Komunikaty PR

30 lat produkcji grzejników Purmo w Polsce

2023-03-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Kiedy w 1992 roku na polskim rynku pojawiła się marka grzejników płytowych Purmo, całkowicie zmieniła rynek rozwiązań grzewczych w naszym kraju. Dlaczego? Ta należąca do międzynarodowego koncernu o fińskich korzeniach firma przez 30 lat sprzedała na rynku polskim rekordową liczbę ponad 17 mln grzejników płytowych. Statystycznie oznacza to, że w każdym polskim  domu znajduje się co najmniej jeden grzejnik marki Purmo. Większość z nich pochodzi z największej i najnowocześniejszej fabryki koncernu mieszczącej się w Rybniku, która właśnie obchodzi 30-lecie swojej działalności. W marcu otwarta została kolejna, nowa hala produkcyjna, która zwiększy moce produkcyjne zakładu. 

 

Polska to jeden z najważniejszych i najbardziej rozwiniętych rynków dla koncernu Purmo. Dlatego już po pierwszym roku działalności w naszym kraju zapadła strategiczna decyzja o budowie nowej fabryki Purmo w Rybniku. Rozpoczęła ona produkcję grzejników płytowych w 1993 roku i szybko została największym i najbardziej nowoczesnym zakładem produkcyjnym koncernu. Obecnie co roku z Rybnika do odbiorców na całym świecie trafia ponad 2 miliony grzejników. Zarząd fabryki nieustannie pracuje nad zwiększeniem efektywności produkcji co przekłada się na niestandardowe efekty, np. w 2019 roku wyprodukowana aż 2,7 mln grzejników! Obecnie fabryka zatrudnia niemal 500 osób i jest jednym z największych pracodawców w Rybniku. Na początku marca oficjalnie otwarta została nowa hala produkcyjna, w której zainstalowana zostanie tzw. linia hybrydowa - zdolna do produkcji zarówno modeli grzejników pionowych, jak i poziomych. W związku ze zwiększeniem skali produkcji planowany jest wzrost zatrudnienia o kilkadziesiąt osób.

 

Zielona produkcja

 

W 2017 roku zarządzanie fabryką w Rybniku objęła nowa dyrektor – Barbara Katychów, związana z zakładem od 20 lat i zaledwie w ciągu roku  produkcja osiągnęła rekordowy poziom – aż 2,7 miliona sztuk grzejników w skali roku! „W każdym procesie najważniejsi są dla mnie… ludzie. Sukces, który osiągamy w zarządzanym przeze mnie zakładzie produkcyjnym w Rybniku jest możliwy przede wszystkim dzięki zespołowi specjalistów, którzy pracują z pełnym zaangażowaniem na sukces marki Purmo. Otwarcie nowej linii produkcyjnej było możliwe dzięki niezwykle efektywnej pracy zespołowej pomiędzy wszystkimi działami naszej fabryki. Część z osób, które symbolicznie przecinały wstęgę, pracuje w naszej fabryce od samego początku – czyli od 30 lat! Dzięki takiemu zespołowi wysokiej klasy specjalistów w fabryce w Rybniku nieustannie doskonalimy procesy, mając na uwadze dbałość o ekologię całego cyklu produkcyjnego, co stało się naszą pasją.” – podsumowuje Barbara Katychów. Już na etapie produkcji firma sięga po rozwiązania, które ograniczają negatywny wpływ na środowisko. Wszystkie grzejniki stalowe produkowane w Rybniku są trwałe i w stu procentach nadają się do recyklingu po użyciu. W przyszłości zaś firma zamierza wykorzystywać tzw. zieloną stal - wyprodukowaną z użyciem wodoru zamiast węgla i koksu. Taka stal już powstaje w Skandynawii. W swoich produktach Purmo stosuje ponadto mosiądz z recyklingu, o niskiej zawartości ołowiu.

Więcej informacji na temat marki Purmo oraz energooszczędnych rozwiązań i produktów dostępnych jest na stronie: www.purmo.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.