Niemal 2/3 Polaków kupuje chałwę – na co konsumenci zwracają?
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Po chałwę sięga regularnie ponad 63 proc. polskich konsumentów – wynika z najnowszego badania Omnibus dla marki Unitop[1]. Sprzedaż w tej kategorii utrzymuje się na stałym poziomie, mimo niepewnej sytuacji rynkowej np. w obliczu COVID-19. Jednak, dlaczego konsumenci decydują się na zakup chałwy? Jakie cechy produktu są dla nich istotne przy podjęciu decyzji przy sklepowej półce? Komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Kim jest konsument chałwy?
W ubiegłym roku chałwa znalazła się w koszyku zakupowym ponad 63 proc. konsumentów i statystyka ta nie ulega zmianom w porównaniu do 2019 r. W młodszej grupie wiekowej (18 – 34 lat) co druga osoba sięga po chałwę przynajmniej raz na jakiś czas, w grupie 45+ to już będzie 2 z 3 osób. Chałwa to produkt nieznacznie częściej kupowany przez kobiety niż przez mężczyzny, wielkość miejscowości nie ma większego znaczenia.
Dlaczego konsumenci sięgają po chałwę?
Trendy konsumencie nieustannie się zmieniają, co możemy zaobserwować analizując tzw. drivery zakupów w ciągu ostatnich lat. Konsumenci największą uwagę przywiązują do smaku chałwy – taką odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych czynników bierzesz pod uwagę podejmując decyzję o zakupie chałwy?” wskazało 53 proc. ankietowanych. Wciąż niezwykle istotna jest również cena produktu (42 proc. wskazań), jakość (34 proc.) oraz skład (29 proc.). Niemal ¼ badanych kupuje asortyment dostępny w miejscu, gdzie zazwyczaj dokonuje zakupów, natomiast co piąty badany wybiera chałwę, która w składzie nie zawiera oleju palmowego.
W porównaniu do ubiegłorocznego badania widoczne jest przesunięcie nacisku, jaki konsumenci kładą na smak, skład, naturalność produktu oraz jego dostępność w miejscach, gdzie regularnie dokonują zakupów. Dlatego cieszymy się, że nasze produkty są wciąż wybierane przez konsumentów, którzy doceniają je m.in. ze względu na wysoką jakość i prosty skład. Chałwa Unitop jest wyrabiana ręcznie, co jest znakiem najwyższej jakości dla konsumentów. Do jej produkcji wykorzystujemy miazgę z dokładnie wyselekcjonowanych ziaren sezamu, które gwarantują odpowiednią barwę produktu. Ponadto przy jej wytwarzaniu nie stosujemy oleju palmowego. – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.
Nowości od Unitop w kategorii chałwy
Blisko 90% respondentów deklaruję, że główna okazja zakupu chałwy, to zakup produktu dla swoich bliskich i członków rodziny. Dlatego forma podania do dzielenia się jest tak ważna w ofercie handlowej. W ostatnim czasie asortyment marki Unitop w kategorii chałwy został rozszerzony o nowe propozycje. W rozbudowanej ofercie znalazły się torcik chałwowy z pistacjami (400g), który dzięki wyjątkowemu, estetycznemu opakowaniu doskonale sprawdzi się jako upominek lub słodka przekąska podczas spotkań w gronie przyjaciół czy rodziny. Myśląc o młodszych miłośnikach chałwy, oferta poszerzyła się również o dwa warianty smakowe batonów chałwowych – z dodatkiem pistacji oraz o smaku słonego karmelu. Więcej szczegółów www.unitop.com.pl
[1] Havas Media – Omnibus; CAWI; n=1088; czerwiec 2021

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.