Komunikaty PR

Musisz to wiedzieć, zanim kupisz polisę

2020-04-16  |  10:00
Biuro prasowe

Ile zarabiasz? Czy masz rodzinę? Jak spędzasz czas wolny – to tylko niektóre z pytań, jakie możesz usłyszeć od doradcy ubezpieczeniowego, kiedy zdecydujesz się na zakup polisy mającej zabezpieczyć Twoje życie i zdrowie. Wielu z nas uzna je za zbytnią ciekawość, jednak to od dokładności przeprowadzonej na wstępie analizy zależy, czy będziesz mógł spać spokojnie. Zamiast oburzać się i zarzucać doradcy, że jest wścibski, poddaj się profesjonalnej analizie potrzeb i odpowiedz cierpliwie na wszystkie pytania. W obecnej sytuacji, kiedy większość usług i transakcji odbywa się zdalnie bez wychodzenia z domu, tym bardziej należy zadbać o to, żeby taka analiza została przeprowadzona telefonicznie, czy przez wideokonferencję.

 

Blisko 70% Polaków deklaruje, że nigdy nie miało przeprowadzonej profesjonalnej analizy potrzeb ubezpieczeniowych, z czego 13% nie wie nawet, czym taka analiza jest – wynika z badania „Dobry agent. Dobry doradca”. Tymczasem, jak pokazuje to badanie, jednym z najczęściej poruszanych tematów rozmów z doradcą ubezpieczeniowym jest dopasowanie oferty do sytuacji życiowej. Czy to oznacza, że taka analiza była przeprowadzona, jednak Polacy nie mają świadomości, czym ona jest i jak powinna wyglądać? A może pytanie należy postawić inaczej - czy rzeczywiście, a jeśli tak, to w jaki sposób ta analiza jest przeprowadzana? Klienci powinni wiedzieć, że profesjonalna analiza potrzeb jest podstawą dobrze dopasowanej polisy, powinni jej również oczekiwać od swojego doradcy. Taka polisa jest niezbędna, jeśli np. chcemy mieć zabezpieczone dodatkowe środki finansowe na wypadek nagłej choroby, lub np. chcemy, żeby nasza rodzina miała pieniądze na opłacenie kredytu, w przypadku utraty płynności finansowej.

 

Analiza potrzeb – na czym polega?        

W Polsce od 2018 roku obowiązuje dyrektywa unijna w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD) i od tego czasu zawarcie umowy ubezpieczenia powinno być obowiązkowo poprzedzone analizą wymagań i potrzeb klienta w oparciu o uzyskane od niego informacje. Ubezpieczenia na życie są bardzo specyficznym produktem, o którego jakości przede wszystkim decyduje poziom dopasowania do indywidualnej sytuacji życiowej ubezpieczonego. Odpowiednia konstrukcja ubezpieczenia pozwala uniknąć w przyszłości sytuacji, w których produkt nie spełni swojej roli. Najlepszym narzędziem, które pozwala doradcom stworzyć idealne ubezpieczenie dla klienta jest właśnie profesjonalna analiza potrzeb. Jej przeprowadzenie pozwala dokładnie poznać sytuację życiową klienta i uwzględnić w przygotowywaniu oferty wszystkie istotne czynniki mające wpływ na parametry produktu. Fakt, że właśnie jesteśmy świadkami przeniesienia wszelkich możliwych usług do sieci nie stanowi żadnej przeszkody, analizę potrzeb również można przeprowadzić zdalnie, bez konieczności bezpośredniego kontaktu.

 

- Obecnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo zarówno naszym klientom, jak i doradcom, umożliwiliśmy dodatkowe, bezpieczne rozwiązania. Polisę można teraz kupić bez konieczności przesyłania oryginałów dokumentów, podczas wirtualnego spotkania lub rozmowy telefonicznej z agentem. Zdalnie przeprowadzana jest też analiza potrzeb, a wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy ubezpieczenia, np. kalkulacja wysokości składki, ogólne warunki ubezpieczenia, spisany zdalnie wniosek o ubezpieczenie, oraz inne ważne informacje, przesyłane są klientom elektronicznie - mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.

 

Dopilnowanie procedur jest bardzo ważne, zwłaszcza przy wyborze polisy na życie czy zdrowie, gdzie to, na jakim etapie życia się znajdujemy ma ogromne znaczenie. Innego produktu potrzebują single, osoby, które mają rodzinę, a jeszcze inaczej skonstruowane ubezpieczenie będzie odpowiednie dla właściciela firmy czy kogoś, kto zaczyna myśleć o własnej emeryturze. W zależności od potrzeb klientów różne są też rodzaje ubezpieczeń - ubezpieczenia na życie to zabezpieczenie finansowe przyszłych potrzeb, takich jak nauka dziecka, czy emerytura. Celem ubezpieczenia wypadkowego lub zdrowotnego jest zabezpieczenie środków na wypadek nagłej utraty dochodu – pozwala ono utrzymać poziom naszego życia na tym samym poziomie, opłacić kredyty, szkołę dla dziecka lub sfinansować lekarstwa i rehabilitację. W przypadku poważnych zdarzeń, jak ciężka choroba, inwalidztwo czy śmierć, można zabezpieczyć środki np. na dostęp do lepszego leczenia, rehabilitację lub zabezpieczenie przyszłości naszej rodziny.

 

Parametry produktów ubezpieczeniowych powinny być również dopasowane do priorytetów, które na danym etapie życia są ważne dla decydujących się na ubezpieczenie – czy jest to etap związany z większymi wydatkami, gromadzeniem kapitału, czy utrzymaniem obecnego statusu finansowego. Poprzez pogłębioną analizę doradca ubezpieczeniowy musi poznać również profil finansowy swoich klientów – dowiedzieć się, jaka część ich dochodów finansowych przeznaczana jest na wydatki, jaka na oszczędności i inwestycje. Dopiero na tej podstawie może zarekomendować, jaką część bezpiecznie, czyli bez szkody dla domowego budżetu, można przeznaczyć na ubezpieczenie.

 

Cenna wiedza dla klientów

Profesjonalnie przeprowadzona analiza potrzeb to narzędzie, które służy nie tylko doradcom ubezpieczeniowym, ale może przydać się również samym klientom. To dla nich dobra okazja do edukacji i zwiększenia świadomości własnych potrzeb, oczekiwań, czy wręcz zagrożeń, z jakimi muszą liczyć się w życiu. Odpowiadając na pytania doradców, klienci mogą na przykład uświadomić sobie, jakie czynniki mają wpływ na ich bezpieczeństwo finansowe oraz czy w przypadku nagłych sytuacji losowych, w razie śmierci, inwalidztwa, lub nagłej utraty pracy, klient i jego rodzina będą mieli fundusze na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

 

- Badanie, które przeprowadziliśmy pokazało, że Polacy nie mają świadomości, jak wiele czynników może mieć wpływ na parametry polisy, która będzie rzeczywistym zabezpieczeniem finansowym na przyszłość. Dlatego do zadań doradców należy poznanie sytuacji życiowej klienta i pomoc w dobraniu najkorzystniejszego rozwiązania. Temu właśnie służy profesjonalna analiza potrzeb ubezpieczeniowych. Mamy nadzieję, że nie tylko w MetLife standardem jest, że każdy doradca od takiej analizy rozpoczyna współpracę ze swoimi klientami – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife. Polacy nie wiedzą również, czego oczekiwać od swojego doradcy, jak powinno przebiegać spotkanie z nim – a co za tym idzie, nie są w stanie zweryfikować, czy dopasowana do ich oczekiwań polisa zabezpiecza wszystkie potrzeby i potencjalne zagrożenia. Dlatego prowadzimy kampanię „Dobry agent. Dobry doradca”, która ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz pomóc rozpoznać takiego, który pomoże nam dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.