Nautic Park na półmetku – stan surowy osiągnięty
W nadmorskim projekcie Nautic Park trwają zaawansowane prace budowlane. Siedmiokondygnacyjny budynek z widokiem na morze osiągnął docelową wysokość, a budowa wchodzi w etap wykończeniowy. W ręce najemców trafi 68 urządzonych pod klucz apartamentów o powierzchni od 41 do 98 mkw. Docelowo odbiory odbędą się w IV kwartale 2021 roku.
Realizowane przez poznańsko-warszawskiego dewelopera Proxin Investment apartamenty Nautic Park w nadmorskim Darłówku wchodzą w zasadniczy etap budowy. Siedmiokondygnacyjny budynek osiągnął już poziom ostatniego piętra. Z końcem grudnia zakończono działania konstrukcyjne, wylano strop nad 6 piętrem i tym samym wszelkie prace żelbetonowe zostały zamknięte. Jak zdradza deweloper taki stan osiągnięto przed terminem. – Nie zwalniamy tempa, a nawet wyprzedzamy założony harmonogram, co nas bardzo cieszy. Na pierwszych piętrach trwają już: montaż stolarki okiennej, instalacji elektrycznej, wentylacyjnej i sanitarnej. Generalny wykonawca pracuje też nad izolacją balkonów i tarasów, które zostały przygotowane do poziomu trzeciego pięta włącznie – podkreśla Piotr Łopatka, członek zarządu Proxin Investment. Jeszcze w styczniu rozpoczną się prace związane z izolacją stropodachu, elewacją, tynkami w poszczególnych apartamentach oraz montażem profili balustrad zewnętrznych. Docelowo budowa zakończy się w IV kwartale 2021 roku, po czym zaplanowano procedury odbiorowe.
Nautic Park to projekt, w którym zostanie zaaranżowanych 68 apartamentów o zróżnicowanym metrażu. Ze względu na duże zainteresowanie inwestycją, w sprzedaży obecnie znajdują się apartamenty o powierzchni od 45 mkw do 98 mkw. Każdy z nich będzie posiadał ogródek, balkon lub taras nawet do 28 mkw. Bałtyk będzie można podziwiać z większości apartamentów. Lokale zostaną przygotowane pod klucz w jednym z dwóch wariantów kolorystycznych – Piasek lub Morze. Dodatkowymi udogodnieniami przeznaczonymi wyłącznie dla mieszkańców Nautic Park są strefa relaksu, na którą składa się siłownia oraz sauny, zewnętrzny basen, wygodne lobby oraz podziemna hala garażowa i rowerownia.
Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.