Komunikaty PR

Znamy najbardziej niezawodną markę wg J.D. Power. 9. zwycięstwo w ciągu 10 lat

2021-02-23  |  13:00
Biuro prasowe

Amerykańska firma analityczna J.D. Power jak co roku przedstawiła swój słynny ranking niezawodności samochodów. Zwycięzcą J.D. Power 2021 U.S. Vehicle Dependability Study okazał się japoński Lexus, który regularnie bryluje w tego typu zestawieniach. Ciekawostką jest też najbardziej niezawodny model w tegorocznej edycji badania.
 

Kolejne zwycięstwo Lexusa i wyróżnienie dla Porsche 911

Z rezultatem tylko 81 problemów na 100 samochodów Lexus uplasował się na najwyższym miejscu wśród wszystkich marek motoryzacyjnych, które ujęto w badaniu. Dało mu to naturalnie również pierwszą lokatę wśród producentów klasy premium. To już 9. raz w ciągu ostatnich 10 edycji U.S. Vehicle Dependability Study, kiedy Lexus wygrywa w zestawieniu. Badanie mierzy liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników danego modelu w trzecim roku jego posiadania.

Druga lokata przypadła Porsche, w przypadku którego wskaźnik niezawodności wyniósł 86. Niemiecka marka przegrała z Lexusem, ale jej fanów i przedstawicieli z pewnością pocieszy fakt, że model 911 okazał się najbardziej niezawodnym samochodem w tegorocznej odsłonie badania. To już drugi raz w ciągu ostatnich trzech lat, kiedy słynne sportowe auto z Niemiec zdobywa to wyróżnienie. Pod tym względem Porsche również rywalizuje z Lexusem. W ubiegłym rok ten tytuł zdobył model ES. Sedan Lexusa osiągnął wtedy wynik 52, przez co zyskał miano najbardziej niezawodnego samochodu w ponad 30-letniej historii amerykańskiego badania.

Lexus i Toyota brylują w segmentach

Oprócz zwycięstwa w całym rankingu, Lexusowi przyznano również nagrody w wybranych segmentach. Sedan ES zwyciężył w kategorii Compact Premium Car. Natomiast oparty na ramie Lexus GX zdobył najwyższe miejsce w segmencie Midsize Premium SUV. W tej drugiej kategorii trzecie miejsce zajął też model RX. Wysokie miejsce przypadło również mniejszemu Lexusowi NX, który okazał się drugim najbardziej niezawodnym autem w segmencie kompaktowych SUV-ów klasy premium.

Bardzo dobre wyniki osiągnęła związana z Lexusem Toyota. Japońska marka zajęła czwarte miejsce w całym badaniu (drugie wśród marek popularnych), a cztery modele z jej znaczkiem okazały się najlepsze w swoich segmentach. Sedan Avalon zwyciężył w kategorii Large Car, Toyota Sienna okazała się najbardziej niezawodnym minivanem, a Tundra wygrała w segmencie Large Light Duty Pickup. Do tego należy dodać miejsca na podium modeli Prius, Corolla, RAV4 oraz Highlander w odpowiadających im segmentach.

Samochody coraz mniej awaryjne

Przedstawiciele J.D. Power zwracają uwagę na rosnącą niezawodność współczesnych samochodów. W tym roku średnia dla rynku motoryzacyjnego wyniosła 121 problemów na 100 aut, co jest najlepszym wynikiem w historii badania i poprawą o 10% względem ubiegłego roku.

Ranking 2021 U.S. Vehicle Dependability Study bazował na informacjach zebranych od ponad 33 tys. właścicieli samochodów z roku modelowego 2018. Analitycy sprawdzali awaryjność samochodów mając na uwadze osiem kategorii: ogrzewanie/wentylacja/klimatyzacja, fotele, wnętrze, system audio/komunikacja/rozrywka/nawigacja, funkcje/przełączniki/wyświetlacze, nadwozie, silnik/skrzynia biegów i wrażenia z jazdy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.