Niech każdy dzień będzie świętem zwierząt!
Zwierzęta domowe, z którymi dzielimy nasze życie, odwdzięczają się nam bezgraniczną miłością i oddaniem. Dzięki nim - jak wskazują badania - jesteśmy zdrowsi i szczęśliwsi. Światowy Dzień Zwierząt, który przypada 4 października, to dla opiekunów psów i kotów kolejna okazja, by podziękować swoim pupilom za radość, którą wnoszą do ich życia. Pamiętajmy także o tych zwierzętach, które wciąż czekają na kochające domy.
Opiekunom psów i kotów nie trzeba tłumaczyć, jak wiele dobra zwierzęta wnoszą do ludzkiego życia. W końcu doświadczają tego każdego dnia! Co ciekawe, to co otrzymujemy od naszych ulubieńców, potwierdzają również naukowcy. Istnieją setki badań, które opisują korzyści, jakich doświadczamy dzięki obecności zwierząt w naszych domach. Lepsze samopoczucie, łatwiejsze radzenie sobie ze stresem, większa pewność siebie, mniejsze prawdopodobieństwo nadwagi i otyłości, sprawny układ krążenia, czy mniejsza szansa na alergię to tylko część tego, co dają nam nasi pupile. Dlatego warto odwdzięczać się im każdego dnia - nie tylko od święta - troską i miłością. Jednak nie wszystkie czworonogi mogą cieszyć się bezpiecznym domem i kochającym opiekunem. Wciąż wiele psów i kotów przebywa w schroniskach dla bezdomnych zwierząt.
4 października, Światowy Dzień Zwierząt może być okazją do zastanowienia się, jak pomóc tym czworonogom, jakie inicjatywy podejmują duże organizacje i w jaki sposób może je wesprzeć każdy z nas. Tworzenie lepszego świata dla zwierząt jest nadrzędnym celem Mars Polska, dlatego poprzez liczne inicjatywy edukacyjne firma dzieli się swoją wiedzą o zdrowym żywieniu i odpowiedzialnej opiece nad zwierzętami. Ta misja łączy Mars z działaniami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, które każdego dnia stoi na straży bezpieczeństwa i dobrostanu bezdomnych psów i kotów, stara się znaleźć im ciepłe i troskliwe rodziny oraz edukuje przyszłych opiekunów. W ramach współpracy Mars przekazuje corocznie ok. 300 ton kompletnego i zbilansowanego jedzenia dla zwierząt potrzebującym czworonogom oraz zachęca swoich współpracowników do wolontariatu w schroniskach oraz innych inicjatyw mających na celu wsparcie adopcji psów i kotów.
Od lat, razem z Fundacją Dr Clown, prowadzone są także zajęcia z dogoterapii, w których wzięło udział blisko 5 tysięcy dzieci z 20 polskich szpitali i ośrodków terapeutycznych. Dzięki temu programowi nie tylko dzieci mają szansę na skorzystanie z mocy merdającego ogona, który przywołuje uśmiech na ich twarzach, ale jak pokazują statystyki, zwiększa się także otwartość na obecność zwierząt w przestrzeni publiczej i świadomość roli, jaką odgrywają one w naszym życiu.
Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie zwierzęta są zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Dlatego pragniemy towarzyszyć opiekunom zwierząt każdego dnia i pomagać im odpowiedzialnie troszczyć się o ich pupili. Robimy to poprzez szereg inicjatyw jak np. program weterynaryjny Pedigree Mocni w Zębach czy akcja Ruszajcie po Zdrowie Perfect Fit oraz eksperckie treści edukacyjne zawarte na stronach poszczególnych marek np. Koci Instytut Technologiczny i Akademia Kociąt Whiskas. Co więcej, do tworzenia lepszego świata dla zwierząt zapraszamy także naszych partnerów biznesowych – od lokalnych po ogólnopolskie sieci handlowe, a także e-commerce. – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Mars Polska.
A jak – nie tylko z okazji Światowego Dnia Zwierząt - każdy z nas może wesprzeć bezdomne psy i koty? Czworonogi ucieszą się ze wspólnego spaceru w dni otwarte organizowane przez schroniska. Bez wątpienia pomogą darowizny finansowe lub rzeczowe, a także własnoręcznie wykonane zabawki np. szarpak dla psa czy piramidka na kocie przysmaki, które pomogą im zaspokajać naturalne potrzeby behawioralne.
Ponad 85 000 Współpracowników Mars Petcare,, w 55 krajach codziennie tworzy lepszy świat dla zwierząt. Dzięki współpracy z wiodącą instytucją naukową Instytut Nauki o Zwierząt WALTHAM™ zaspokajane są zdrowotne i żywieniowe potrzeby ponad 400 milionów zwierząt domowych, czyli połowy populacji na świecie. Zespół ekspertów z Waltham zapewnia naukowe wsparcie przy tworzeniu portfolio ponad 50 globalnych marek Mars Petcare: PEDIGREE®, WHISKAS®, SHEBA®, PERFECT FIT™, CESAR®, ROYAL CANIN®, IAMS®, EUKANUBA®. Firma zapewnia także opiekę weterynaryjną poprzez największą na świecie sieć szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD™, BLUE PEARL™, VCA™, LINNAEUS, ANICURA i ANTECH.
Mars Petcare należy także do liderów w zakresie wykorzystywania najnowszych technologii do tworzenia lepszego świata dla zwierząt, ich opiekunów oraz lekarzach weterynarii. Do innowacyjnych rozwiązań należy m.in. opatentowana technologia testów genetycznych dla psów (WISDOM PANEL™), system GPS umożliwiający określanie lokalizacji pupila (WHISTLE™), a także programy wspierające start-upy, które podzielają misję Mars Petcare (Leap Accelerator i Companion Fund™).
Będąc częścią Mars Incorporated, prywatnej i rodzinnej firmy z ponad stuletnią historią, Mars Petcare posiada unikatową swodobę oraz wolność podejmowania decyzji w dążeniu do stworzenie świata, w którym zwierzęta będą zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Blisko połowa z 130 000 Współpracowników zatrudnionych przez Mars Incorporated w 80 krajach to lekarze weterynarii. Mars Incorporated generuje sprzedaż netto na poziomie przekraczającym 35 mld USD w czterech segmentach biznesowych – Mars Petcare, Mars Wrigley, Mars Food, Mas Edge. Portoflio firmy tworzą jedne z najbardziej uwielbianych marek na świecie: MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®, gum do żucia i miętusów (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz dań gotowych Ben’s Original™.
Dołącz do Mars Petcare na platformach: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz YouTube.
![Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_12717834,w_256,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Handel transgraniczny na wyciągnięcie ręki polskich e-sprzedawców
Popularność marek własnych rośnie - jak na tym nie stracić?
![in-Store Media Polska dla Flamin Hot i Pepsi w Auchan](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1150246300,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
in-Store Media Polska dla Flamin'Hot i Pepsi w Auchan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/anna-jimenez-calaf-ploq7ouq0fm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/nexera-dofinansowanie-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.