Komunikaty PR

Narzędzia wspierające zdalne badania UX

2020-05-04  |  10:00
Do pobrania pdf ( 13.22 MB )

Potrzeba zestawienia dostępnych narzędzi

Badania moderowane (czyli prowadzone na żywo z udziałem moderatora) oraz wywiady pogłębione czy grupy fokusowe można prowadzić także za pomocą popularnych narzędzi wideokonferencyjnych, takich jak Zoom, Google Meet czy Whereby. Jeżeli jednak oczekujemy więcej (np. opcji skonfigurowania niemoderowanych testów zadaniowych czy sortowania kart), warto sięgnąć po wyspecjalizowane narzędzia takie jak Lookback, UserTesting, UserZoom i inne. Choć mogą one wydawać się podobne, występuje między nimi wiele różnic, które wpływają na pracę badacza.

Dotychczas nie było żadnego zestawienia, które w prosty sposób przedstawiałoby najważniejsze cechy dostępnych narzędzi, dlatego e-point przeprowadził ich analizę. Efektem jest przegląd, w którym uwzględniono wszystkie dostępne funkcje poszczególnych programów.

Na jakie funkcje narzędzi badawczych warto zwracać uwagę?

Przegląd przygotowany przez e-point uwzględnia 12 dostępnych programów i platform przeznaczonych konkretnie do prowadzenia badań. W ich doborze autorzy kierowali się własnymi doświadczeniami oraz popularnością i zaufaniem, którym narzędzia te cieszą się wśród badaczy wypowiadających się w serwisach branżowych, grupach na portalach społecznościowych czy na forach internetowych.

W analizie wzięto przede wszystkim pod uwagę cechy, na których samym badaczom e-point zależało najbardziej, czyli:

  • możliwość prowadzenia badań moderowanych,
  • możliwość nagrywania i edycji wideo,
  • możliwość streamowania badania (np. do klienta),
  • prosta instalacja przez respondenta.

To jednak nie wszystkie możliwości, jakie dają sprawdzone aplikacje. Wiele z nich ma wyspecjalizowane moduły do prowadzenia konkretnych typów badań (np. card-sorting czy tree-testing) oraz generowania heatmap. W polskich warunkach istotne mogą się też okazać instrukcje dla respondentów w rodzimym języku.

Większość uwzględnionych rozwiązań wspiera też rekrutację respondentów. Jeśli chcemy przeprowadzić szybką rekrutację według nieskomplikowanych kryteriów, a badany projekt jest po angielsku, taka funkcja z pewnością okaże się pomocna.

Niektóre z narzędzi posiadają dodatkowe funkcje, które nie zostały uwzględnione, a mogą okazać się szczególnie przydatne w niektórych zastosowaniach. Należą do nich m.in. kalendarz zaplanowanych badań, transkrypcja nagrań czy integracja z narzędziami do prototypowania takimi jak Sketch, Figma, Axure RP oraz InVision.

Finalnie w zestawieniu znalazło się 18 cech do porównania, które zdaniem zespołu e-point były najważniejsze i najbardziej uniwers`alne. Oczywiście cena jest jednym z nich. Wyniki zostały przedstawione w formie praktycznej tabeli, dzięki której z łatwością można porównać różne narzędzia według najważniejszych cech. Z pewnością zestawienie przyda się firmom, które rozpoczynają przygodę z badaniami zdalnymi, a także tym bardziej zaawansowanym, którzy mogą znaleźć w niej kilka inspiracji do poszerzenia warsztatu pracy.

https://www.e-point.pl/_file/new-site/ebooki-do-pobrania/e-point-narzedzia_do_zdalnych_badan-ux.pdf

Alternatywa dla badań tradycyjnych

Zestawienie pokazuje tylko najpopularniejsze narzędzia. Z pewnością pojawią się też kolejne, a te obecne dziś na rynku będą ulepszane. Już dziś widać, jak szybko dostawcy tych rozwiązań zareagowali na sytuację kryzysową, udostępniając materiały edukacyjne i organizując webinaria na temat organizacji badań zdalnych. Tym samym stały się one obiecującą alternatywą dla tych tradycyjnych - mogą być tańsze, szybsze i efektywniejsze. Teraz jednak są po prostu jedyną bezpieczną opcją dla badaczy i respondentów.

_____________________________________________________________

O autorze: Ula Malewska - UX Designer & Researcher w e-point SA. Ma ponad 10 lat doświadczenia zawodowego w branży IT. W e-point projektuje i bada portale, serwisy informacyjne i e-commerce. Badania z użytkownikami traktuje jako nieodłączny element procesu projektowania. Prowadziła badania dla takich klientów jak: ING Bank Śląski, Bank Pekao, Allianz, RTV EURO AGD, BIK, Bank Pocztowy, Aleo, Leifheit.

O e-point: firma od ponad 20 lat realizuje złożone, międzynarodowe projekty informatyczne: buduje, rozwija i utrzymuje portale i platformy wspierające sprzedaż, wykorzystując najnowsze technologie tworzenia oprogramowania. Spółka dostarcza również Progressive Web Applications (PWA), Trusted Web Applications (TWA) oraz rozwiązania Product Information Management (PIM).

W swoim portfolio posiada takie firmy jak: innogy Stoen Operator, Adamed, Forte, ING, Inter Cars, Morele.net, Aleo, Leifheit, PZU, CCC, NN Investment Partners czy BNP Paribas.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym Biuro prasowe
2024-04-30 | 18:20

Newline Interactive łączy odpowiedzialność środowiskową z sukcesem rynkowym

Solidarność międzypokoleniowa, która nakazuje poszukiwać rozwiązań pozwalających na dalszy wzrost z poszanowaniem zasobów naturalnych planety dla przyszłych pokoleń to
IT i technologie Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG
2024-04-30 | 18:00

Sony nawiązało współpracę z AMERIA AG

Sony Professional Displays & Solutions nawiązało współpracę z liderem zintegrowanej kontroli gestów AMERIA AG w celu stworzenia rewolucyjnego rozwiązania bezdotykowego
IT i technologie INNO3D GeForce RTX 4070 SUPER Twin X2 — wysoka wydajność w rozsądnej cenie
2024-04-30 | 16:00

INNO3D GeForce RTX 4070 SUPER Twin X2 — wysoka wydajność w rozsądnej cenie

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 40 z dopiskiem SUPER zdążyły już wygodnie rozgościć się na sklepowych półkach w wielu sklepach z elektroniką. Co więcej, niektóre modele

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.