Naturalne krajobrazy wkraczają do biur
Naturalne krajobrazy wkraczają do biur
W oparciu o trend resimercial, łączący estetykę mieszkalną i komercyjną oraz istotę biophilic design, amerykańska firma Interface zaprojektowała nową kolekcję płytek wykładzinowych do przestrzeni komercyjnych – Connected Ethos. Pojawi się ona na wszystkich rynkach globalnego potentata, co wynika z samej idei stojącej za jej projektem.
Kiedy zapracowany umysł poszukuje źródeł ukojenia, zwraca się automatycznie ku naturalnym krajobrazom. Dużo łatwiej regenerujemy się podczas spaceru w lesie czy nad morzem i w promieniach słońca. Zielenie drzew i traw, odcienie niebieskiego jezior czy wijących się rzek, działają relaksująco. Tęsknota za tymi krajobrazami wynika z atawistycznych potrzeb utrzymania bliskości z naturą, z którą – nawet otoczeni miejską tkanką – czujemy silną więź. Za tymi potrzebami stoi praca projektantów firmy Interface, a jej efektem jest kolekcja Connected Ethos.
Od łąk po kamieniste brzegi
- Punktem wyjścia dla projektantów firmy Interface było to, co łączy ludzi na całym świecie: potrzeba obcowania z naturą. Jej wzorami i kolorami, które działają kojąco i relaksująco – mówi Krzysztof Szymczak z ARC Interiors, wyłącznego dystrybutora na Polskę wykładzin amerykańskiego producenta. - Bez względu na szerokość geograficzną, w jakiej mieszkamy, pociągają nas czy to soczyste zielenie dżungli, trawa i szałwia uprawiane w przydomowym ogródku, górskie pejzaże czy też spokojna tafla jeziora. I te krajobrazy, za sprawą kolekcji Connected Ethos, Interface wprowadza do biur, ale i innych przestrzeni komercyjnych.
W kolekcji znajdują się dwa rodzaje płytek: 16 w głębokiej, wyrazistej kolorystyce, pozwalających akcentować dowolnie przestrzeń oraz 16 przejściowych, utrzymanych w neutralnych, ziemistych odcieniach, które łagodzą siłę wyrazu tych pierwszych. Pozwalają efektownie i niejako naturalnie, tworzyć ciągi komunikacyjne czy wydzielać strefy różnych aktywności. Wszystkie są odzwierciedleniem kolorów i tekstury naturalnych pejzaży. Znajdziemy tu ożywiające zielenie charakterystyczne dla łąk czy głębsze, przywodzące na myśl lasy równikowe; kojące, chłodne odcienie błękitu i niebieskiego kojarzące się z wodą; wyraziste, słoneczne żółcienie kreujące dobrą atmosferę do współpracy czy szarości górskich pejzaży i kamienistych brzegów plaż.
W duchu biophilic
Podstawą biophilic design jest przekonanie, że człowiek lepiej się czuje w naturalnym otoczeniu. Przyjaznym, urozmaiconym, pobudzającym wyobraźnię, a jednocześnie działającym uspokajająco. Bazuje na tym również trend resimercial, który wprowadza do przestrzeni komercyjnych przytulną estetykę domów i mieszkań. Podłoga jest przy tym podstawą twórczego projektowania, o czym czasem się zapomina. - Wykładziny podłogowe często postrzegane są tylko pod kątem ich praktyczności - zauważa Krzysztof Szymczak z ARC Interiors. - Tymczasem za ich sprawą możemy nie tylko ożywić i urozmaicić przestrzeń biura, ale stworzyć logiczne wizualnie strefy do różnych aktywności. Bazując na odcieniach niebieskiego nowej kolekcji wyznaczyć np. miejsce wyciszenia i odpoczynku, zielonego – przestrzeni do intensywnej, wymagającej koncentracji pracy, a żółtego – twórczego działania w grupie.
Nowa kolekcja Connected Ethos wychodzi naprzeciw potrzebom obcowania z naturalnymi pejzażami, a sama składa się w 91,8% z materiałów pochodzących z recyklingu. Jest też neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu.
Wykładziny Interface można obejrzeć w warszawskim showroomie ARC Interiors. www.arcinteriors.pl

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.