Nie produkt, a klient w centrum zainteresowania banków
Nie produkt, a klient w centrum zainteresowania banków — powstanie grupy ds. klientocentryczności
24 maja, na mocy decyzji Prezydium Forum Technologii Bankowych ZBP, w ramach jego struktur została powołana Grupa robocza ds. klientocentryczności. Celem grupy jest utworzenie w ramach FTB merytorycznej jednostki, skupiającej w swoim gronie ekspertów z dziedziny Customer Experience, IT oraz Prawa. Inicjatywa pojawiła się podczas Śniadania Bankowego współorganizowanego przez firmę Britenet z Redakcją Miesięcznika Finansowego “BANK” 28 marca 2023 r. w Warszawskim Klubie Bankowca, a teraz stała się rzeczywistością.
Klientocentryzm to podejście, które kładzie główny nacisk na oczekiwania oraz potrzeby klienta. Dzięki temu założeniu, instytucje starają się dostosować do tego podejścia swoje procesy oraz usługi. Główne cele klientocentryzmu to zadowolenie klienta oraz utrzymywanie z nim długotrwałych relacji, co w konsekwencji może przyczynić się do wzrostu zysków banku.
Połączenie sił w słusznym celu
Firma Britenet wspólnie z Redakcją Miesięcznika Finansowego „BANK” zorganizowała 28 marca 2023 r. w Warszawskim Klubie Bankowca śniadanie nt. klientocentryczności w bankach. Celem spotkania była dyskusja o zarządzaniu doświadczeniami klientów banku, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii technicznych zagadnienia. Wydarzenie zainicjowało powstanie „Grupy roboczej ds. klientocentryczności” wspierającej instytucje finansowe przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z budową architektury IT nastawionej na klienta.
W gronie zaproszonych gości oraz ekspertów ds. Business Intelligence dyskutowano o zarządzaniu doświadczeniami klientów banku, o klientocentryczności i wsparciu dla jej wdrażania ze strony innowacyjnych rozwiązań technologicznych. – Jeśli postawimy w centrum to, co najważniejsze, to reszta powinna się poukładać – mówił podczas spotkania Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence w firmie Britenet, odwołując się do podobieństwa pomiędzy rewolucją kopernikańską a dynamicznymi zmianami obowiązujących do niedawna paradygmatów, jakimi kierowała się bankowość.
Istotne wsparcie w postaci nowej grupy roboczej
Marcowe Śniadanie Bankowe, organizowane przez Britenet i Miesięcznik Finansowy “BANK” poskutkowało powołaniem „Grupy roboczej ds. klientocentryczności” w ramach struktur FTB. Powodem tej decyzji jest stale rosnące zainteresowanie wokół maksymalnego dopasowania do wymagań, jakie stawiają klienci. Instytucje finansowe obierają sobie za cel przeniesienie uwagi z produktu na klienta. Indywidualne podejście do budowy klientocentrycznej architektury IT może rodzić podobne problemy w bankach, które starają się rozwiązać je w różny sposób. Złe poprowadzenie projektu może skutkować konsekwencją mającą wpływ na całą organizację — w efekcie wynik może być odwrotny od zamierzonego.
Wyciąganie wniosków z niepowodzeń oraz wymiana doświadczeń mogą pomóc w uniknięciu zagrożenia. Grupa będzie skupiała się wokół badań związanych z różnymi obszarami projektów budowy klientocentryczności w bankach w celu identyfikacji potencjalnych problemów i poszukiwania rozwiązań. Takie dane pozwolą na stworzenie dobrych praktyk w budowaniu architektury klientocentrycznej, czyli dokumentu stanowiącego podsumowanie prac zespołu.
Inicjatywa FTB
Britenet intensywnie działa w obszarze tworzenia klientocentryczności w bankowości od strony architektury IT oraz jest inicjatorem powstania grupy roboczej w ramach FTB – Forum Technologii Bankowych. Podstawowym celem FTB jest promocja i upowszechnianie wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, w tym teleinformatycznych i ich zastosowaniu w bankowości i w gospodarce elektronicznej, jak również promocja obrotu bezgotówkowego, budowa platformy wymiany informacji i wiedzy pomiędzy przedstawicielami firm teleinformatycznych i banków.
O Britenet
Britenet działa na rynku od ponad 16 lat i zatrudnia obecnie ponad 1000 specjalistów. Posiada oddziały w Lublinie, Warszawie, Kielcach, Poznaniu, Białymstoku, Katowicach, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu oraz Krakowie. Britenet zajmuje się rozwojem oprogramowania w ramach usługi outsourcingu, a firmie zaufało już ponad 100 klientów z całego świata. Wśród nich znalazły się polskie i międzynarodowe marki reprezentujące wiele branż między innymi finansową, bankową, edukacyjną, energetyczną, automotive, turystyczną, loteryjną oraz ubezpieczeniową. Britenet od wielu lat z powodzeniem realizuje także projekty dla sektora publicznego w tym między innymi dla KPRM, Ministerstwa Zdrowia, Finansów oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
Firma Britenet pięciokrotnie zdobyła tytuł „Najlepszego Miejsca Pracy w IT w Polsce” w prestiżowych badaniach AudIT organizowanych wśród pracowników przez magazyn Computerworld Polska. Ponadto według analiz Clutch, platformy B2B pomagającej firmom w znalezieniu najlepszych dostawców, opartych między innymi na opiniach klientów, Britenet jest w pierwszej 10 w Polsce w rankingu firm świadczących usługi typu managed service, systems integration, CRM Consulting, a także w kategoriach Salesforce oraz BI & Big data. Britenet w 2022 roku dołączył również w roli Partnera do programu Salesforce Talent Alliance.
Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.