Akademia SEGRO przybliża licealistom branżę magazynową
Finał projektu Akademia SEGRO organizowanego przez firmę SEGRO, dewelopera, zarządcę i właściciela powierzchni produkcyjno-magazynowych i Fundację Wspierania Edukacji i Rozwoju „Innowatorium”, odbył się 12 października w SEGRO Logistics Park Stryków. Akademia SEGRO to pierwszy tego typu projekt edukacyjny w Polsce, popularyzujący naukę języka angielskiego, przy jednoczesnym przybliżaniu młodzieży branży magazynowo-produkcyjnej.
W pierwszej edycji projektu wzięło udział prawie 300 uczniów trzecich klas z siedmiu szkół średnich z Łodzi i Poznania oraz ich okolic, a zatem z dwóch z sześciu lokalizacji, w których znajdują się parki logistyczne SEGRO w Polsce. Pierwszy etap, realizowany pod koniec września w szkołach, polegał na autorskiej grze negocjacyjnej przygotowanej w języku angielskim przez fundację „Innowatorium”. Połowa uczniów wcieliła się w klienta, połowa w zarządcę magazynu, a zadaniem było wynegocjowanie jak najlepszych stawek. Z każdej z siedmiu szkół do finału dostało się czterech uczniów. Finał, również prowadzony w języku angielskim, polegał na jak najlepszym zarządzeniu klientami w powierzchni magazynowej, biorąc pod uwagę specyfikę ich branży oraz indywidualne potrzeby. Zwycięzcy z Zespołu Szkół Mechanicznych im. KEN w Poznaniu oraz Technikum Energetycznego w Poznaniu otrzymali profesjonalne kursy języka angielskiego.
Jednym z długofalowych celów programu „Odpowiedzialne SEGRO” jest wsparcie lokalnych społeczności, między innymi w obszarach edukacji, zatrudnienia czy ochrony środowiska naturalnego. Akademia SEGRO to wsparcie dla młodzieży, szczególnie z mniej zasobnych środowisk, w obszarze nauki języka, a jednocześnie próba przybliżenia im branży magazynowo-produkcyjnej jako atrakcyjnego miejsca pracy w dorosłym życiu.
– Akademia SEGRO realizowana we współpracy z Fundacją „Innowatorium” idealnie wpisuje się w cele naszego nowego programu „Odpowiedzialne SEGRO”. W kreatywny sposób, przy wykorzystaniu autorskich gier symulacyjnych, zachęcamy młodzież do nauki języka, a przy okazji prezentujmy zasady funkcjonowania naszej branży. Jesteśmy dumni, ponieważ jest to w naszym kraju pierwszy tego typu projekt – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor d.s. Inwestycji SEGRO na Europę Centralną i dodaje: Mamy nadzieję, że kursy języka angielskiego zwiększą szansę młodzieży na rynku pracy, a same gry będą inspiracją dla wielu uczniów, którzy zastanawiają się nad kierunkiem swojej dalszej edukacji, a w przyszłości również i kariery zawodowej.
Za opracowanie merytorycznej części projektu odpowiadała Fundacja „Innowatorium”, która działa od 2010 roku, a jej głównym celem jest wprowadzanie nowoczesnych narzędzi do systemu nauczania oraz podnoszenie wiedzy nauczycieli. W ramach swojej działalności fundacja wspiera rozwój kompetencji miękkich, umiejętności podejmowania decyzji i komunikacji oraz zarządzania.
– Bardzo cieszymy się z efektów wspólnej inicjatywy z SEGRO w ramach Akademii. Edukacja to często dla młodzieży monotonny obowiązek, a tego typu projekty pozwalają urozmaicić szkolną codzienność i wnoszą mnóstwo dodatkowych, świeżych informacji do młodych, chłonnych głów. Fundacja stara się budzić w młodzieży nowe zainteresowania, które pomogą im przyszłości wybrać własną ścieżkę zawodową. Chcemy, aby nastąpiła zmiana, która pozwoli na dostosowanie procesu edukacyjnego do obecnych realiów oraz do potrzeb rynku, również tego magazynowego – wyjaśnia Teodor Sobczak, Prezes Zarządu Fundacji Wspierania Edukacji i Rozwoju „Innowatorium”.
O SEGRO
SEGRO, spółka o statusie firmy Real Estate Investment Trust (”REIT”), notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych w indeksie FTSE 100, jest wiodącym właścicielem, zarządcą i deweloperem nowoczesnych powierzchni magazynowych oraz produkcyjnych z portfolio wielkości
8,8 mln m2 o wartości 17,1 mld funtów. Nieruchomości firmy są strategicznie rozmieszczone na terenie Wielkiej Brytanii – w pobliżu Londynu oraz w południowo-zachodniej i środkowej Anglii, a także na terenie Europy kontynentalnej we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii oraz w Czechach.
Od ponad 100 lat SEGRO tworzy przestrzeń, która daje wyjątkowe możliwości. Firma buduje zarówno nowoczesne magazyny typu „big box”, użytkowane głównie przez regionalne, krajowe i międzynarodowe centra dystrybucyjne, jak i magazyny miejskie, zlokalizowane w pobliżu głównych aglomeracji i centrów biznesowych. SEGRO dostarcza obiekty najwyższej jakości, w których klienci mogą efektywnie rozwijać swój biznes.
Zobowiązanie do działania na rzecz społeczeństwa i środowiska naturalnego jest integralną częścią strategii i celów SEGRO. Program „Odpowiedzialne SEGRO” koncentruje się na trzech długoterminowych priorytetach: wspieranie niskoemisyjnego rozwoju, inwestowanie w lokalne społeczności oraz rozwijanie talentów
Swoją działalność w Europie Centralnej spółka rozpoczęła pod koniec 2005 roku. Obecnie deweloper prowadzi inwestycje w takich strategicznych lokalizacjach jak: Gliwice, Łódź, Poznań, Praga, Stryków, Tychy, Warszawa i Wrocław.
Więcej informacji: www.segro.com
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Zaczyńska
Marketing & Communications Manager
SEGRO
+48 22 338 66 14
agnieszka.zaczynska@SEGRO.com
Michał Kazubek
Senior Account Manager
Clue PR
+ 48 501 183 426
michal.kazubek@cluepr.pl

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.