Komunikaty PR

Musisz to wiedzieć, zanim kupisz polisę

2020-04-16  |  10:00
Biuro prasowe

Ile zarabiasz? Czy masz rodzinę? Jak spędzasz czas wolny – to tylko niektóre z pytań, jakie możesz usłyszeć od doradcy ubezpieczeniowego, kiedy zdecydujesz się na zakup polisy mającej zabezpieczyć Twoje życie i zdrowie. Wielu z nas uzna je za zbytnią ciekawość, jednak to od dokładności przeprowadzonej na wstępie analizy zależy, czy będziesz mógł spać spokojnie. Zamiast oburzać się i zarzucać doradcy, że jest wścibski, poddaj się profesjonalnej analizie potrzeb i odpowiedz cierpliwie na wszystkie pytania. W obecnej sytuacji, kiedy większość usług i transakcji odbywa się zdalnie bez wychodzenia z domu, tym bardziej należy zadbać o to, żeby taka analiza została przeprowadzona telefonicznie, czy przez wideokonferencję.

 

Blisko 70% Polaków deklaruje, że nigdy nie miało przeprowadzonej profesjonalnej analizy potrzeb ubezpieczeniowych, z czego 13% nie wie nawet, czym taka analiza jest – wynika z badania „Dobry agent. Dobry doradca”. Tymczasem, jak pokazuje to badanie, jednym z najczęściej poruszanych tematów rozmów z doradcą ubezpieczeniowym jest dopasowanie oferty do sytuacji życiowej. Czy to oznacza, że taka analiza była przeprowadzona, jednak Polacy nie mają świadomości, czym ona jest i jak powinna wyglądać? A może pytanie należy postawić inaczej - czy rzeczywiście, a jeśli tak, to w jaki sposób ta analiza jest przeprowadzana? Klienci powinni wiedzieć, że profesjonalna analiza potrzeb jest podstawą dobrze dopasowanej polisy, powinni jej również oczekiwać od swojego doradcy. Taka polisa jest niezbędna, jeśli np. chcemy mieć zabezpieczone dodatkowe środki finansowe na wypadek nagłej choroby, lub np. chcemy, żeby nasza rodzina miała pieniądze na opłacenie kredytu, w przypadku utraty płynności finansowej.

 

Analiza potrzeb – na czym polega?        

W Polsce od 2018 roku obowiązuje dyrektywa unijna w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD) i od tego czasu zawarcie umowy ubezpieczenia powinno być obowiązkowo poprzedzone analizą wymagań i potrzeb klienta w oparciu o uzyskane od niego informacje. Ubezpieczenia na życie są bardzo specyficznym produktem, o którego jakości przede wszystkim decyduje poziom dopasowania do indywidualnej sytuacji życiowej ubezpieczonego. Odpowiednia konstrukcja ubezpieczenia pozwala uniknąć w przyszłości sytuacji, w których produkt nie spełni swojej roli. Najlepszym narzędziem, które pozwala doradcom stworzyć idealne ubezpieczenie dla klienta jest właśnie profesjonalna analiza potrzeb. Jej przeprowadzenie pozwala dokładnie poznać sytuację życiową klienta i uwzględnić w przygotowywaniu oferty wszystkie istotne czynniki mające wpływ na parametry produktu. Fakt, że właśnie jesteśmy świadkami przeniesienia wszelkich możliwych usług do sieci nie stanowi żadnej przeszkody, analizę potrzeb również można przeprowadzić zdalnie, bez konieczności bezpośredniego kontaktu.

 

- Obecnie, żeby zapewnić bezpieczeństwo zarówno naszym klientom, jak i doradcom, umożliwiliśmy dodatkowe, bezpieczne rozwiązania. Polisę można teraz kupić bez konieczności przesyłania oryginałów dokumentów, podczas wirtualnego spotkania lub rozmowy telefonicznej z agentem. Zdalnie przeprowadzana jest też analiza potrzeb, a wszystkie dokumenty związane z zawarciem umowy ubezpieczenia, np. kalkulacja wysokości składki, ogólne warunki ubezpieczenia, spisany zdalnie wniosek o ubezpieczenie, oraz inne ważne informacje, przesyłane są klientom elektronicznie - mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife.

 

Dopilnowanie procedur jest bardzo ważne, zwłaszcza przy wyborze polisy na życie czy zdrowie, gdzie to, na jakim etapie życia się znajdujemy ma ogromne znaczenie. Innego produktu potrzebują single, osoby, które mają rodzinę, a jeszcze inaczej skonstruowane ubezpieczenie będzie odpowiednie dla właściciela firmy czy kogoś, kto zaczyna myśleć o własnej emeryturze. W zależności od potrzeb klientów różne są też rodzaje ubezpieczeń - ubezpieczenia na życie to zabezpieczenie finansowe przyszłych potrzeb, takich jak nauka dziecka, czy emerytura. Celem ubezpieczenia wypadkowego lub zdrowotnego jest zabezpieczenie środków na wypadek nagłej utraty dochodu – pozwala ono utrzymać poziom naszego życia na tym samym poziomie, opłacić kredyty, szkołę dla dziecka lub sfinansować lekarstwa i rehabilitację. W przypadku poważnych zdarzeń, jak ciężka choroba, inwalidztwo czy śmierć, można zabezpieczyć środki np. na dostęp do lepszego leczenia, rehabilitację lub zabezpieczenie przyszłości naszej rodziny.

 

Parametry produktów ubezpieczeniowych powinny być również dopasowane do priorytetów, które na danym etapie życia są ważne dla decydujących się na ubezpieczenie – czy jest to etap związany z większymi wydatkami, gromadzeniem kapitału, czy utrzymaniem obecnego statusu finansowego. Poprzez pogłębioną analizę doradca ubezpieczeniowy musi poznać również profil finansowy swoich klientów – dowiedzieć się, jaka część ich dochodów finansowych przeznaczana jest na wydatki, jaka na oszczędności i inwestycje. Dopiero na tej podstawie może zarekomendować, jaką część bezpiecznie, czyli bez szkody dla domowego budżetu, można przeznaczyć na ubezpieczenie.

 

Cenna wiedza dla klientów

Profesjonalnie przeprowadzona analiza potrzeb to narzędzie, które służy nie tylko doradcom ubezpieczeniowym, ale może przydać się również samym klientom. To dla nich dobra okazja do edukacji i zwiększenia świadomości własnych potrzeb, oczekiwań, czy wręcz zagrożeń, z jakimi muszą liczyć się w życiu. Odpowiadając na pytania doradców, klienci mogą na przykład uświadomić sobie, jakie czynniki mają wpływ na ich bezpieczeństwo finansowe oraz czy w przypadku nagłych sytuacji losowych, w razie śmierci, inwalidztwa, lub nagłej utraty pracy, klient i jego rodzina będą mieli fundusze na zaspokojenie podstawowych potrzeb.

 

- Badanie, które przeprowadziliśmy pokazało, że Polacy nie mają świadomości, jak wiele czynników może mieć wpływ na parametry polisy, która będzie rzeczywistym zabezpieczeniem finansowym na przyszłość. Dlatego do zadań doradców należy poznanie sytuacji życiowej klienta i pomoc w dobraniu najkorzystniejszego rozwiązania. Temu właśnie służy profesjonalna analiza potrzeb ubezpieczeniowych. Mamy nadzieję, że nie tylko w MetLife standardem jest, że każdy doradca od takiej analizy rozpoczyna współpracę ze swoimi klientami – mówi Magdalena Brzozowska-Tomczyk, Dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego w MetLife. Polacy nie wiedzą również, czego oczekiwać od swojego doradcy, jak powinno przebiegać spotkanie z nim – a co za tym idzie, nie są w stanie zweryfikować, czy dopasowana do ich oczekiwań polisa zabezpiecza wszystkie potrzeby i potencjalne zagrożenia. Dlatego prowadzimy kampanię „Dobry agent. Dobry doradca”, która ma uświadomić, jak ważna jest rola doradców oraz pomóc rozpoznać takiego, który pomoże nam dobrze zadbać o bezpieczeństwo finansowe – dodaje Magdalena Brzozowska-Tomczyk.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Prawo

Przez „wrzutkę legislacyjną” saszetki nikotynowe mogły zniknąć z rynku. Przedsiębiorcy domagają się konsultowania nowych przepisów

Coraz popularniejsze na rynku saszetki z nikotyną do tej pory funkcjonują poza systemem fiskalnym i zdrowotnym. Nie są objęte akcyzą ani zakazem sprzedaży osobom niepełnoletnim. Dlatego też sami producenci od dawna apelują do rządu o objęcie ich regulacjami, w tym podatkiem akcyzowym, żeby uporządkować rosnący rynek i zabezpieczyć wpływy budżetowe państwa. Ministerstwo Zdrowia do projektu ustawy porządkującej rynek e-papierosów bez zapowiedzi dodało regulację dotyczącą saszetek nikotynowych, która jednak w praktyce mogła zlikwidować tę kategorię wyrobów na rynku. Przedsiębiorcy nie kryją rozczarowania sposobem, w jaki wprowadzane są zmiany w przepisach regulujących rynek.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.