Naukowy escape room w Gemini Park Bielsko-Biała
Trzy interaktywne pokoje zagadek, mini-laboratorium oraz mega escape room w otwartej formule – to propozycje bielskiej galerii i Uniwersytetem Bielsko-Bialskim w ramach Science Point LAB na 2024 rok. Gemini Park Bielsko-Biała wraz z UBB pozyskały aż 305 tysięcy złotych z grantu Ministerstwa Edukacji i Nauki na realizację trzeciej już edycji wyjątkowego mini-centrum nauki w obiekcie handlowym. W poprzedniej edycji edu-przestrzeń odwiedziło ponad 35 tysięcy osób, a cały projekt Science Point 2.0. został również dostrzeżony przez gremia branżowe, zdobywając nominację do tegorocznej nagrody PRCH Awards w kategorii DZIAŁANIA I STRATEGIA CSR ROKU.
Dzięki współpracy z Uniwersytetem Bielsko-Bialskim oraz Urzędem Miasta, Gemini Park Bielsko-Biała po raz kolejny zaprosi mieszkańców Podbeskidzia i okolic do świata edu-zabawy, kreatywności i eksperymentowania. Science Point LAB to unikalne w skali kraju przedsięwzięcie, którego wyjątkowa oferta promująca naukę poprzez zabawę powiększa się z każdą edycją, gromadząc wszystkie pokolenia głodnych wiedzy odkrywców.
– Jesteśmy przekonani, że w kolejnej odsłonie Science Point LAB każdy znajdzie coś dla siebie – atrakcje zostaną skonstruowane tak, aby zawierały różne poziomy trudności dla osób w każdym wieku. Projekt jest aktualnie w fazie przygotowania. W 2024 roku na terenie galerii powstaną m.in. trzy pokoje zagadek, które przybliżą uczestnikom wiedzę z obszaru biologii, chemii, fizyki, a także nowych technologii. Uczestnik doświadczy m. in. symulacji wypadku, podczas której będzie musiał uratować poszkodowanego wykorzystując przy tym wiedzę na temat pierwszej pomocy czy też znajomość anatomii człowieka. Dla najmłodszych dostępne będzie mini-laboratorium, w którym co godzinę, przez 45 minut animatorzy będą jednocześnie prezentować cztery różne doświadczenia, przybliżając w ten sposób pracę naukowca. W ramach Science Point LAB udostępniony zostanie również pionierski escape room w formule otwartej – bez względu na liczbę uczestników, każdy indywidualnie rozwiązując zagadki na poszczególnych stanowiskach zdobędzie kody, niezbędne do finalnego rozwikłania naukowej łamigłówki – podkreśla Marcin Ochmański, Dyrektor ds. Marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała.
Organizatorzy mają w planach także wystawę stałą oraz specjalną strefę dla maluchów z prostymi zabawkami rozwijającymi kreatywność. Przyszłoroczna odsłona Science Point LAB potrwa 8 tygodni. Na tle wcześniejszych edycji zdecydowanie wyróżni się aż czterema naukowymi, otwartymi wydarzeniami, które poprowadzą goście specjalni – animatorzy i popularyzatorzy nauki z wiodących polskich centrów edu-zabawy, takich jak Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu oraz Experyment w Gdyni. Animatorzy z centrów nauki przybędą do Gemini Park Bielsko-Biała z autorskimi pokazami, eksperymentami, a także infrastrukturą. W tych bezpłatnych, kilkudniowych wydarzeniach coś dla siebie znajdą dzieci, młodzież, dorośli, a także seniorzy.
– Razem z Gemini Park Bielsko-Biała kolejny rok stawiamy na pionierskie działania ukierunkowane na popularyzację nauki poprzez zabawę. W tegorocznej edycji Science Point LAB postanowiliśmy zaskoczyć mieszkańców Podbeskidzia i zorganizować projekt na taką skalę, jakiej w województwie śląskim, a nawet Polsce jeszcze nie było. We współpracy z dobrze znanymi i uwielbianymi – zarówno przez małych, jak i dużych miłośników wiedzy – centrami nauki przygotujemy dodatkowo cztery eventy, które dostarczą jeszcze więcej edu-zabawy – podkreśla Małgorzata Zarębska, Project Manager z Uniwersytetu Bielsko-Bialskiego.
Science Point od 2022 r. z powodzeniem wypełnia lukę w ofercie popularnonaukowej dostępnej dla mieszkańców województwa śląskiego. Pierwsza edycja projektu była pilotażem autorskiego rozwiązania Gemini Park, po sukcesie której centrum zdecydowało się wdrożyć ideę edu-zabawy jako stały element długofalowej strategii CSR dla całego regionu, tym sam wyraźnie odróżniając Science Point od jednorazowych wydarzeń w obiektach retail. Projekt powstał w ramach interdyscyplinarnego partnerstwa pomiędzy Gemini Park, Uniwersytetem Bielsko-Bialskim oraz UM Bielska-Białej. Współpraca pozwoliła na pozyskanie łącznie aż 522.000 zł środków z grantu Ministerstwa Edukacji i Nauki na realizację projektu w latach 2022-2023. Pomysł mini-centrum rok rocznie budzi zainteresowanie odwiedzających, a organizatorzy pozytywnie zaskakują nowymi pomysłami na promocję edukacji i odkryć naukowych w kolejnych latach.
Tylko w 2022 roku przestrzenie edukacyjne w Gemini Park Bielsko-Biała odwiedziło aż 35 tysięcy osób. Druga edycja projektu oferowała pięciokrotnie większą powierzchnię edu-zabawy i aż 3 unikatowe wystawy pod wspólną nazwą „Zobaczyć. Dotknąć. Zrozumieć”. Ekspozycji towarzyszyło ponad 100 bezpłatnych warsztatów i zajęć dydaktycznych. Science Point 2.0. został również doceniony przez gremia branżowe i zdobył nominację do prestiżowej nagrody PRCH Awards w kategorii DZIAŁANIA I STRATEGIA CSR ROKU. Zaplanowana na 2024 rok trzecia odsłona inicjatywy Science Point LAB już otrzymała dofinansowanie ministerialne. Partnerzy dysponują środkami w wysokości 305.470 zł.
– Projekt Science Point na stałe już wpisał się w strategię CSR Gemini Park Bielsko-Biała oraz naukowo-kulturalny krajobraz Podbeskidzia. Ta wyjątkowa na skalę kraju inicjatywa gromadzi co roku pasjonatów nauki w każdym wieku, dowodząc, że edukacja wcale nie musi być nudna, a w każdym z nas drzemie ciekawy świata odkrywca. To również znakomity przykład współpracy między uczelnią, samorządem i podmiotem komercyjnym oraz wdrożenia innowacyjnego rozwiązania w centrum handlowym, który odpowiada na potrzeby całego regionu – podkreśla Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.