Zespół Garage 56 będzie reprezentował Goodyeara i NASCAR w Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevrolet połączyli siły w projekcie Garage 56, tworząc zespół elitarnych kierowców, którzy wystartują w nadchodzącym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w setną rocznicę tego legendarnego wydarzenia. To ukoronowanie wieloletniego zaangażowania Goodyeara w sporty motorowe, w tym w blisko 70-letnią współpracę z NASCAR.
Siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button – to oni będą reprezentować zespół Garage 56 na francuskim torze. Zawodnicy zasiądą za kierownicą zmodyfikowane Chevroleta Camaro ZL1 Next Gen, który w najbliższych tygodniach ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l'Automobile Club de l'Ouest (ACO).
„Od początku projektu Garage 56 naszym celem było nawiązanie współpracy z najlepszymi zawodnikami na świecie, którzy będą nas reprezentować w Le Mans” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Jimmy, 'Rocky' i Jenson jadący razem to szczyt naszych marzeń – to trzej elitarni kierowcy, którzy wygrywali na najwyższych poziomach rywalizacji w sportach motorowych na całym świecie. Obchodząc 75. rocznicę powstania NASCAR, jesteśmy zaszczyceni, że światowej klasy mistrzowie pomogą przybliżyć wrażenia wyścigów NASCAR fanom obecnym na Le Mans, a także na całym świecie”.
Goodyear jest partnerem NASCAR od 1954 roku, a opony Goodyear Eagle od ponad 25 stanowią wyłączne wyposażenie samochodów wyścigowych startujących w najważniejszych seriach NASCAR. Projekt Garage 56 to kolejna szansa dla Goodyera na pozyskanie cennych danych i informacji, które pomogą marce w opracowywaniu kolejnych innowacyjnych produktów.
Garage 56: synergia doświadczenia, talentów i szybkości
Johnson w swojej wspaniałej karierze zdobył rekordową liczbę siedmiu mistrzostw Serii Pucharów NASCAR oraz 83 zwycięstwa w wyścigach dla Hendrick Motorsports i Chevroleta. Niedawno został właścicielem zespołu LEGACY MOTOR CLUB, który weźmie udział w wyścigu Daytona 500 w przyszłym miesiącu. Johnson pomagał w testowaniu samochodu Garage 56 na torze Sebring w grudniu ubiegłego roku.
Rockenfeller ma na swoim koncie wiele zwycięstw: w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2010 r., 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie GT w 2005 r., w wyścigu ROLEX 24 at Daytona w 2010 r. oraz w niemieckich mistrzostwach DTM w 2013 r. W projekcie Garage 56 pełnił rolę głównego kierowcy testowego. Prowadził samochód podczas każdego testu na torze i spędził niezliczone godziny za kierownicą w symulatorze.
Button ma za sobą jedną z najbardziej błyskotliwych karier w historii F1, zakończoną 15. zwycięstwami i 50. miejscami na podium. W 2009 roku zdobył tytuł mistrza świata i jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych brytyjskich kierowców wyścigowych wszechczasów.
Wszyscy trzej kierowcy wezmą udział w przyszłotygodniowych 2-dniowych testach na torze Daytona International Speedway.
Rolę kierowcy rezerwowego będzie pełnił Jordan Taylor, który obecnie startuje w IMSA WeatherTech SportsCar Championship w zespole Corvette Racing. Pomoże on też w trenowaniu kierowców. Taylor wygrał 24-godzinny wyścig Mans w klasie GTE Pro w 2015 roku oraz czterokrotnie stawał na podium. Jest czterokrotnym mistrzem IMSA.
![Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_687698614,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Klienci Toyota Leasing mogą zarządzać umowami leasingu i KINTO ze smartfonów
![Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1969075435,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Goodyear z najwyższą oceną środowiskową od FIA
![Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1917879136,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co by tu jeszcze zautomatyzować? Coboty coraz powszechniejsze w automotive
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/jakub-zerdzicki-ip7gfn5jqx8-unsplash,w_274,_small.jpg)
Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.
Ochrona środowiska
Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
![](https://www.newseria.pl/files/11111/rolnictwo-transformacja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.
Transport
Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/furgalski-inwestycje-srodki-foto,w_133,r_png,_small.png)
W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.