Zespół Garage 56 będzie reprezentował Goodyeara i NASCAR w Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear, NASCAR, Hendrick Motorsports i Chevrolet połączyli siły w projekcie Garage 56, tworząc zespół elitarnych kierowców, którzy wystartują w nadchodzącym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w setną rocznicę tego legendarnego wydarzenia. To ukoronowanie wieloletniego zaangażowania Goodyeara w sporty motorowe, w tym w blisko 70-letnią współpracę z NASCAR.
Siedmiokrotny mistrz Serii Pucharu NASCAR Jimmie Johnson, były zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans Mike Rockenfeller oraz mistrz świata Formuły 1 z 2009 roku Jenson Button – to oni będą reprezentować zespół Garage 56 na francuskim torze. Zawodnicy zasiądą za kierownicą zmodyfikowane Chevroleta Camaro ZL1 Next Gen, który w najbliższych tygodniach ma zostać zatwierdzony do wyścigu przez l'Automobile Club de l'Ouest (ACO).
„Od początku projektu Garage 56 naszym celem było nawiązanie współpracy z najlepszymi zawodnikami na świecie, którzy będą nas reprezentować w Le Mans” - powiedział Jim France, prezes i dyrektor generalny NASCAR. „Jimmy, 'Rocky' i Jenson jadący razem to szczyt naszych marzeń – to trzej elitarni kierowcy, którzy wygrywali na najwyższych poziomach rywalizacji w sportach motorowych na całym świecie. Obchodząc 75. rocznicę powstania NASCAR, jesteśmy zaszczyceni, że światowej klasy mistrzowie pomogą przybliżyć wrażenia wyścigów NASCAR fanom obecnym na Le Mans, a także na całym świecie”.
Goodyear jest partnerem NASCAR od 1954 roku, a opony Goodyear Eagle od ponad 25 stanowią wyłączne wyposażenie samochodów wyścigowych startujących w najważniejszych seriach NASCAR. Projekt Garage 56 to kolejna szansa dla Goodyera na pozyskanie cennych danych i informacji, które pomogą marce w opracowywaniu kolejnych innowacyjnych produktów.
Garage 56: synergia doświadczenia, talentów i szybkości
Johnson w swojej wspaniałej karierze zdobył rekordową liczbę siedmiu mistrzostw Serii Pucharów NASCAR oraz 83 zwycięstwa w wyścigach dla Hendrick Motorsports i Chevroleta. Niedawno został właścicielem zespołu LEGACY MOTOR CLUB, który weźmie udział w wyścigu Daytona 500 w przyszłym miesiącu. Johnson pomagał w testowaniu samochodu Garage 56 na torze Sebring w grudniu ubiegłego roku.
Rockenfeller ma na swoim koncie wiele zwycięstw: w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2010 r., 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie GT w 2005 r., w wyścigu ROLEX 24 at Daytona w 2010 r. oraz w niemieckich mistrzostwach DTM w 2013 r. W projekcie Garage 56 pełnił rolę głównego kierowcy testowego. Prowadził samochód podczas każdego testu na torze i spędził niezliczone godziny za kierownicą w symulatorze.
Button ma za sobą jedną z najbardziej błyskotliwych karier w historii F1, zakończoną 15. zwycięstwami i 50. miejscami na podium. W 2009 roku zdobył tytuł mistrza świata i jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych brytyjskich kierowców wyścigowych wszechczasów.
Wszyscy trzej kierowcy wezmą udział w przyszłotygodniowych 2-dniowych testach na torze Daytona International Speedway.
Rolę kierowcy rezerwowego będzie pełnił Jordan Taylor, który obecnie startuje w IMSA WeatherTech SportsCar Championship w zespole Corvette Racing. Pomoże on też w trenowaniu kierowców. Taylor wygrał 24-godzinny wyścig Mans w klasie GTE Pro w 2015 roku oraz czterokrotnie stawał na podium. Jest czterokrotnym mistrzem IMSA.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.