Komunikaty PR

MÄVINN – kolekcja stworzona w hołdzie tradycyjnemu rzemiosłu

2023-05-23  |  16:00
Biuro prasowe

Ręcznie haftowane poszewki, klosze o rustykalnym charakterze wykonane z włókien bananowca, organizery uszyte z nadwyżki dżinsu oraz dekoracyjne kosze wyplecione z juty – to tylko kilka unikalnych przedmiotów, które pochodzą z nowej limitowanej kolekcji IKEA. Linia MÄVINN to hołd dla rzemiosła i kunsztu. Niepowtarzalne akcesoria do domu, które nadadzą Twojej przestrzeni wyjątkowy charakter, będą dostępne wyłącznie online od czerwca.

Kolekcja MÄVINN składa się z 20 ręcznie robionych przedmiotów, wykonanych wspólnie z siedmioma firmami społecznymi w całej Azji, które zapewniają miejsca pracy dla ludzi z obszarów wiejskich i tych, którzy najbardziej ich potrzebują. W linii znajdziemy m.in. kosze, dywaniki, abażur, fartuch, torby, poszewki na poduszki, organizer ścienny i wiele innych. Wykonane z resztek dżinsu, włókien naturalnych i ręcznie plecionych tkanin przedmioty prezentują oryginalne hafty i detale, co w efekcie nadaje im wyjątkowości i oryginalności.

Większość z tych materiałów pozyskiwana jest lokalnie w Bangladeszu, Indiach, Tajlandii i Wietnamie, gdzie znajdują się przedsiębiorstwa społeczne, z którymi współpracuje IKEA. Materiały z włókien naturalnych są wybierane ze względu na ich trwałość i odnawialność, a także potencjał tworzenia miejsc pracy zarówno przy pozyskiwaniu, jak i produkcji. Stworzenie tej kolekcji wymagało umiejętności oraz doświadczenia utalentowanych tkaczy i rzemieślników, dlatego powstała ona przy współpracy z takimi przedsiębiorstwami społecznymi jak: Classical Handmade Products z Bangladeszu; Spun, Ramesh Flowers oraz Industree P.T. z Indii; Saitex z Wietnamu oraz Doi Tung z Tajlandii.

Naszym początkowym pomysłem było podkreślenie rzemiosła i wysunięcie na pierwszy plan osoby, która wykonała produkt. To skłoniło nas do myślenia o doświadczeniu, jakim jest wizyta na lokalnym targu, gdzie można znaleźć ciekawe przedmioty i ludzi sprzedających swoje rękodzieła. Każdy przedmiot ma charakterystyczny wygląd i rustykalny charakter, co nadaje im wyjątkowości – mówi Paulin Machado, projektantka w IKEA of Sweden.

IKEA od 2012 roku współpracuje z przedsiębiorstwami społecznymi przy wytwarzaniu artykułów wyposażenia domu i produktów spożywczych. Partnerzy IKEA zapewniają zatrudnienie osobom w trudnej sytuacji życiowej, dzięki czemu ludzie, którzy wcześniej nie mieli możliwości podjęcia pracy, mogą stać się zawodowcami o wysokich kwalifikacjach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.