NEXERA prezentuje nową animowaną czołówkę
NEXERA, operator światłowodowej sieci dostępowej, włącza do elementów swojej identyfikacji dynamiczny i nowoczesny wideo jingiel. Czołówka oparta jest na animacji logotypu, a za inspirację dźwiękową posłużył…najszybszy na świecie samolot. Za realizację projektu odpowiada Timecode Film Production, a autorem dźwięku jest Filip Kuncewicz, wielokrotnie nagradzany kompozytor filmowy i reklamowy. Nową czołówkę NEXERY można obejrzeć na kanale Youtube.
Wideo czołówka to nowy, innowacyjny element brandingu marki. Dynamiczna animacja, wpisuje się w obecne trendy sztuki wizualnej oraz nawiązuje do działalności firmy NEXERA, której misją jest otwieranie nowych możliwości na lepsze życie, pracę i prowadzenie biznesu poprzez budowę i zarządzanie światłowodową siecią dostępową w czterech Regionach Polski. Nowoczesność, rozwój i patrzenie w przyszłość stały się inspiracją dla twórców nowego elementu identyfikacji operatora. Ruchoma wersja logotypu z charakterystycznym sygnałem dźwiękowym uzupełni dotychczasowy zestaw narzędzi identyfikacji wizualnej o nowoczesne, multimedialne formy. Jingiel jest spójny z dotychczasową oprawą graficzną firmy i odpowiada na oczekiwania użytkowników sieci NEXERY i Klientów firmy.
- Budujemy infrastrukturę dla świata on-line i dlatego, jako element naszego brandingu potrzebujemy dopasowanego do współczesnej kultury komunikacji logotypu w wersji motion. Jego celem jest wzmocnienie naszego wizerunku w trakcie konferencji, prezentacji biznesowych, w reklamach, czy naszych materiałach wideo. Wszędzie tam, gdzie jest to uzasadnione, będziemy używać nowego elementu identyfikacji. Uznaliśmy też, że czas lockdownu to dobry moment, aby wyjść z naszym brandingiem poza statyczną formę. Nowa rzeczywistość w jakiej znalazł się świat pokazała, jak istotna staje się szybka budowa infrastruktury światłowodowej. To dla nas bardzo ważny moment i chcemy go podkreślić tą animacją, która od dzisiaj będzie nam towarzyszyła w komunikacji NEXERY – mówi Paweł Biarda, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Rozwoju Biznesu Grupy Nexera.
Za projekt i wykonanie animowanej czołówki odpowiada dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w projektach reklamowych, branded content oraz animacji na potrzeby komunikacji marketingowej.
- NEXERA bardzo dynamicznie się rozwija. Dlatego w animacji posłużyliśmy się zabiegami wizualnymi i dźwiękowymi, które nawiązują do prędkości, łączenia, wyzwań i śmiałego dążenia do celu. Staraliśmy się również zachować maksymalną spójność z istniejącą identyfikacją wizualną NEXERY tak, aby animacja logotypu była czytelnym elementem dotychczasowego brandingu marki. Uwzględniliśmy również fakt, że jest to marka B2B i jingiel musi budzić zaufanie u tego typu odbiorcy – wyjaśnia Tomek Dławichowski, dyrektor zarządzający w Timecode Film Production.
Animacja powstała w trzech wariantach: dziewięciosekundowym, pięciosekundowym i czterosekundowym oraz w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Za warstwę dźwiękową odpowiadał Filip Kuncewicz, wielokrotnie nagradzany kompozytor filmowy i reklamowy, który został zaproszony przez Timecode Film Production do udziału w projekcie.
- Dla firmy jingiel dźwiękowy jest równie ważny jak znak graficzny. Podkreśla prestiż i rozpoznawalność marki. Dlatego tworząc sound design i motyw muzyczny, chciałem podkreślić szybkość i nowoczesność oferowanych przez NEXERĘ rozwiązań. Posłużyłem się dźwiękami symulującymi brzmienie przelatującego samolotu X-43, który pobił rekord świata osiągając prędkość 11.300 km/h. Główny temat złożony jest z trzech nut, które odpowiadają ilości sylab, a także samogłosek w nazwie NEXERA – dodaje Filip Kuncewicz, kompozytor.
W produkcji została użyta technika animacji 2d oraz binauralna technika nagrania i miksu, dzięki czemu mamy wrażenie zanurzenia się w sferę dźwięku. Dodatkowo jingiel jest przygotowany do wykorzystania w technologii 360.
Nową czołówkę można zobaczyć na kanale YouTube NEXERY.
McCANN Poland ponownie w gronie najbardziej kreatywnych agencji
Nobilia prezentuje Świąteczny Katalog 2024
15 lat DlaSpania na polskim rynku: Innowacyjne podejście do snu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.