Najnowsze technologie w niepowtarzalnym klimacie latem i zimą – Karcma Bania
W Polsce, we wsi Białka Tatrzańska u stóp największego ośrodka narciarskiego w kraju leży Hotel Bania Thermal & Ski. Wizytówką tego obiektu jest Karcma Bania. Budynek bardzo dobrze zaprojektowany architektonicznie i przemyślany technologicznie. Wyjątkowe w nim, w skali kraju, są przeszklone pawilony na piętrze, wyposażone w system przesuwnych ścian i dachu. Tradycyjny góralski klimat połączono tu z nowoczesnymi systemami, w tym Digital Signage z wykorzystaniem 18 monitorów profesjonalnych Sony Bravia. Wdrożeniem zajęła się Grupa Clue.
Karcma połączona jest z Hotelem Bania podziemiami. Na poziomie -1 są narciarnie, a każda zamykana szafka posiada własny system suszenia, dostępny jest serwis narciarski i toalety. Na tym poziomie poza sezonem narciarskim goście przechowują rowery, a dla tych elektrycznych przewidziano stacje ładowania. Na parterze oprócz sezonowej wypożyczalni sprzętu sportowego, szkoły Stok i kas biletowych są dwa sklepy sportowe. Natomiast piętro zaaranżowano na usługi gastronomiczne – są to dwa w pełni przeszklone pawilony, otwierane na południe i zachód. W jednym z nich jest restauracja z bufetami samoobsługowymi, natomiast w drugim, tzw. rotundzie, mieści się bar z antresolą.
„Dla klienta wykonywaliśmy system audiowizualny, Digital Signage i spinaliśmy całość ze sobą. W barze mamy system audio, ale dźwięk rozprowadzony jest również na zewnątrz ze względu na unikalne rozwiązania w Karcmie czyli możliwości otwarcia dachu i rozsunięcia ścian. System przechodzi wówczas proces rekalibracji – dzięki czemu uzyskujemy spójność poziomu dźwiękowego. W obiekcie, jak i na zewnątrz, jest oczywiście system przeciwpożarowy. Został on zintegrowany z systemem BMS (ang. Building Management System). Usprawnia to automatyczne sterowanie urządzeniami. Inwestor na tyle otwarcie podszedł do tematu i zaufał naszemu doświadczeniu, że dał nam dużą swobodę w doborze rozwiązań. I nie żałuje tej decyzji.” – informuje Radosław Janusz, Grupa Clue
Zarządzanie nie kończy się na multimediach i systemie Digital Signage. Obejmuje również oświetlenie całości oraz otwieranie dachu i ścian. Restauracja to przestrzeń wielofunkcyjna. Można ją szybko zmienić w salę konferencyjną z dużym ekranem projekcyjnym albo wykorzystując scenę zaaranżować event o innym charakterze jak na przykład wesele. Funkcjonalność tej przestrzeni jest bardzo duża.
„Jako Resort Bania mocno stawiamy na to, aby goście czuli się w naszych przestrzeniach komfortowo, wygodnie i żeby nie były one zakłócane przekazem reklamowym. Dlatego zdecydowaliśmy się na to, żeby wszelkiego rodzaju kontent, który chcemy przekazać był w formie cyfrowej. Oczekiwaliśmy od wykonawcy takiego zaaranżowania przestrzeni naszpikowanej technologią, żeby nie stracić charakteru miejsca. Korzystamy z Digital Signage, mamy obecnie do dyspozycji 18 monitorów, które są umieszczone w bardzo przemyślany sposób – zgodnie z naszymi oczekiwaniami.” – informuje Tomasz Rzadkosz, Hotel Bania **** Thermal & Ski
W Karcmie Bania zainstalowano cztery monitory profesjonalne FW-43BZ35J, trzynaście 55-calowych FW-55BZ40H oraz jeden monitor FW-85BZ40H o przekątnej 85 cali. Monitory Sony Bravia z serii BZ40H zapewniają mocny i wyrazisty obraz dzięki jasności 850 nitów i mogą pracować w systemie 24/7. Najważniejszym ich atutem jest jednak znakomita jakość obrazu z wiernym odwzorowaniem kolorów odpowiada za to wydajny procesor 4K HDR X1 Sony oraz technologia TRILUMINOS.
„To co wyróżnia monitory Sony to niezawodność i jakość wyświetlanego obrazu. Muszę przyznać, że w Karcmie Bania ma to rzeczywiście ogromne znaczenie. Goście widzą na monitorach aktualną ofertę gastronomiczną. Dania wyglądają tak atrakcyjnie, jak w rzeczywistości.” – przyznaje Piotr Gajewski, Sony Professional Displays and Solutions

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.