Komunikaty PR

Znamy najbardziej niezawodną markę wg J.D. Power. 9. zwycięstwo w ciągu 10 lat

2021-02-23  |  13:00
Biuro prasowe

Amerykańska firma analityczna J.D. Power jak co roku przedstawiła swój słynny ranking niezawodności samochodów. Zwycięzcą J.D. Power 2021 U.S. Vehicle Dependability Study okazał się japoński Lexus, który regularnie bryluje w tego typu zestawieniach. Ciekawostką jest też najbardziej niezawodny model w tegorocznej edycji badania.
 

Kolejne zwycięstwo Lexusa i wyróżnienie dla Porsche 911

Z rezultatem tylko 81 problemów na 100 samochodów Lexus uplasował się na najwyższym miejscu wśród wszystkich marek motoryzacyjnych, które ujęto w badaniu. Dało mu to naturalnie również pierwszą lokatę wśród producentów klasy premium. To już 9. raz w ciągu ostatnich 10 edycji U.S. Vehicle Dependability Study, kiedy Lexus wygrywa w zestawieniu. Badanie mierzy liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników danego modelu w trzecim roku jego posiadania.

Druga lokata przypadła Porsche, w przypadku którego wskaźnik niezawodności wyniósł 86. Niemiecka marka przegrała z Lexusem, ale jej fanów i przedstawicieli z pewnością pocieszy fakt, że model 911 okazał się najbardziej niezawodnym samochodem w tegorocznej odsłonie badania. To już drugi raz w ciągu ostatnich trzech lat, kiedy słynne sportowe auto z Niemiec zdobywa to wyróżnienie. Pod tym względem Porsche również rywalizuje z Lexusem. W ubiegłym rok ten tytuł zdobył model ES. Sedan Lexusa osiągnął wtedy wynik 52, przez co zyskał miano najbardziej niezawodnego samochodu w ponad 30-letniej historii amerykańskiego badania.

Lexus i Toyota brylują w segmentach

Oprócz zwycięstwa w całym rankingu, Lexusowi przyznano również nagrody w wybranych segmentach. Sedan ES zwyciężył w kategorii Compact Premium Car. Natomiast oparty na ramie Lexus GX zdobył najwyższe miejsce w segmencie Midsize Premium SUV. W tej drugiej kategorii trzecie miejsce zajął też model RX. Wysokie miejsce przypadło również mniejszemu Lexusowi NX, który okazał się drugim najbardziej niezawodnym autem w segmencie kompaktowych SUV-ów klasy premium.

Bardzo dobre wyniki osiągnęła związana z Lexusem Toyota. Japońska marka zajęła czwarte miejsce w całym badaniu (drugie wśród marek popularnych), a cztery modele z jej znaczkiem okazały się najlepsze w swoich segmentach. Sedan Avalon zwyciężył w kategorii Large Car, Toyota Sienna okazała się najbardziej niezawodnym minivanem, a Tundra wygrała w segmencie Large Light Duty Pickup. Do tego należy dodać miejsca na podium modeli Prius, Corolla, RAV4 oraz Highlander w odpowiadających im segmentach.

Samochody coraz mniej awaryjne

Przedstawiciele J.D. Power zwracają uwagę na rosnącą niezawodność współczesnych samochodów. W tym roku średnia dla rynku motoryzacyjnego wyniosła 121 problemów na 100 aut, co jest najlepszym wynikiem w historii badania i poprawą o 10% względem ubiegłego roku.

Ranking 2021 U.S. Vehicle Dependability Study bazował na informacjach zebranych od ponad 33 tys. właścicieli samochodów z roku modelowego 2018. Analitycy sprawdzali awaryjność samochodów mając na uwadze osiem kategorii: ogrzewanie/wentylacja/klimatyzacja, fotele, wnętrze, system audio/komunikacja/rozrywka/nawigacja, funkcje/przełączniki/wyświetlacze, nadwozie, silnik/skrzynia biegów i wrażenia z jazdy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.