w Europie.
Wsparcie dla Team De Rooy w Rajdzie Dakar 2023 to kolejny przykład zaangażowania Goodyeara w sporty ciężarowe. W zeszłym roku firma rozszerzyła wieloletnią współpracę i została oficjalnym sponsorem tytularnym najwyższej klasy wyścigów ciężarówek – Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC). W tym roku 4. runda tej niezwykle widowiskowej rywalizacji odbędzie się na Torze Poznań w weekend 24-25 czerwca.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.