Zespół Garage 56 będzie reprezentował Goodyeara i NASCAR w Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevrolet połączyli siły w projekcie Garage 56, tworząc zespół elitarnych kierowców, którzy wystartują w nadchodzącym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w setną rocznicę tego legendarnego wydarzenia. To ukoronowanie wieloletniego zaangażowania Goodyeara w sporty motorowe, w tym w blisko 70-letnią współpracę z NASCAR.
Siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button – to oni będą reprezentować zespół Garage 56 na francuskim torze. Zawodnicy zasiądą za kierownicą zmodyfikowane Chevroleta Camaro ZL1 Next Gen, który w najbliższych tygodniach ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l'Automobile Club de l'Ouest (ACO).
„Od początku projektu Garage 56 naszym celem było nawiązanie współpracy z najlepszymi zawodnikami na świecie, którzy będą nas reprezentować w Le Mans” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Jimmy, 'Rocky' i Jenson jadący razem to szczyt naszych marzeń – to trzej elitarni kierowcy, którzy wygrywali na najwyższych poziomach rywalizacji w sportach motorowych na całym świecie. Obchodząc 75. rocznicę powstania NASCAR, jesteśmy zaszczyceni, że światowej klasy mistrzowie pomogą przybliżyć wrażenia wyścigów NASCAR fanom obecnym na Le Mans, a także na całym świecie”.
Goodyear jest partnerem NASCAR od 1954 roku, a opony Goodyear Eagle od ponad 25 stanowią wyłączne wyposażenie samochodów wyścigowych startujących w najważniejszych seriach NASCAR. Projekt Garage 56 to kolejna szansa dla Goodyera na pozyskanie cennych danych i informacji, które pomogą marce w opracowywaniu kolejnych innowacyjnych produktów.
Garage 56: synergia doświadczenia, talentów i szybkości
Johnson w swojej wspaniałej karierze zdobył rekordową liczbę siedmiu mistrzostw Serii Pucharów NASCAR oraz 83 zwycięstwa w wyścigach dla Hendrick Motorsports i Chevroleta. Niedawno został właścicielem zespołu LEGACY MOTOR CLUB, który weźmie udział w wyścigu Daytona 500 w przyszłym miesiącu. Johnson pomagał w testowaniu samochodu Garage 56 na torze Sebring w grudniu ubiegłego roku.
Rockenfeller ma na swoim koncie wiele zwycięstw: w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2010 r., 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie GT w 2005 r., w wyścigu ROLEX 24 at Daytona w 2010 r. oraz w niemieckich mistrzostwach DTM w 2013 r. W projekcie Garage 56 pełnił rolę głównego kierowcy testowego. Prowadził samochód podczas każdego testu na torze i spędził niezliczone godziny za kierownicą w symulatorze.
Button ma za sobą jedną z najbardziej błyskotliwych karier w historii F1, zakończoną 15. zwycięstwami i 50. miejscami na podium. W 2009 roku zdobył tytuł mistrza świata i jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych brytyjskich kierowców wyścigowych wszechczasów.
Wszyscy trzej kierowcy wezmą udział w przyszłotygodniowych 2-dniowych testach na torze Daytona International Speedway.
Rolę kierowcy rezerwowego będzie pełnił Jordan Taylor, który obecnie startuje w IMSA WeatherTech SportsCar Championship w zespole Corvette Racing. Pomoże on też w trenowaniu kierowców. Taylor wygrał 24-godzinny wyścig Mans w klasie GTE Pro w 2015 roku oraz czterokrotnie stawał na podium. Jest czterokrotnym mistrzem IMSA.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.