Niech każdy dzień będzie świętem zwierząt!
Zwierzęta domowe, z którymi dzielimy nasze życie, odwdzięczają się nam bezgraniczną miłością i oddaniem. Dzięki nim - jak wskazują badania - jesteśmy zdrowsi i szczęśliwsi. Światowy Dzień Zwierząt, który przypada 4 października, to dla opiekunów psów i kotów kolejna okazja, by podziękować swoim pupilom za radość, którą wnoszą do ich życia. Pamiętajmy także o tych zwierzętach, które wciąż czekają na kochające domy.
Opiekunom psów i kotów nie trzeba tłumaczyć, jak wiele dobra zwierzęta wnoszą do ludzkiego życia. W końcu doświadczają tego każdego dnia! Co ciekawe, to co otrzymujemy od naszych ulubieńców, potwierdzają również naukowcy. Istnieją setki badań, które opisują korzyści, jakich doświadczamy dzięki obecności zwierząt w naszych domach. Lepsze samopoczucie, łatwiejsze radzenie sobie ze stresem, większa pewność siebie, mniejsze prawdopodobieństwo nadwagi i otyłości, sprawny układ krążenia, czy mniejsza szansa na alergię to tylko część tego, co dają nam nasi pupile. Dlatego warto odwdzięczać się im każdego dnia - nie tylko od święta - troską i miłością. Jednak nie wszystkie czworonogi mogą cieszyć się bezpiecznym domem i kochającym opiekunem. Wciąż wiele psów i kotów przebywa w schroniskach dla bezdomnych zwierząt.
4 października, Światowy Dzień Zwierząt może być okazją do zastanowienia się, jak pomóc tym czworonogom, jakie inicjatywy podejmują duże organizacje i w jaki sposób może je wesprzeć każdy z nas. Tworzenie lepszego świata dla zwierząt jest nadrzędnym celem Mars Polska, dlatego poprzez liczne inicjatywy edukacyjne firma dzieli się swoją wiedzą o zdrowym żywieniu i odpowiedzialnej opiece nad zwierzętami. Ta misja łączy Mars z działaniami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce, które każdego dnia stoi na straży bezpieczeństwa i dobrostanu bezdomnych psów i kotów, stara się znaleźć im ciepłe i troskliwe rodziny oraz edukuje przyszłych opiekunów. W ramach współpracy Mars przekazuje corocznie ok. 300 ton kompletnego i zbilansowanego jedzenia dla zwierząt potrzebującym czworonogom oraz zachęca swoich współpracowników do wolontariatu w schroniskach oraz innych inicjatyw mających na celu wsparcie adopcji psów i kotów.
Od lat, razem z Fundacją Dr Clown, prowadzone są także zajęcia z dogoterapii, w których wzięło udział blisko 5 tysięcy dzieci z 20 polskich szpitali i ośrodków terapeutycznych. Dzięki temu programowi nie tylko dzieci mają szansę na skorzystanie z mocy merdającego ogona, który przywołuje uśmiech na ich twarzach, ale jak pokazują statystyki, zwiększa się także otwartość na obecność zwierząt w przestrzeni publiczej i świadomość roli, jaką odgrywają one w naszym życiu.
Chcemy tworzyć świat, w którym wszystkie zwierzęta są zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Dlatego pragniemy towarzyszyć opiekunom zwierząt każdego dnia i pomagać im odpowiedzialnie troszczyć się o ich pupili. Robimy to poprzez szereg inicjatyw jak np. program weterynaryjny Pedigree Mocni w Zębach czy akcja Ruszajcie po Zdrowie Perfect Fit oraz eksperckie treści edukacyjne zawarte na stronach poszczególnych marek np. Koci Instytut Technologiczny i Akademia Kociąt Whiskas. Co więcej, do tworzenia lepszego świata dla zwierząt zapraszamy także naszych partnerów biznesowych – od lokalnych po ogólnopolskie sieci handlowe, a także e-commerce. – mówi Marzena Ignaczak, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Mars Polska.
A jak – nie tylko z okazji Światowego Dnia Zwierząt - każdy z nas może wesprzeć bezdomne psy i koty? Czworonogi ucieszą się ze wspólnego spaceru w dni otwarte organizowane przez schroniska. Bez wątpienia pomogą darowizny finansowe lub rzeczowe, a także własnoręcznie wykonane zabawki np. szarpak dla psa czy piramidka na kocie przysmaki, które pomogą im zaspokajać naturalne potrzeby behawioralne.
Ponad 85 000 Współpracowników Mars Petcare,, w 55 krajach codziennie tworzy lepszy świat dla zwierząt. Dzięki współpracy z wiodącą instytucją naukową Instytut Nauki o Zwierząt WALTHAM™ zaspokajane są zdrowotne i żywieniowe potrzeby ponad 400 milionów zwierząt domowych, czyli połowy populacji na świecie. Zespół ekspertów z Waltham zapewnia naukowe wsparcie przy tworzeniu portfolio ponad 50 globalnych marek Mars Petcare: PEDIGREE®, WHISKAS®, SHEBA®, PERFECT FIT™, CESAR®, ROYAL CANIN®, IAMS®, EUKANUBA®. Firma zapewnia także opiekę weterynaryjną poprzez największą na świecie sieć szpitali dla zwierząt, w tym BANFIELD™, BLUE PEARL™, VCA™, LINNAEUS, ANICURA i ANTECH.
Mars Petcare należy także do liderów w zakresie wykorzystywania najnowszych technologii do tworzenia lepszego świata dla zwierząt, ich opiekunów oraz lekarzach weterynarii. Do innowacyjnych rozwiązań należy m.in. opatentowana technologia testów genetycznych dla psów (WISDOM PANEL™), system GPS umożliwiający określanie lokalizacji pupila (WHISTLE™), a także programy wspierające start-upy, które podzielają misję Mars Petcare (Leap Accelerator i Companion Fund™).
Będąc częścią Mars Incorporated, prywatnej i rodzinnej firmy z ponad stuletnią historią, Mars Petcare posiada unikatową swodobę oraz wolność podejmowania decyzji w dążeniu do stworzenie świata, w którym zwierzęta będą zdrowe, szczęśliwe i mile widziane. Blisko połowa z 130 000 Współpracowników zatrudnionych przez Mars Incorporated w 80 krajach to lekarze weterynarii. Mars Incorporated generuje sprzedaż netto na poziomie przekraczającym 35 mld USD w czterech segmentach biznesowych – Mars Petcare, Mars Wrigley, Mars Food, Mas Edge. Portoflio firmy tworzą jedne z najbardziej uwielbianych marek na świecie: MARS®, M&M’S®, SNICKERS®, TWIX®, gum do żucia i miętusów (ORBIT®, WINTERFRESH®, AIRWAVES®) oraz dań gotowych Ben’s Original™.
Dołącz do Mars Petcare na platformach: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram oraz YouTube.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.