Komunikaty PR

Najnowszy etap poznańskiej inwestycji Fama Jeżyce zachwyca elewacjami

2024-10-15  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Bąk
Tremco CPG Poland Sp. z o.o.

ul. Marywilska 34
03-228 Warszawa
agnieszka.bak|tremcocpg.com| |agnieszka.bak|tremcocpg.com
539815964
https://www.tremcocpg.eu/pl-pl/

Spółka Monday Development, część Grupy Unidevelopment, ukończyła niedawno III etap inwestycji mieszkaniowej Fama Jeżyce, która powstaje w jednej z najbardziej urokliwych dzielnic Poznania. Osiedle zostało zrealizowane przez Generalnego Wykonawcę – Unibep S.A. według projektu biura HRA Architekci. Jego najnowszy etap wyróżniają piękne elewacje. W każdym z dwóch budynków tworzących kwartał zabudowy zastosowano indywidualne rozwiązania nawiązujące do historii i klimatu okolicy, a wysoki standard wykończenia uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu złożonych systemów izolacji cieplnej ścian zewnętrznych i materiałów elewacyjnych marki Dryvit, wiodącego eksperta od tych technologii.

Fama Jeżyce to jedna z największych inwestycji powstających w centrum poznańskiej dzielnicy Jeżyce, na terenie o powierzchni niemal 8 ha, na którym wcześniej funkcjonował zakład „Wiepofamy” – wiodącego w Wielkopolsce producenta obrabiarek. Atutem osiedla jest atrakcyjna lokalizacja, zapewniająca dostęp do szerokiej oferty gastronomicznej i kulturalnej, ciszę i spokój pobliskich parków oraz dogodny dojazd do centrum miasta.

Zaprojektowaną przez pracownię HRA Architekci inwestycję charakteryzuje wysoki standard wykończenia, w tym przemyślane, funkcjonalne układy pomieszczeń, dobrze doświetlone światłem naturalnym wnętrza oraz staranny dobór materiałów. Każdy z etapów osiedla tworzy osobny kwartał zabudowy i wyróżnia się indywidualnymi rozwiązaniami elewacyjnymi spójnymi z charakterem dzielnicy, m.in. zaokrąglone narożniki budynków nawiązują do okresu międzywojnia.

Najnowszy, III etap osiedla Fama Jeżyce, obejmuje dwa siedmiopiętrowe budynki, oferujące łącznie 369 komfortowych i funkcjonalnych mieszkań oraz 12 lokali usługowych, z miejscami postojowymi w podziemnej hali garażowej. Oba budynki, większy i mniejszy, są już ukończone, a ich elewacje, wykonane przy zastosowaniu m.in. systemów ETICS i materiałów elewacyjnych marki Dryvit, prezentują się doskonale na tle innych osiedli w okolicy.

W większym budynku zastosowano złożony system izolacji cieplnej ścian zewnętrznych Drysulation Pro, a w warstwie wierzchniej – tynk mineralny Drytex, pomalowany na biało oraz barwiony w masie tynk Hybrid w kolorze czarnym. Dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości pigmentów Stratatone ciemny i żywy kolor tego tynku pozostaje intensywny w warunkach ekspozycji na promieniowanie UV.

Pas cokołowy został wykończony dekoracyjnym tynkiem Ameristone w ciemnym, grafitowym kolorze. Ta akrylowa wyprawa tynkarska z kruszywem kwarcowym daje efekt naturalnego kamienia, a przy tym jest bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne. Kreacja elewacji zakładała również miejscowe zastosowanie okładziny z cegieł klinkierowych o zróżnicowanej kolorystyce, w matowym wykończeniu.

Mniejszy budynek to przykład bardziej kameralnej zabudowy. Zastosowane w nim rozwiązania elewacyjne nawiązują do większego budynku oraz przemysłowej historii miejsca. Tu także wykonano system ETICS marki Dryvit – Drysulation Pro. W pasie na parterze warstwę wykończeniową stanowi dekoracyjny tynk w ciemnym kolorze, który doskonale współgra z cegłą klinkierową w ciepłych, jasnych odcieniach brązów, co pozwoliło uzyskać klimatyczny efekt architektury loftowej.

Jesteśmy dumni z tego, jak prezentują się budynki powstałe w ramach III etapu inwestycji Fama Jeżyce. Ich atrakcyjny wygląd sprawia, że z jeszcze większą radością przekazujemy klucze do mieszkań naszym klientom i przyciąga kolejne osoby chcące tu zamieszkać. Uzyskany efekt końcowy wynika z połączenia dopracowanego w szczegółach projektu, zastosowania wysokiej jakości materiałów i technologii oraz starannego wykonania. Warto pamiętać, że poza estetyką zastosowany system izolacji cieplnej ścian zewnętrznych ma również szereg zalet praktycznych. Przede wszystkim  korzystnie wpływa na efektywność energetyczną, komfort cieplny w budynku, zarówno zimą, jak i latem, co przekłada się na koszty utrzymania budynku,” – powiedział Michał Idziakowski, Dyrektor Projektu Fama Jeżyce.

III etap inwestycji Fama Jeżyce to przykład nowej zabudowy nawiązującej do historii miejsca, zaprojektowanej i zrealizowanej z dbałością o najwyższą jakość przyjętych rozwiązań.


Dryvit oferuje wysokiej jakości systemy ociepleń i materiały elewacyjne, które w wielu aspektach przewyższają obowiązujące normy. Szeroka gama rozwiązań tej marki daje nieograniczone możliwości architektom i inwestorom. Dryvit wprowadził systemy ociepleń na polski rynek, na podstawie rozwiązań tej marki Instytut Techniki Budowlanej stworzył wytyczne do oceny systemów ociepleń w Polsce. Produkty Dryvit obecne są na rynku polskim od ponad 30 lat.

Tremco Construction Products Group, w skrócie Tremco CPG, regionalny oddział RPM International Inc., łączy czołowe marki produktów budowlanych w Europie, takie jak illbruck, Flowcrete, Nullifire, Tremco, Vandex, Dryvit i Nudura. Firma zatrudnia ponad 1400 osób w Europie oraz ponad 6500 osób na całym świecie i produkuje wysokiej jakości, specjalistyczne materiały budowlane, odpowiadające na złożone wymagania współczesnego budownictwa, takie jak trwałość, energooszczędność, zrównoważony rozwój. Marki skupione w Tremco CPG zaspokajają różnorodne potrzeby budowlane, od uszczelniania, klejenia i termoizolacji, po posadzki żywiczne, bierną ochronę przeciwpożarową, hydroizolacje, systemy do budowy ścian oraz systemy dachowe.

RPM International Inc. to jedna z wiodących na świecie firm oferujących produkty budowlane dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych, z siedzibą w Medinie, w stanie Ohio, w USA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tremco CPG Poland Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.