Nadawanie przesyłek za granicę jeszcze wygodniejsze – kolejna nowość GLS
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Firma kurierska rozpoczęła współpracę z operatorem wysyłkomatów. Jednym z powodów jest rozkwit mniejszych sklepów działających w branży e-commerce. Nowa usługa jest wygodna zwłaszcza dla nadawców przesyłek międzynarodowych.
Wysyłkomat umożliwia nadawcom samodzielne nadanie przesyłek, a cały proces jest zautomatyzowany: urządzenie bezobsługowo waży i mierzy paczki oraz drukuje etykiety. Nadanie można opłacić bezpośrednio z wykorzystaniem płatności zbliżeniowych lub kodu BLIK. Przesyłkę można też przygotować online, a następnie sfinalizować proces w maszynie z wykorzystaniem kodu QR lub technologii Beacon.
Jednym z najważniejszych powodów, dla których GLS rozpoczął współpracę z firmą ASAPON, operatorem wysyłkomatów, jest błyskawiczny rozwój branży e-commerce, w tym sklepów działających w mniejszej skali.
– Skorzystanie z naszych usług poprzez wysyłkomaty to dobre rozwiązanie dla tych nadawców, którzy wysyłają mniejsze wolumeny paczek, zwłaszcza zagranicznych, a przy tym zależy im na elastyczności i niezawodności. Urządzenie pozwala nadać przesyłki szybko i o dowolnej porze, a nasza sieć międzynarodowa obejmuje 40 krajów w Europie oraz USA i Kanadzie – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.
Odbiorcy otrzymają przesyłki w tym samym terminie, w jakim otrzymaliby je w przypadku nadania bezpośrednio przez kuriera.
– Od strony logistycznej fakt nadania paczki w wysyłkomacie nic nie zmienia, również w przypadku przesyłek zagranicznych. Czas transportu przesyłki jest taki sam, chyba że nadanie paczki będzie miało miejsce późnym wieczorem, wtedy należy doliczyć, nominalnie, jeden dzień. Kurier zabierze ją z wysyłkomatu następnego dnia i przekaże do dalszego transportu – wyjaśnia Małgorzata Markowska. Wszystkie informacje o wysyłkomatach znajdują się na stronie https://wysylkomaty.gls-poland.com.pl/.
Liczy się szeroki wachlarz
Wysyłkomaty działają od 2018 roku. Jak informuje operator, do tej pory zainstalował 166 tego rodzaju maszyn w sześciu województwach. – Wiele wskazuje na to, że ta forma nadawania paczek będzie się rozwijała, jednak część nadawców nadal będzie korzystała z punktów nadania i odbioru, np. dlatego, że będzie miała taki punkt bliżej. Te dwa rozwiązania doskonale się uzupełniają. Systematycznie rozwijamy wachlarz usług i funkcjonalności tak, by nasza oferta była jak najbardziej elastyczna. Odgrywa to istotną rolę zarówno z punktu widzenia nadawców działających w różnych segmentach e-commerce, jak i w kontekście stałego wzrostu wolumenu przesyłek adresowanych do odbiorców indywidualnych – dodaje Małgorzata Markowska.
Dodajmy, że sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop (prowadzonych przez partnerów GLS) rozwija się już od 10 lat. Ich liczba w całej Polsce przekroczyła już 1300. Natomiast w ubiegłym roku GLS otworzył swój pierwszy firmowy punkt Szybkiej Paczki, który jest obsługiwany w całości przez pracowników firmy kurierskiej. Zakres usług jest tu znacznie szerszy niż w typowym punkcie nadania i odbioru: można tu odebrać lub wysłać przesyłkę również za pobraniem, jest także punkt pakowania oraz przymierzalnia (rozwiązanie z myślą o klientach sklepów internetowych).
Kilka miesięcy temu GLS otworzył w centrum Krakowa swój najnowszy punkt firmowy Szybkiej Paczki. Służy on również jako stacja przeładunkowa dla przesyłek adresowanych do odbiorców w okolicy, które dostarcza specjalnie skonstruowany rower kurierski. Takie rozwiązanie GLS zastosował jako pierwszy w Polsce.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.