Niekompletne lub zbyt ogólne ogłoszenia o pracę mogą wpływać na wydłużenie proce
Według raportu[1] rekrutacja na jedno stanowisko zajmuje obecnie firmie średnio 24 dni (23,7). Na badanych 25 krajów, Polska znalazła się 13 miejscu z czasem rekrutacji równym 26 dni (25,9). Choć nie zajmujemy ostatniej pozycji w rankingu to nadal rekruterzy poświęcają sporo czasu na proces rekrutacyjny. Dlaczego tak jest? Powodów jest wiele. Jednym z nich może być np. publikowanie zbyt ogólnych bądź niekompletnych oferty pracy, które przyciągają nieodpowiednich kandydatów, co znacząco wydłuża jej przebieg. Jak zatem przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie odpowiednich kandydatów i pozwoli zaoszczędzić czas rekruterów? Już 28 maja na te i inne pytania odpowiedzą eksperci Aplikuj.pl i Elevato podczas bezpłatnego webinaru.
Klucz do sukcesu w rekrutacji
Precyzyjne określenie wymagań i oczekiwań wobec przyszłych pracowników w ofercie pracy jest nie tylko pierwszym etapem rekrutacji, ale i jednym z kluczowych. Tylko jasne i przejrzyste informacje zawarte w ogłoszeniu mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów, ale i pozwolą zaoszczędzić cenny czas pracy specjalistów HR w dalszym procesie. Ponadto, jak wynika z raportu Aplikuj.pl, aż 80 proc. respondentów potwierdza, że chce otrzymywać jasne i klarowne informacje względem stanowiska, na które aplikuje.
- Przygotowując ogłoszenie o pracę warto uwzględnić w nim potrzeby osób, których szukamy na konkretne stanowisko. A mogą się one różnić w zależności od pokoleń. Np. lokalizacja biura może mieć większe znaczenie dla generacji Z i Baby boomersów. Z kolei Zetki mogą przywiązywać większą uwagę do możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej. Dlatego polecam dostosowywać treść ogłoszenia do oczekiwań potencjalnych pracowników, chociażby za sprawą personalizacji ofert, uwzględniając widełki płacowe, tryb i rodzaj pracy czy dopuszczalne formy zatrudnienia oraz benefity pracownicze oferowane przez daną firmę – tłumaczy Izabela Foltyn, Aplikuj.pl
Opracowanie atrakcyjnego ogłoszenia o pracę nie należy do najprostszych. Samo prawidłowe dodanie formalnych i technicznych szczegółów oferty często nie wystarczy.
- Ofertę pracy, która przyciągnie właściwych kandydatów można przygotować na różne sposoby. Można na przykład spróbować przeanalizować motywacje kandydata i spróbować odwołać się do nich w ofercie. Można również postawić na wyjątkową formę i treść by w ten sposób dotrzeć do serca kandydatów lub uwzględnić w ogłoszeniu konkurencyjne warunki, benefity i programy wsparcia. Opcji jest wiele, natomiast warto pamiętać o tym, że zbyt skomplikowane i rozbudowane oferty mogą z kolei zniechęcać kandydatów – dodaje Piotr Wróbel, Aplikuj.pl
Jak uniknąć błędów i tworzyć odpowiednie ogłoszenia – webinar
We wtorek 28 maja o godz. 10:00 odbędzie się bezpłatny webinar podczas którego Izabela Foltyn, Dyrektor Handlowy i Piotr Wróbel, Performance Marketing Manager, Aplikuj.pl wraz z Jacekiem Krajewskim, HR Tech Advisor & Product Expert z Elevato podpowiedzą, jak przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie uwagę kandydatów i będzie efektywne, a także jak zoptymalizować proces rekrutacji by zaoszczędzić czas i przyciągnąć najlepszych kandydatów.
[1] tomHRM, analiza GlassDoor

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.