Najwięksi aktorzy o przyszłości wody na świecie
24/7Communication
ul. Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
izabella.rzymowska|247.com.pl| |izabella.rzymowska|247.com.pl
+48 530 228 895
www.247.com.pl
„Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny”
Film dokumentalny „Brave Blue World”, przez który widza przeprowadza kojący głos Liama Neesona, staje się coraz bardziej popularny, również w Polsce. Produkcja dostępna na platformie Netflix, przybliża odbiorcom najważniejsze kwestie, związane z obiegiem i oszczędzaniem wody. Już teraz ma szanse na dotarcie do milionowej publiczności na całym świecie. Partnerem przedsięwzięcia została firma Xylem.
„Brave Blue World”, którego polski tytuł to „Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny”, można oglądać na Netflixie już od 21 października 2020 r. Premiera na tak popularnym serwisie oznacza, że jest on dostępny dla publiczności liczącej 193 miliony abonentów na całym świecie. Obejrzeć można go aż w 29 wersjach językowych. Występujący w nim aktorzy to gratka dla amatorów kina, zobaczymy w nim m.in. Matta Damona i Jadena Smitha.
Nakręcony na pięciu kontynentach, Brave Blue World pozwala spojrzeć z nadzieją w wodną przyszłość naszego świata. Opowiada o tym, jak ludzkość wykorzystuje nowe technologie i innowacje na drodze lepszego zarządzania wodą. Dokumentaliści wyruszają w niesamowitą podróż, podczas której spotkali się z naukowcami, innowatorami i pionierami branży, podejmującymi globalne wyzwania związane z wodą i urządzeniami sanitarnymi, w tym z firmą Xylem.
- Wyzwań związanych z zarządzaniem wodą jest wiele, również w naszym kraju. Łączna objętość wody w Polsce zmagazynowanej w zbiornikach retencyjnych stanowi jedynie niespełna 6 proc. objętości średniego rocznego odpływu rzek. Oznacza to, że w razie kryzysu, niemal z pewnością, wody po prostu zabraknie. „Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny” to projekt niezwykle ważny w budowaniu świadomości i edukacji całego społeczeństwa. Szczególnie dla organizacji takiej, jak Xylem, która nie ustaje w swoich wysiłkach w tym zakresie. Dlatego tym bardziej cieszymy się i jesteśmy dumni, że mogliśmy wesprzeć ten projekt – mówi Rafal Bonter, Prezes Zarządu Xylem Water Solutions Polska.
Założyciel Brave Blue World Foundation, Paul O'Callaghan, stojący na czele projektu, podkreślił, że gdy zdecydował się na tę podróż dwa lata temu, jego ambicją było zwiększenie świadomości na temat globalnego kryzysu wodnego i odnalezienie tym samym jego potencjalnych rozwiązań. To właśnie dzięki wsparciu globalnej społeczności wodnej mógł dopiąć swego i wreszcie nadać wodzie taką wagę, na jaką zasługuje.
Znany na całym świecie aktor Liam Neeson podsumował produkcję postulatem, że każdy człowiek powinien film zobaczyć na własne oczy, tak samo każda szkoła i każdy uniwersytet. Jego zdaniem obraz podkreśla jedną bardzo ważną rzecz: woda ma charakter lokalny, otacza nas blisko - co tak wielu ludzi na ziemi uważa za rzecz oczywistą i mało istotną na co dzień.
„Wspaniały błękitny świat: Jak rozwiązać kryzys wodny” został wyprodukowany przez Fundację Brave Blue World, we współpracy z partnerami produkcyjnymi, m. in. firmą Xylem.
O firmie XYLEM
Xylem (XYL) to wiodąca globalna firma zajmująca się technologią wodną, zaangażowana w rozwiązywanie, dzięki swojej innowacyjnej technologii, kluczowych problemów związanych z wodą i infrastrukturą. Zaangażowanie 16 000 pracowników pozwoliło osiągnąć firmie przychody w wysokości 5,25 miliarda dolarów w 2019 roku. Tworzymy bardziej zrównoważony świat, umożliwiając naszym klientom optymalizację zarządzania wodą i zasobami oraz pomagamy społecznościom w ponad 150 krajach w zakresie bezpieczeństwa wodnego. Odwiedź nas na www.xylem.pl.
Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji
Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń
Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.