Nadchodzi nowy ISUZU D-MAX
Nowy ISUZU D-MAX dostępny jest już w regularnej sprzedaży w Polsce. Bardziej agresywny wizerunek, paleta nowoczesnych technologii, wysoki standard wnętrza i dużo większe możliwości terenowe – to tylko niektóre cechy, którymi przewyższa poprzedni model z 2012 r.
ISUZU kontynuuje swoją tradycję konstruowania wytrzymałych pick-upów, które łączą w sobie zarówno rolę samochodów użytkowych, jak i osobowych. Ostatni model ISUZU D-MAX najpełniej wyraża wszystkie wyzwania, jakie marka postawiła przed sobą od 1922 r., kiedy to pierwszy samochód opuścił fabrykę producenta.
Najmocniejszy pick-up w historii ISUZU
Nowy ISUZU D-MAX to model większy i mocniejszy od swojego poprzednika sprzed 8 lat. Zastosowanie zupełnie nowej ramy oraz wzmocnionej kabiny pozwoliło uzyskać lekką, a przy tym odporną i bezpieczną konstrukcję pojazdu. Celem producenta było też podniesienie odporności antykorozyjnej, co jest szczególnie istotne w krajach Europy Środkowej. Głębokość brodzenia nowego D-MAXA została zwiększona z 600mm do 800mm. Kolejne prace badawczo-rozwojowe w fabryce producenta dowiodły również, że mamy do czynienia z najtwardszym pick-upem w historii ISUZU – nowy model został poddany testom odpowiadającym przejechaniu czterech milionów kilometrów po drodze i poza nią.
Twardziel o pięknym wnętrzu
Nowy model ISUZU D-MAX zaprojektowano tak aby wyrażał męskość i zdecydowanie. Najlepsze cechy ciężarówki odzwierciedla charakterystyczna klinowata sylwetka nadwozia i solidność wykonania pojazdu. Ulepszony, praktyczny opływowy kształt zmniejsza spalanie i ogranicza szum powietrza, nie odbierając mu przy tym dostojności. Zdecydowany charakter nowego modelu uzupełniają dodatkowo nowe reflektory Bi-LED z elegancko wkomponowanymi światłami do jazdy w dzień. Sportowe felgi aluminiowe, zintegrowany tylny zderzak pełniący rolę stopnia, na nowo zaprojektowane progi, różne typy kabin oraz wersje wyposażenia, sprawiają, że każdy znajdzie dla siebie odpowiedni wariant ISUZU D-MAX.
W środku nowego D-MAXA zainstalowano duży 9” dotykowy ekran z możliwością indywidualnej konfiguracji (zgodny z Apple CarPlay™ i Android Auto™), obsługujący rozpoznawanie głosu oraz osiem głośników, które zadbają o wysokiej jakości dźwięk. Dodatkowo wszystkie kluczowe dla kierowcy informacje widać na centralnym wyświetlaczu TFT 4,2" pomiędzy wskaźnikami. ISUZU D-MAX wyposażono również w porty USB, które są zlokalizowane w części przedniej i tylnej kabiny.
Nowy model to również cała paleta przyjaznych użytkownikowi technologii, m. in. funkcja ryglowania drzwi po oddaleniu się od pojazdu na odległość większą niż trzy metry czy światła, które po zmroku oświetlą drogę do domu. Wnętrze samochodu tworzą komfortowe fotele z elektryczną regulacją dla kierowcy. Może on w prosty sposób wybrać idealną pozycję do jazdy dzięki 8 kierunkom pochylenia fotela oraz za pomocą dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierowniczej. Projektanci zadbali również o większą, dostępną “pod ręką”, przestrzeń zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Bezpieczny w każdych warunkach
W zupełnie nowym ISUZU D-MAX kierowca ma do swojej dyspozycji szereg zaawansowanych systemów wspomagania jazdy (ADAS), stworzonych w trosce o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Systemy działają niezależnie i wspólnie, wspomagając kierowcę gdziekolwiek zdecyduje się pojechać.
ISUZU wprowadza do segmentu pick-upów po raz pierwszy, takie systemy jak Asystent Skrętu (TA), Ostrzeganie o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA) czy utrzymywanie pojazdu w pasie ruchu (LDP oraz ELK). Dodatkowe systemy, takie jak wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i wspomaganie jazdy z góry (HDC), dodadzą pewności każdemu kierowcy w trudnych warunkach zarówno na drodze, jak i poza nią. Nadwozie nowego modelu zostało wzmocnione, aby chronić pasażerów od uderzeń z zewnątrz. Większe hamulce przednie i tylne poprawiają skuteczność hamowania, a fotele zaprojektowano z myślą o pochłanianiu ewentualnych uderzeń. Nowy model wyposażony jest w aż w osiem poduszek powietrznych, z unikalną poduszką centralną. W przypadku aktywowania choćby jednej z nich drzwi samochodu automatycznie się odryglowują. ISUZU D-MAX wyposażony jest również w układ chroniący pieszych.
Techniczne mistrzostwo
Sercem nowego ISUZU D-MAX jest silnik RZ4E-TC. To najbardziej zaawansowana technologicznie jednostka ISUZU – światowego lidera produkcji silników diesla. Charakteryzuje go duża moc, a jednocześnie niskie zużycie paliwa i poziom hałasu. W nowym modelu dokonano licznych zmian konstrukcyjnych poprawiających dynamikę oraz parametry ekologiczne jednostki. Nowy silnik ISUZU D-MAX już dziś spełnia najbardziej surowe normy emisji spalin EURO 6d.
Nowy model gwarantuje też szybsze i łatwiejsze przełączanie się między napędem na dwa koła (2WD) a napędem na cztery koła (4WD).
Podstawowe parametry techniczne:
Typ silnika | Diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1 898 |
Średnica x skok | 80 x 94,4 |
Maksymalna moc (kW/KM @obr./min.) | 120/163 @ 3 600 |
Max. moment obrotowy (Nm @obr./min.) | 360 @ 2000-2500 |
Stopień sprężania | 16,5/1 |
Norma emisji spalin | EURO 6d (wymóg od 01/01/2021) |
Nowy ISUZU D-MAX objęty jest 5-letnią gwarancją, a jego ceny rozpoczynają się od 105 950 zł netto.
Więcej informacji na: www.isuzu.com.pl

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.