Nationale-Nederlanden partnerem kampanii ONKOOBRONA
Firma Nationale-Nederlanden została partnerem kampanii ONKOOBRONA realizowanej przez Fundację Onkologiczną Alivia. W ramach współpracy ubezpieczyciel przekazał pieniądze na rozwój projektu, którego celem jest pomoc pacjentom onkologicznym w minimalizowaniu ryzyka zarażenia się wirusem SARS-CoV-2. Dzięki inicjatywie mogą oni skorzystać m.in. z bezpłatnego przejazdu taksówką do i z ośrodków leczenia.
W czasie epidemii chorzy na raka obawiają się o swoje życie i zdrowie podwójnie. Wielu z nich nie ma jak bezpiecznie dojechać na leczenie – szczególnie ci z obniżoną odpornością boją się jeździć komunikacją publiczną. W odpowiedzi na ten problem Fundacja Alivia zainicjowała akcję ONKOOBRONA #CZASWALKI. Ma ona dać osobom chorym na nowotwory złośliwe poczucie bezpieczeństwa podczas procesu leczenia i na co dzień. W ramach kampanii Alivia prowadzi szereg działań, m.in. organizuje bezpłatny transport do szpitala lub przychodni - ONKOTAXI. Organizacja pomaga również przy zakupie leków w aptece oraz ich bezpłatnym przewozie, tak aby ograniczyć liczbę kontaktów pacjentów z innymi osobami. Teraz dzięki wsparciu Nationale-Nederlanden pomoc zostanie udzielona kolejnym szpitalom onkologicznym, które zmagają się z brakiem podstawowych środków ochrony osobistej.
– W ramach kampanii społecznej ONKOOBRONA #CZASWALKI robimy wszystko, aby dać pacjentom pewność, że ryzyko zachorowania zostało zmniejszone do minimum. W tym tygodniu przekażemy ponad 30 000 maseczek i przyłbic najbardziej potrzebującym oddziałom onkologicznym. Maseczki trafią także do podopiecznych Fundacji – mówi Agata Polińska, prezes Fundacji Onkologicznej Alivia. – Realizacja tego projektu nie byłaby możliwa bez wsparcia darczyńców. W imieniu wszystkich zmagających się z chorobą nowotworową serdecznie dziękuję. Wierzę, że działając razem, uda nam się dotrzeć z pomocą do najbardziej potrzebujących - dodaje.
- Temat profilaktyki onkologicznej zajmuje ważne miejsce w kontekście działalności Nationale-Nederlanden. Od wielu lat zachęcamy Polaków do dbania o własne zdrowie. W tym trudnym czasie związanym z pandemią koronawirusa ważne jest, aby zachować wszelkie środki ostrożności – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden – Zdajemy sobie sprawę, że jest to okres szczególnie niebezpieczny dla osób, które są w trakcie leczenia onkologicznego. Mamy nadzieję, że działania które podjęliśmy wspólnie z Fundacją Alivia przyczynią się zminimalizowania ryzyka zarażenia wśród tych pacjentów - dodaje.
Firma Nationale-Nederlanden od lat angażuje się w kampanie związane z chorobami nowotworowymi, takie jak: Movember Polska czy obchody Międzynarodowego Dnia Walki z Rakiem. Ubezpieczyciel wielokrotnie organizował również akcję Medbus, która umożliwiła wielu Polakom wzięcie udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych.
Fundacja Onkologiczna Alivia już od 10 lat edukuje i reprezentuje pacjentów onkologicznych w debacie publicznej oraz daje narzędzia, dzięki którym mogą oni odważniej decydować o swoim zdrowiu, miejscu i sposobie leczenia.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.