Komunikaty PR

Najbardziej Pożądani Pracodawcy w Polsce – znamy laureatów rankingu firmy Antal

2022-04-05  |  14:55
Biuro prasowe

Standardem rynkowym idealnego pracodawcy jest zapewnienie benefitów pozapłacowych – oferuje je aż 98% firm. Wśród trendów przyszłości eksperci wskazują m.in. na wzrost znaczenia spójnego wizerunku pracodawcy, wagę inkluzywności i różnorodności oraz dalszą digitalizację.

Antal opublikował dziewiątą edycję rankingu Najbardziej Pożądany Pracodawca – wyniki pomagają zidentyfikować najlepsze miejsca pracy i cechy idealnego pracodawcy na podstawie opinii kandydatów, pracowników i ekspertów HR. W porównaniu do poprzedniej edycji raportu, w ocenie kandydatów najbardziej zyskała stabilność biznesowa firm – aż 71% badanych wskazuje ten aspekt jako główny warunek bycia najlepszym pracodawcą. Mechanikę rozbudowano o badania indywidualne firm, które zechciały stanąć do walki o tytuł lidera.

 

Era świadomego pracownika

Dziś, aby wygrać w igrzyskach rekrutacji i pozyskać najlepszych specjalistów, firmy muszą podążać za potrzebami pracowników, nie zapominając jednak o tym, że na ostateczną decyzję o podjęciu pracy, ma wpływ wiele czynników. Należą do nich nie tylko wysokość wynagrodzenia, zakres obowiązków czy benefity pozapłacowe, ale i pozycja przyszłego pracodawcy – tę najłatwiej poznać, sprawdzając rankingi.

 

– Dziś mamy do czynienia z erą świadomego pracownika, który na bieżąco śledzi rynek pracy i jego trendy, ale również zwraca uwagę na certyfikaty oraz tytuły, którymi posługuje się firma, jeśli chodzi o dbałość o pracowników – tłumaczy Aleksandra Trzcińska, koordynatorka projektu badawczego Antal.

 

Jednym z cieszących się najlepszą rozpoznawalnością na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądanych Pracodawców. Zestawienie identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów, uwzględniając również opinie ekspertów HR.

 

Jaki jest idealny pracodawca?

Stworzenie miejsca pracy najbardziej pożądanego wśród kandydatów wymaga biegłości w wielu wymiarach – dowiodły to wyniki firm, które poddały się badaniu Antal, pod kątem wskaźników HR oraz opinii ich pracowników na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich. Doskonały pracodawca zadba zarówno o przyjazne środowisko biurowe, jak i umożliwienie dogodnych zasad pracy hybrydowej lub zdalnej, zapewni podstawowe, a także dodatkowe, adekwatne do indywidualnych potrzeb benefity pozapłacowe, przeprowadzi sprawną rekrutację, onboarding, a w dalszej perspektywie – zadba o stworzenie możliwości rozwoju i awansów poziomych i pionowych pracowników. We wszystkich swoich działaniach będzie zaś spójny, uczciwy i konsekwentny – dzięki czemu zbuduje swoją silną markę pracodawcy.

 

Firmy, które zdobyły najwięcej punktów w trzech obszarach ( dobrowolna analiza firmy pod kątem wskaźników HR, odpowiedzi pracowników firm i ankietowanych specjalistów i menedżerów dostępnych na rynku) to: Allegro, LG Energy Solution Wrocław, BNY Mellon (Poland), Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności SA, Intrum.

 

Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy dodatkowo został przyznany w 10 kategoriach branżowych: finansach, IT, energetyce, farmaceutyce, FMCG, nieruchomościach, produkcji, marketingu, PR i reklamie oraz e-commerce.

 

Pracodawców, którzy samodzielnie zgłosili się do rankingu doceniano także w kategoriach Liderów: Benefitów, Bycia Pracodawcą na 5!, Rozwoju Pracowników, Rekrutacji, Employer Brandingu, Atrakcyjności Biurowej, Opieki podczas pandemii Covid-19.

 

– Klarującym się na przestrzeni ostatnich lat korzystnym trendem na rynku pracy jest rosnąca dbałość firm o swoich pracowników. W tym celu organizacje analizują wskaźniki HR oraz sygnały płynących od zatrudnionych w odniesieniu do głosów płynących z rynku. Jest to szczególnie ważne w sytuacji tak dynamicznej na wielu rynkach w kontekście gospodarczym, ludzkim i technologicznym. Obowiązkiem pracodawców jest słuchać ludzi i identyfikować ich problemy – podkreśla Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal.

 

Badani pracownicy dobrze (powyżej 80% pozytywnych wskazań) oceniają dostępność elastycznego czasu pracy i przebieg procesu rekrutacyjnego w swoich organizacjach. Obszarem wymagającym pracy jest z pewnością możliwość awansów poziomych i pionowych – dodatnio ocenia ją jedynie około połowa respondentów.

Oferowanie benefitów pozapłacowych to obecnie standard – jak pokazują odpowiedzi pracowników, 9 na 10 pracodawców w pełni lub częściowo finansuje prywatną opiekę medyczną, kartę fitness i kursy edukacyjne dla pracowników. Te elementy to zatem swego rodzaju „must have” organizacji – aż 41% respondentów wskazuje benefity pozapłacowe jako główne uzasadnienie przyznania lauru najbardziej pożądanego pracodawcy.

– Sposobów motywacji jest wiele, jednak samo oferowanie pracownikom benefitów nie wystarczy – komentuje Marta Adamska, account manager w Neuron Agencji PR – Równie ważne jest zaangażowanie samego pracodawcy w budowanie takiej kultury w organizacji, w której pracownicy mogą się realizować i są szczęśliwi. Nawet najlepiej zaprojektowane systemy motywacyjne nie przyniosą oczekiwanych efektów, jeśli nie będzie komunikacji wewnętrznej. I odwrotnie: sam PR jest niewiele wart, gdy nie jest częścią dobrze skonstruowanej maszyny.

 

Co najbardziej cenią dzisiejsi specjaliści i menedżerowie dostępni na rynku?

Podczas badania Antal skierowanego jedynie do specjalistów i menedżerów dostępnych na rynku wyłoniono trzy najważniejsze cechy pożądanego pracodawcy, jakie wymienili respondenci: stabilność biznesowa firmy (71 proc. wskazań), możliwość rozwoju zawodowego (68 proc.) i przyjazne środowisko pracy (63 proc.). Wysokość oferowanego wynagrodzenia jest zaś istotna dla około 58 proc. ankietowanych.

 

Firmy, które zebrały największą ilość wskazań w badaniu skierowanym do specjalistów i menedżerów podczas 9. edycji NPP to:

Liderzy rankingu Najbardziej Pożądany Pracodawca 2021 wybrani przez specjalistów i menedżerów

Google Poland sp. z o.o.

BNY Mellon (Poland) sp. z o.o.

Allegro sp. z o.o.

IKEA RETAIL sp. z o.o.

LG Energy Solution Wrocław sp. z o.o.

Microsoft sp. z o.o.

ING Bank Śląski SA

Ciklum sp.z o.o.

Amazon Poland

Tesla Polska sp. z o.o.

Apple

HSBC Bank Polska SA

EGZOTech sp. z o.o.

Polski Koncern Naftowy Orlen SA

Philip Morris Polska SA

 

 

O badaniu

Badanie Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 przeprowadzone w drugiej połowie 2021 r. złożone było z trzech modułów: ankiety wśród przedstawicieli działów HR które zgłosiły się do badania, opinii pracowników oraz pozyskania odpowiedzi od aktywnych na rynku specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie.

W badaniu wzięło udział 1864 specjalistów i 855 menedżerów z całego kraju, oraz 69 firm (przedstawiciele HR oraz pracownicy) reprezentujący 10 branż.

Raport do pobrania: KLIKNIJ PRZYCISK "WIĘCEJ INFORMACJI"

 

 

 

O Antal Market Research

Antal Market Research to wyspecjalizowany dział odpowiedzialny za przygotowanie raportów analizujących rynek pracy. W ramach dywizji realizowane są zarówno raporty prezentujące trendy na rynku pracy, jak i materiały przygotowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby klientów. Antal Market Research opracowuje między innymi: raporty płacowe, raporty wizerunku pracodawcy oraz komunikacji, raporty potencjału inwestycyjnego w obszarze kapitału ludzkiego, w określonych branżach lub regionach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji Biuro prasowe
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na
Praca Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?
2025-05-21 | 08:00

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Aż 67% pracowników sezonowych to kobiety – wbrew stereotypom o „męskiej pracy fizycznej”. Drugą największą grupę stanowią osoby w wieku 18-24 lata –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków

Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.

Polityka

Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.

Konsument

Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.