Komunikaty PR

Nest Bank kolejny rok z dobrymi wynikami. W 2024 jeszcze więcej AI

2024-05-27  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
M. Olejnicka
Nest Bank

Wołoska 24
02-675 Warszawa
magdalena.olejnicka|nestbank.pl| |magdalena.olejnicka|nestbank.pl
514 709 175
www.nestbank.pl
Do pobrania jpg ( 0 MB )

Osiągnięcie dobrych wyników to jednak nie wszystko. Nest! wykonał także duże kroki w rozwoju technologicznym, w szczególności w zakresie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI). Już na początku 2024 roku jako pierwszy w Polsce udostępnił swoim klientom AI asystenta, a wkrótce wprowadzi kolejne duże zmiany w aplikacji mobilnej.

Kolejny rok dobrych wyników i rozwoju bazy klientów

Nest Bank kolejny rok z rzędu wypracował wyższy zysk i umocnił swoją pozycję kapitałową. Wybrane wyniki Nest Banku za 2023 rok:

  • Dynamika zysku: +76%, r/r

  • Zysk netto: 6,4 mln PLN*

  • Silna pozycja kapitałowa banku: TCR 17,9% (+2,6 pp., r/r)

  • Dynamiczny wzrost sumy bilansowej: + 15%, r/r  (7,3 mld PLN )

  • Wzrost liczby klientów indywidualnych: +21%, r/r (32 tys.)

  • Wzrost liczby klientów firmowych: +25%, r/r (11,6 tys.)

Miniony rok przyniósł przełomowe zmiany, które nie tylko umocniły naszą pozycję na rynku, ale również pokazały, że nasze podejście do bankowości jest przyszłościowe i skuteczne. Zawdzięczamy to strategii oferowania produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie, a także rozwijaniu kultury wykorzystania AI w wielu aspektach działania Nest Banku. Dostarczamy cyfrowe usługi na najwyższym poziomie, jednocześnie dbając o dostępność dla szerokiego grona klientów. Efektywne wykorzystanie technologii chmurowej znacząco zwiększa naszą operacyjną skuteczność i pozwala na wykorzystanie najpotężniejszych na świecie modeli AI, przy zachowaniu kontroli nad kosztami i bezpieczeństwem, w tym ochroną prywatności naszych klientów. Dodatkowo, nasze zaangażowanie w praktyki ESG i społeczną odpowiedzialność biznesu, potwierdzane przez uzyskane certyfikaty i nagrody, przekłada się na korzyści dla naszych interesariuszy i planety, mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.

Nasza strategia skupia się na nowoczesnych rozwiązaniach i dostarczaniu usług na najwyższym poziomie, co przekłada się na dynamiczny rozwój banku oraz zadowolenie klientów. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 22% wzrost liczby klientów. Osiągnęliśmy jednocześnie wzrost sprzedaży kredytów dzięki atrakcyjnej ofercie, modernizacji naszej sieci sprzedaży oraz udostępnianiu naszej oferty tam, gdzie klienci jej potrzebują, także w systemach naszych partnerów. Satysfakcja klientów i zrównoważony rozwój są dla nas priorytetami. Dlatego jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy N!Asystenta, zasilanego sztuczną inteligencją opartą na GPT-4. Wyposażenie naszych klientów w narzędzia AI poprawia ich doświadczenie korzystania z usług bankowych, demokratyzuje dostęp do nowoczesnych technologii i pomaga lepiej zrozumieć swoje finanse. Ponadto przedsiębiorcy bankujący z nami doceniają oszczędność czasu i możliwość załatwiania wielu spraw online – to kierunek, na którym będziemy koncentrować się również w przyszłości, mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku

Bank doładowany AI

Nest Bank nie zwalnia tempa również w obszarze cyfrowym, znacząco rozbudowując infrastrukturę w chmurze i wdrażając innowacyjne narzędzia, które ułatwiają życie klientom. Efektywne wykorzystanie chmury obliczeniowej pozwoliło na skalowanie usług i zapewniło lepszą kontrolę nad kosztami oraz bezpieczeństwem danych. Już w na początku 2024 roku Nest Bank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił w swojej aplikacji mobilnej pilotażową wersję AI Asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilany sztuczną inteligencją, bazujący na modelu językowym GPT-4, który umożliwia klientom rozmowy o finansach w języku naturalnym oraz inteligentne analizy wydatków.    

2024 rok pod znakiem zmian i AI

Nest Bank zapowiada, że w 2024 roku wprowadzi rewolucyjne zmiany w aplikacji mobilnej. Nowy design, intuicyjna nawigacja i biometryczna autoryzacja transakcji to tylko niektóre z funkcji, jakie będą dostępne. Aplikacja zaprezentuje się w zupełnie nowej odsłonie, zyska nowe funkcje i umożliwi pełną personalizację. Ponadto, bank będzie dalej intensywnie rozwijał swojego AI Asystenta. N!Asystent będzie wspierał klientów w jeszcze szerszym zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart.

N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności, Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku

Co pojawi się w nowej wersji aplikacji Nest Banku?

  • Nowoczesny i intuicyjny ekran główny: Całkowicie zmieniony ekran po zalogowaniu będzie nowocześniejszy i bardziej dostosowany do potrzeb użytkownika. Umożliwi on wyciągnięcie na pierwszy plan najczęściej używanych produktów i opcji.

  • Przejrzysta nawigacja: Nest Bank, reagując na potrzeby swoich klientów, zmienił sposób nawigacji w aplikacji. Dzięki dodatkowym sekcjom i wyróżnionym kartom produktów, nawigacja stanie się bardziej funkcjonalna i przejrzysta.    

  • Biometryczna autoryzacja: Nowa metoda autoryzacji zwiększy bezpieczeństwo transakcji.  Dzięki temu logowanie i zatwierdzanie transakcji staje się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze, eliminując ryzyko związane z użyciem tradycyjnych haseł.

  • Lepsza kontrola nad finansami: Odświeżona historia operacji będzie bardziej przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Dodatkowo pojawi się opcja podglądu subskrypcji, które posiada klient oraz kart aktualnie dodanych do portfeli mobilnych. Szybki dostęp do informacji o bieżących subskrypcjach zapewni pełną kontrolę.

  • Wiele twarzy karty wirtualnej: Użytkownicy będą mogli wybrać wygląd wirtualnej karty płatniczej.

Nowa wersja aplikacji zostanie udostępniona w 3 kwartale 2024 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nest Bank
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Wniosek na Wymarzone auto od VeloBanku na „jeden klik” prosto ze smartfona Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:00

Wniosek na Wymarzone auto od VeloBanku na „jeden klik” prosto ze smartfona

VeloBank dokłada kolejne udogodnienie dla osób korzystających z kredytu samochodowego Wymarzone auto. Od teraz wniosek o finansowanie można składać bezpośrednio z poziomu bankowości
Bankowość VeloPodróże: na wyjazd spakuj krem z filtrem, okulary i aplikację VeloBanku
2024-07-16 | 14:00

VeloPodróże: na wyjazd spakuj krem z filtrem, okulary i aplikację VeloBanku

Korzystasz z lata, pakując walizkę i ruszając w podróż? Niezależnie od tego, czy wybierasz zagraniczne wojaże, czy planujesz odkrywać uroki polskiego wybrzeża lub gór, ważne
Bankowość Magic Mouse w gratisie dla firm w VeloBanku dzięki bolttech
2024-07-11 | 09:45

Magic Mouse w gratisie dla firm w VeloBanku dzięki bolttech

Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że ten, kto używa nowych technologii zyskuje przewagę. Skuteczne prowadzenie firmy to także umiejętność korzystania z okazji, a taką w obszarze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.