Najnowsze technologie w niepowtarzalnym klimacie latem i zimą – Karcma Bania
W Polsce, we wsi Białka Tatrzańska u stóp największego ośrodka narciarskiego w kraju leży Hotel Bania Thermal & Ski. Wizytówką tego obiektu jest Karcma Bania. Budynek bardzo dobrze zaprojektowany architektonicznie i przemyślany technologicznie. Wyjątkowe w nim, w skali kraju, są przeszklone pawilony na piętrze, wyposażone w system przesuwnych ścian i dachu. Tradycyjny góralski klimat połączono tu z nowoczesnymi systemami, w tym Digital Signage z wykorzystaniem 18 monitorów profesjonalnych Sony Bravia. Wdrożeniem zajęła się Grupa Clue.
Karcma połączona jest z Hotelem Bania podziemiami. Na poziomie -1 są narciarnie, a każda zamykana szafka posiada własny system suszenia, dostępny jest serwis narciarski i toalety. Na tym poziomie poza sezonem narciarskim goście przechowują rowery, a dla tych elektrycznych przewidziano stacje ładowania. Na parterze oprócz sezonowej wypożyczalni sprzętu sportowego, szkoły Stok i kas biletowych są dwa sklepy sportowe. Natomiast piętro zaaranżowano na usługi gastronomiczne – są to dwa w pełni przeszklone pawilony, otwierane na południe i zachód. W jednym z nich jest restauracja z bufetami samoobsługowymi, natomiast w drugim, tzw. rotundzie, mieści się bar z antresolą.
„Dla klienta wykonywaliśmy system audiowizualny, Digital Signage i spinaliśmy całość ze sobą. W barze mamy system audio, ale dźwięk rozprowadzony jest również na zewnątrz ze względu na unikalne rozwiązania w Karcmie czyli możliwości otwarcia dachu i rozsunięcia ścian. System przechodzi wówczas proces rekalibracji – dzięki czemu uzyskujemy spójność poziomu dźwiękowego. W obiekcie, jak i na zewnątrz, jest oczywiście system przeciwpożarowy. Został on zintegrowany z systemem BMS (ang. Building Management System). Usprawnia to automatyczne sterowanie urządzeniami. Inwestor na tyle otwarcie podszedł do tematu i zaufał naszemu doświadczeniu, że dał nam dużą swobodę w doborze rozwiązań. I nie żałuje tej decyzji.” – informuje Radosław Janusz, Grupa Clue
Zarządzanie nie kończy się na multimediach i systemie Digital Signage. Obejmuje również oświetlenie całości oraz otwieranie dachu i ścian. Restauracja to przestrzeń wielofunkcyjna. Można ją szybko zmienić w salę konferencyjną z dużym ekranem projekcyjnym albo wykorzystując scenę zaaranżować event o innym charakterze jak na przykład wesele. Funkcjonalność tej przestrzeni jest bardzo duża.
„Jako Resort Bania mocno stawiamy na to, aby goście czuli się w naszych przestrzeniach komfortowo, wygodnie i żeby nie były one zakłócane przekazem reklamowym. Dlatego zdecydowaliśmy się na to, żeby wszelkiego rodzaju kontent, który chcemy przekazać był w formie cyfrowej. Oczekiwaliśmy od wykonawcy takiego zaaranżowania przestrzeni naszpikowanej technologią, żeby nie stracić charakteru miejsca. Korzystamy z Digital Signage, mamy obecnie do dyspozycji 18 monitorów, które są umieszczone w bardzo przemyślany sposób – zgodnie z naszymi oczekiwaniami.” – informuje Tomasz Rzadkosz, Hotel Bania **** Thermal & Ski
W Karcmie Bania zainstalowano cztery monitory profesjonalne FW-43BZ35J, trzynaście 55-calowych FW-55BZ40H oraz jeden monitor FW-85BZ40H o przekątnej 85 cali. Monitory Sony Bravia z serii BZ40H zapewniają mocny i wyrazisty obraz dzięki jasności 850 nitów i mogą pracować w systemie 24/7. Najważniejszym ich atutem jest jednak znakomita jakość obrazu z wiernym odwzorowaniem kolorów odpowiada za to wydajny procesor 4K HDR X1 Sony oraz technologia TRILUMINOS.
„To co wyróżnia monitory Sony to niezawodność i jakość wyświetlanego obrazu. Muszę przyznać, że w Karcmie Bania ma to rzeczywiście ogromne znaczenie. Goście widzą na monitorach aktualną ofertę gastronomiczną. Dania wyglądają tak atrakcyjnie, jak w rzeczywistości.” – przyznaje Piotr Gajewski, Sony Professional Displays and Solutions
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.