Nationale-Nederlanden partnerem kampanii ONKOOBRONA
Firma Nationale-Nederlanden została partnerem kampanii ONKOOBRONA realizowanej przez Fundację Onkologiczną Alivia. W ramach współpracy ubezpieczyciel przekazał pieniądze na rozwój projektu, którego celem jest pomoc pacjentom onkologicznym w minimalizowaniu ryzyka zarażenia się wirusem SARS-CoV-2. Dzięki inicjatywie mogą oni skorzystać m.in. z bezpłatnego przejazdu taksówką do i z ośrodków leczenia.
W czasie epidemii chorzy na raka obawiają się o swoje życie i zdrowie podwójnie. Wielu z nich nie ma jak bezpiecznie dojechać na leczenie – szczególnie ci z obniżoną odpornością boją się jeździć komunikacją publiczną. W odpowiedzi na ten problem Fundacja Alivia zainicjowała akcję ONKOOBRONA #CZASWALKI. Ma ona dać osobom chorym na nowotwory złośliwe poczucie bezpieczeństwa podczas procesu leczenia i na co dzień. W ramach kampanii Alivia prowadzi szereg działań, m.in. organizuje bezpłatny transport do szpitala lub przychodni - ONKOTAXI. Organizacja pomaga również przy zakupie leków w aptece oraz ich bezpłatnym przewozie, tak aby ograniczyć liczbę kontaktów pacjentów z innymi osobami. Teraz dzięki wsparciu Nationale-Nederlanden pomoc zostanie udzielona kolejnym szpitalom onkologicznym, które zmagają się z brakiem podstawowych środków ochrony osobistej.
– W ramach kampanii społecznej ONKOOBRONA #CZASWALKI robimy wszystko, aby dać pacjentom pewność, że ryzyko zachorowania zostało zmniejszone do minimum. W tym tygodniu przekażemy ponad 30 000 maseczek i przyłbic najbardziej potrzebującym oddziałom onkologicznym. Maseczki trafią także do podopiecznych Fundacji – mówi Agata Polińska, prezes Fundacji Onkologicznej Alivia. – Realizacja tego projektu nie byłaby możliwa bez wsparcia darczyńców. W imieniu wszystkich zmagających się z chorobą nowotworową serdecznie dziękuję. Wierzę, że działając razem, uda nam się dotrzeć z pomocą do najbardziej potrzebujących - dodaje.
- Temat profilaktyki onkologicznej zajmuje ważne miejsce w kontekście działalności Nationale-Nederlanden. Od wielu lat zachęcamy Polaków do dbania o własne zdrowie. W tym trudnym czasie związanym z pandemią koronawirusa ważne jest, aby zachować wszelkie środki ostrożności – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden – Zdajemy sobie sprawę, że jest to okres szczególnie niebezpieczny dla osób, które są w trakcie leczenia onkologicznego. Mamy nadzieję, że działania które podjęliśmy wspólnie z Fundacją Alivia przyczynią się zminimalizowania ryzyka zarażenia wśród tych pacjentów - dodaje.
Firma Nationale-Nederlanden od lat angażuje się w kampanie związane z chorobami nowotworowymi, takie jak: Movember Polska czy obchody Międzynarodowego Dnia Walki z Rakiem. Ubezpieczyciel wielokrotnie organizował również akcję Medbus, która umożliwiła wielu Polakom wzięcie udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych.
Fundacja Onkologiczna Alivia już od 10 lat edukuje i reprezentuje pacjentów onkologicznych w debacie publicznej oraz daje narzędzia, dzięki którym mogą oni odważniej decydować o swoim zdrowiu, miejscu i sposobie leczenia.
Renata Kudła-Rajca zastąpi Tomasza Domalewskiego. Pokieruje sprzedażą w Leadenha
W domach i mieszkaniach dochodzi do jednej czwartej kradzieży z włamaniem
Zalany silnik po nawałnicy w Warszawie? Odszkodowanie tylko z AC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.