Komunikaty PR

Niekompletne lub zbyt ogólne ogłoszenia o pracę mogą wpływać na wydłużenie proce

2024-05-27  |  13:30
Biuro prasowe

Według raportu[1] rekrutacja na jedno stanowisko zajmuje obecnie firmie średnio 24 dni (23,7). Na badanych 25 krajów, Polska znalazła się 13 miejscu z czasem rekrutacji równym 26 dni (25,9). Choć nie zajmujemy ostatniej pozycji w rankingu to nadal rekruterzy poświęcają sporo czasu na proces rekrutacyjny. Dlaczego tak jest? Powodów jest wiele. Jednym z nich może być np. publikowanie zbyt ogólnych bądź niekompletnych oferty pracy, które przyciągają nieodpowiednich kandydatów, co znacząco wydłuża jej przebieg. Jak zatem przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie odpowiednich kandydatów i pozwoli zaoszczędzić czas rekruterów? Już 28 maja na te i inne pytania odpowiedzą eksperci Aplikuj.pl i Elevato podczas bezpłatnego webinaru. 

Klucz do sukcesu w rekrutacji

Precyzyjne określenie wymagań i oczekiwań wobec przyszłych pracowników w ofercie pracy jest nie tylko pierwszym etapem rekrutacji, ale i jednym z kluczowych. Tylko jasne i przejrzyste informacje zawarte w ogłoszeniu mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów, ale i pozwolą zaoszczędzić cenny czas pracy specjalistów HR w dalszym procesie. Ponadto, jak wynika z raportu Aplikuj.pl, aż 80 proc. respondentów potwierdza, że chce otrzymywać jasne i klarowne informacje względem stanowiska, na które aplikuje. 

Przygotowując ogłoszenie o pracę warto uwzględnić w nim potrzeby osób, których szukamy na konkretne stanowisko. A mogą się one różnić w zależności od pokoleń. Np. lokalizacja biura może mieć większe znaczenie dla generacji Z i Baby boomersów. Z kolei Zetki mogą przywiązywać większą uwagę do możliwości pracy zdalnej lub hybrydowej. Dlatego polecam dostosowywać treść ogłoszenia do oczekiwań potencjalnych pracowników, chociażby za sprawą personalizacji ofert, uwzględniając widełki płacowe, tryb i rodzaj pracy czy dopuszczalne formy zatrudnienia oraz benefity pracownicze oferowane przez daną firmę – tłumaczy Izabela Foltyn, Aplikuj.pl

Opracowanie atrakcyjnego ogłoszenia o pracę nie należy do najprostszych. Samo prawidłowe dodanie formalnych i technicznych szczegółów oferty często nie wystarczy. 

Ofertę pracy, która przyciągnie właściwych kandydatów można przygotować na różne sposoby. Można na przykład spróbować przeanalizować motywacje kandydata i spróbować odwołać się do nich w ofercie. Można również postawić na wyjątkową formę i treść by w ten sposób dotrzeć do serca kandydatów lub uwzględnić w ogłoszeniu konkurencyjne warunki, benefity i programy wsparcia. Opcji jest wiele, natomiast warto pamiętać o tym, że zbyt skomplikowane i rozbudowane oferty mogą z kolei zniechęcać kandydatów – dodaje Piotr Wróbel, Aplikuj.pl

Jak uniknąć błędów i tworzyć odpowiednie ogłoszenia – webinar 

We wtorek 28 maja o godz. 10:00 odbędzie się bezpłatny webinar podczas którego Izabela Foltyn, Dyrektor Handlowy i Piotr Wróbel, Performance Marketing Manager, Aplikuj.pl wraz z Jacekiem Krajewskim, HR Tech Advisor & Product Expert z Elevato podpowiedzą, jak przygotować skuteczne ogłoszenie, które przyciągnie uwagę kandydatów i będzie efektywne, a także jak zoptymalizować proces rekrutacji by zaoszczędzić czas i przyciągnąć najlepszych kandydatów. 

 

[1]  tomHRM, analiza GlassDoor

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych Biuro prasowe
2025-02-28 | 11:40

Michał Solecki: Pracownicy z Filipin to teraźniejszość rekrutacji pracowników zagranicznych

Michał Solecki, założyciel i właściciel agencji Worksol Group, od lat specjalizuje się w międzynarodowej rekrutacji pracowników tymczasowych. Jego firma, założona
Praca Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania
Praca 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.