Nest Bank kolejny rok z dobrymi wynikami. W 2024 jeszcze więcej AI
Nest Bank
Wołoska 24
02-675 Warszawa
magdalena.olejnicka|nestbank.pl| |magdalena.olejnicka|nestbank.pl
514 709 175
www.nestbank.pl
Osiągnięcie dobrych wyników to jednak nie wszystko. Nest! wykonał także duże kroki w rozwoju technologicznym, w szczególności w zakresie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI). Już na początku 2024 roku jako pierwszy w Polsce udostępnił swoim klientom AI asystenta, a wkrótce wprowadzi kolejne duże zmiany w aplikacji mobilnej.
Kolejny rok dobrych wyników i rozwoju bazy klientów
Nest Bank kolejny rok z rzędu wypracował wyższy zysk i umocnił swoją pozycję kapitałową. Wybrane wyniki Nest Banku za 2023 rok:
-
Dynamika zysku: +76%, r/r
-
Zysk netto: 6,4 mln PLN*
-
Silna pozycja kapitałowa banku: TCR 17,9% (+2,6 pp., r/r)
-
Dynamiczny wzrost sumy bilansowej: + 15%, r/r (7,3 mld PLN )
-
Wzrost liczby klientów indywidualnych: +21%, r/r (32 tys.)
-
Wzrost liczby klientów firmowych: +25%, r/r (11,6 tys.)
Miniony rok przyniósł przełomowe zmiany, które nie tylko umocniły naszą pozycję na rynku, ale również pokazały, że nasze podejście do bankowości jest przyszłościowe i skuteczne. Zawdzięczamy to strategii oferowania produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie, a także rozwijaniu kultury wykorzystania AI w wielu aspektach działania Nest Banku. Dostarczamy cyfrowe usługi na najwyższym poziomie, jednocześnie dbając o dostępność dla szerokiego grona klientów. Efektywne wykorzystanie technologii chmurowej znacząco zwiększa naszą operacyjną skuteczność i pozwala na wykorzystanie najpotężniejszych na świecie modeli AI, przy zachowaniu kontroli nad kosztami i bezpieczeństwem, w tym ochroną prywatności naszych klientów. Dodatkowo, nasze zaangażowanie w praktyki ESG i społeczną odpowiedzialność biznesu, potwierdzane przez uzyskane certyfikaty i nagrody, przekłada się na korzyści dla naszych interesariuszy i planety, mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.
Nasza strategia skupia się na nowoczesnych rozwiązaniach i dostarczaniu usług na najwyższym poziomie, co przekłada się na dynamiczny rozwój banku oraz zadowolenie klientów. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 22% wzrost liczby klientów. Osiągnęliśmy jednocześnie wzrost sprzedaży kredytów dzięki atrakcyjnej ofercie, modernizacji naszej sieci sprzedaży oraz udostępnianiu naszej oferty tam, gdzie klienci jej potrzebują, także w systemach naszych partnerów. Satysfakcja klientów i zrównoważony rozwój są dla nas priorytetami. Dlatego jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy N!Asystenta, zasilanego sztuczną inteligencją opartą na GPT-4. Wyposażenie naszych klientów w narzędzia AI poprawia ich doświadczenie korzystania z usług bankowych, demokratyzuje dostęp do nowoczesnych technologii i pomaga lepiej zrozumieć swoje finanse. Ponadto przedsiębiorcy bankujący z nami doceniają oszczędność czasu i możliwość załatwiania wielu spraw online – to kierunek, na którym będziemy koncentrować się również w przyszłości, mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku
Bank doładowany AI
Nest Bank nie zwalnia tempa również w obszarze cyfrowym, znacząco rozbudowując infrastrukturę w chmurze i wdrażając innowacyjne narzędzia, które ułatwiają życie klientom. Efektywne wykorzystanie chmury obliczeniowej pozwoliło na skalowanie usług i zapewniło lepszą kontrolę nad kosztami oraz bezpieczeństwem danych. Już w na początku 2024 roku Nest Bank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił w swojej aplikacji mobilnej pilotażową wersję AI Asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilany sztuczną inteligencją, bazujący na modelu językowym GPT-4, który umożliwia klientom rozmowy o finansach w języku naturalnym oraz inteligentne analizy wydatków.
2024 rok pod znakiem zmian i AI
Nest Bank zapowiada, że w 2024 roku wprowadzi rewolucyjne zmiany w aplikacji mobilnej. Nowy design, intuicyjna nawigacja i biometryczna autoryzacja transakcji to tylko niektóre z funkcji, jakie będą dostępne. Aplikacja zaprezentuje się w zupełnie nowej odsłonie, zyska nowe funkcje i umożliwi pełną personalizację. Ponadto, bank będzie dalej intensywnie rozwijał swojego AI Asystenta. N!Asystent będzie wspierał klientów w jeszcze szerszym zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart.
N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności, Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku
Co pojawi się w nowej wersji aplikacji Nest Banku?
-
Nowoczesny i intuicyjny ekran główny: Całkowicie zmieniony ekran po zalogowaniu będzie nowocześniejszy i bardziej dostosowany do potrzeb użytkownika. Umożliwi on wyciągnięcie na pierwszy plan najczęściej używanych produktów i opcji.
-
Przejrzysta nawigacja: Nest Bank, reagując na potrzeby swoich klientów, zmienił sposób nawigacji w aplikacji. Dzięki dodatkowym sekcjom i wyróżnionym kartom produktów, nawigacja stanie się bardziej funkcjonalna i przejrzysta.
-
Biometryczna autoryzacja: Nowa metoda autoryzacji zwiększy bezpieczeństwo transakcji. Dzięki temu logowanie i zatwierdzanie transakcji staje się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze, eliminując ryzyko związane z użyciem tradycyjnych haseł.
-
Lepsza kontrola nad finansami: Odświeżona historia operacji będzie bardziej przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Dodatkowo pojawi się opcja podglądu subskrypcji, które posiada klient oraz kart aktualnie dodanych do portfeli mobilnych. Szybki dostęp do informacji o bieżących subskrypcjach zapewni pełną kontrolę.
-
Wiele twarzy karty wirtualnej: Użytkownicy będą mogli wybrać wygląd wirtualnej karty płatniczej.
Nowa wersja aplikacji zostanie udostępniona w 3 kwartale 2024 roku.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.