Niemal 2/3 Polaków kupuje chałwę – na co konsumenci zwracają?
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Po chałwę sięga regularnie ponad 63 proc. polskich konsumentów – wynika z najnowszego badania Omnibus dla marki Unitop[1]. Sprzedaż w tej kategorii utrzymuje się na stałym poziomie, mimo niepewnej sytuacji rynkowej np. w obliczu COVID-19. Jednak, dlaczego konsumenci decydują się na zakup chałwy? Jakie cechy produktu są dla nich istotne przy podjęciu decyzji przy sklepowej półce? Komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Kim jest konsument chałwy?
W ubiegłym roku chałwa znalazła się w koszyku zakupowym ponad 63 proc. konsumentów i statystyka ta nie ulega zmianom w porównaniu do 2019 r. W młodszej grupie wiekowej (18 – 34 lat) co druga osoba sięga po chałwę przynajmniej raz na jakiś czas, w grupie 45+ to już będzie 2 z 3 osób. Chałwa to produkt nieznacznie częściej kupowany przez kobiety niż przez mężczyzny, wielkość miejscowości nie ma większego znaczenia.
Dlaczego konsumenci sięgają po chałwę?
Trendy konsumencie nieustannie się zmieniają, co możemy zaobserwować analizując tzw. drivery zakupów w ciągu ostatnich lat. Konsumenci największą uwagę przywiązują do smaku chałwy – taką odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych czynników bierzesz pod uwagę podejmując decyzję o zakupie chałwy?” wskazało 53 proc. ankietowanych. Wciąż niezwykle istotna jest również cena produktu (42 proc. wskazań), jakość (34 proc.) oraz skład (29 proc.). Niemal ¼ badanych kupuje asortyment dostępny w miejscu, gdzie zazwyczaj dokonuje zakupów, natomiast co piąty badany wybiera chałwę, która w składzie nie zawiera oleju palmowego.
W porównaniu do ubiegłorocznego badania widoczne jest przesunięcie nacisku, jaki konsumenci kładą na smak, skład, naturalność produktu oraz jego dostępność w miejscach, gdzie regularnie dokonują zakupów. Dlatego cieszymy się, że nasze produkty są wciąż wybierane przez konsumentów, którzy doceniają je m.in. ze względu na wysoką jakość i prosty skład. Chałwa Unitop jest wyrabiana ręcznie, co jest znakiem najwyższej jakości dla konsumentów. Do jej produkcji wykorzystujemy miazgę z dokładnie wyselekcjonowanych ziaren sezamu, które gwarantują odpowiednią barwę produktu. Ponadto przy jej wytwarzaniu nie stosujemy oleju palmowego. – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Nowości od Unitop w kategorii chałwy
Blisko 90% respondentów deklaruję, że główna okazja zakupu chałwy, to zakup produktu dla swoich bliskich i członków rodziny. Dlatego forma podania do dzielenia się jest tak ważna w ofercie handlowej. W ostatnim czasie asortyment marki Unitop w kategorii chałwy został rozszerzony o nowe propozycje. W rozbudowanej ofercie znalazły się torcik chałwowy z pistacjami (400g), który dzięki wyjątkowemu, estetycznemu opakowaniu doskonale sprawdzi się jako upominek lub słodka przekąska podczas spotkań w gronie przyjaciół czy rodziny. Myśląc o młodszych miłośnikach chałwy, oferta poszerzyła się również o dwa warianty smakowe batonów chałwowych – z dodatkiem pistacji oraz o smaku słonego karmelu. Więcej szczegółów www.unitop.com.pl
[1] Havas Media – Omnibus; CAWI; n=1088; czerwiec 2021

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.