Komunikaty PR

Nestlé Polska ograniczyło zużycie wody o 18 proc.

2021-03-19  |  15:45
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

– Woda, jako kluczowy zasób, jest w centrum naszych działań. Dbanie o nią w naturalny sposób wpisuje się w naszą strategię – mówi Tomasz Korytkowski, Kierownik ds. Integracji i Zrównoważonego Rozwoju w Nestlé Polska – Dzięki m.in. wdrażaniu zamkniętych obiegów, procesów odzysku oraz programów oszczędnościowych, w ciągu ostatniej dekady ograniczyliśmy zużycie wody w naszych zakładach produkcyjnych o 18 proc. na tonę produktu.

Nestlé koncentruje wysiłki na czterech obszarach: fabrykach – zwiększając efektywność zużycia wody, w obrębie działów wodnych - współpracując z partnerami w celu ochrony zasobów wody, w całym łańcuchu dostaw rolnych oraz w społecznościach lokalnych, zwiększając dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych.


Innowacyjne rozwiązania w polskich fabrykach

W zakładach Nestlé w Polsce firma wdraża efektywne procesy zarządzania wodą. Obejmują one m.in. instalację odrębnych liczników dla poszczególnych linii produkcyjnych, maszyn i procesów. Codzienne odczyty z liczników i ich aktualizacja w bazach pozwalają na identyfikację obszarów, w których istnieją możliwości implementowania projektów oszczędnościowych. Na tej podstawie projekty te są tworzone, wprowadzane i monitorowane.

W fabrykach Nestlé w Polsce dokonano szeregu dodatkowych inwestycji. Na przykład w zakładzie Nestlé Nutrition w Rzeszowie, w której produkuje się żywność dla dzieci i niemowląt marki Gerber oraz Bobo Frut, zrealizowano cztery takie przedsięwzięcia, z czego każde przyniosło oszczędność co najmniej kilku tysięcy m3 wody rocznie. Zainwestowano tu w specjalistyczną dwustopniową instalację „odwróconej osmozy”, wdrożono wykorzystywanie wody odzyskanej z procesu produkcyjnego do regeneracji stacji uzdatniania wody, ponownie wykorzystuje się także wodę użytą do mycia warzyw. Czwarte przedsięwzięcie obejmuje odzysk wody z mycia pustych opakowań i procesu pasteryzacji i jej wykorzystanie do produkcji pary wodnej w kotłowni oraz do chłodzenia. Projekt ten pozwala zaoszczędzić 14 600 m3 wody rocznie.

 

Na rzecz środowiska i lokalnych społeczności

Rozlewnia wody Nestlé Waters w Nałęczowie jako pierwszy zakład w Polsce została wyróżniona certyfikatem Alliance for Water Stewardship (AWS). Przyznawany jest on zakładom, które dbają o zasoby wody we współpracy z lokalną społecznością. Kontrola zewnętrznych ekspertów przed przyznaniem certyfikatu potwierdziła, że Nestlé Waters troszczy się o wodę w całym procesie – na poziomie wododziałów i w całym łańcuchu dostaw.

Firma wspiera odpowiedzialne zarządzanie zasobami wody również w wymiarze lokalnym: zaangażowała się w budowę systemu kanalizacji sanitarnej, która pozwoli poprawić warunki życia miejscowej społeczności i bezpieczeństwo ekologiczne w regionie. Zakończenie inwestycji w sołectwie Cynków w sąsiedztwie zakładu rozlewniczego firmy zaplanowano na ten rok. Inwestycja, polegająca na rozbudowie linii głównej kanalizacji sanitarnej wraz z instalacją przepompowni, stworzy możliwość podłączenia gospodarstw domowych, które dotychczas nie korzystały z kanalizacji.

Również sami pracownicy zakładów Nestlé w Polsce chętnie angażują się w działania bezpośrednie – np. załoga fabryki wyrobów kulinarnych Nestlé w Kaliszu od lat pomaga sprzątać okolice zbiornika wodnego Pokrzywnica. Dotychczas usunięto ok. 10 ton odpadów, zagrażających bioróżnorodności tego akwenu.

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

Kontakt:

 

 

 

 

 

 

Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com 

Joanna Purzycka

Tel.: +48 600 040 402

joanna.purzycka@pl.nestle.com

           
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.