Akademia SEGRO przybliża licealistom branżę magazynową
Finał projektu Akademia SEGRO organizowanego przez firmę SEGRO, dewelopera, zarządcę i właściciela powierzchni produkcyjno-magazynowych i Fundację Wspierania Edukacji i Rozwoju „Innowatorium”, odbył się 12 października w SEGRO Logistics Park Stryków. Akademia SEGRO to pierwszy tego typu projekt edukacyjny w Polsce, popularyzujący naukę języka angielskiego, przy jednoczesnym przybliżaniu młodzieży branży magazynowo-produkcyjnej.
W pierwszej edycji projektu wzięło udział prawie 300 uczniów trzecich klas z siedmiu szkół średnich z Łodzi i Poznania oraz ich okolic, a zatem z dwóch z sześciu lokalizacji, w których znajdują się parki logistyczne SEGRO w Polsce. Pierwszy etap, realizowany pod koniec września w szkołach, polegał na autorskiej grze negocjacyjnej przygotowanej w języku angielskim przez fundację „Innowatorium”. Połowa uczniów wcieliła się w klienta, połowa w zarządcę magazynu, a zadaniem było wynegocjowanie jak najlepszych stawek. Z każdej z siedmiu szkół do finału dostało się czterech uczniów. Finał, również prowadzony w języku angielskim, polegał na jak najlepszym zarządzeniu klientami w powierzchni magazynowej, biorąc pod uwagę specyfikę ich branży oraz indywidualne potrzeby. Zwycięzcy z Zespołu Szkół Mechanicznych im. KEN w Poznaniu oraz Technikum Energetycznego w Poznaniu otrzymali profesjonalne kursy języka angielskiego.
Jednym z długofalowych celów programu „Odpowiedzialne SEGRO” jest wsparcie lokalnych społeczności, między innymi w obszarach edukacji, zatrudnienia czy ochrony środowiska naturalnego. Akademia SEGRO to wsparcie dla młodzieży, szczególnie z mniej zasobnych środowisk, w obszarze nauki języka, a jednocześnie próba przybliżenia im branży magazynowo-produkcyjnej jako atrakcyjnego miejsca pracy w dorosłym życiu.
– Akademia SEGRO realizowana we współpracy z Fundacją „Innowatorium” idealnie wpisuje się w cele naszego nowego programu „Odpowiedzialne SEGRO”. W kreatywny sposób, przy wykorzystaniu autorskich gier symulacyjnych, zachęcamy młodzież do nauki języka, a przy okazji prezentujmy zasady funkcjonowania naszej branży. Jesteśmy dumni, ponieważ jest to w naszym kraju pierwszy tego typu projekt – mówi Bożena Krawczyk, Dyrektor d.s. Inwestycji SEGRO na Europę Centralną i dodaje: Mamy nadzieję, że kursy języka angielskiego zwiększą szansę młodzieży na rynku pracy, a same gry będą inspiracją dla wielu uczniów, którzy zastanawiają się nad kierunkiem swojej dalszej edukacji, a w przyszłości również i kariery zawodowej.
Za opracowanie merytorycznej części projektu odpowiadała Fundacja „Innowatorium”, która działa od 2010 roku, a jej głównym celem jest wprowadzanie nowoczesnych narzędzi do systemu nauczania oraz podnoszenie wiedzy nauczycieli. W ramach swojej działalności fundacja wspiera rozwój kompetencji miękkich, umiejętności podejmowania decyzji i komunikacji oraz zarządzania.
– Bardzo cieszymy się z efektów wspólnej inicjatywy z SEGRO w ramach Akademii. Edukacja to często dla młodzieży monotonny obowiązek, a tego typu projekty pozwalają urozmaicić szkolną codzienność i wnoszą mnóstwo dodatkowych, świeżych informacji do młodych, chłonnych głów. Fundacja stara się budzić w młodzieży nowe zainteresowania, które pomogą im przyszłości wybrać własną ścieżkę zawodową. Chcemy, aby nastąpiła zmiana, która pozwoli na dostosowanie procesu edukacyjnego do obecnych realiów oraz do potrzeb rynku, również tego magazynowego – wyjaśnia Teodor Sobczak, Prezes Zarządu Fundacji Wspierania Edukacji i Rozwoju „Innowatorium”.
O SEGRO
SEGRO, spółka o statusie firmy Real Estate Investment Trust (”REIT”), notowana na londyńskiej giełdzie papierów wartościowych w indeksie FTSE 100, jest wiodącym właścicielem, zarządcą i deweloperem nowoczesnych powierzchni magazynowych oraz produkcyjnych z portfolio wielkości
8,8 mln m2 o wartości 17,1 mld funtów. Nieruchomości firmy są strategicznie rozmieszczone na terenie Wielkiej Brytanii – w pobliżu Londynu oraz w południowo-zachodniej i środkowej Anglii, a także na terenie Europy kontynentalnej we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii oraz w Czechach.
Od ponad 100 lat SEGRO tworzy przestrzeń, która daje wyjątkowe możliwości. Firma buduje zarówno nowoczesne magazyny typu „big box”, użytkowane głównie przez regionalne, krajowe i międzynarodowe centra dystrybucyjne, jak i magazyny miejskie, zlokalizowane w pobliżu głównych aglomeracji i centrów biznesowych. SEGRO dostarcza obiekty najwyższej jakości, w których klienci mogą efektywnie rozwijać swój biznes.
Zobowiązanie do działania na rzecz społeczeństwa i środowiska naturalnego jest integralną częścią strategii i celów SEGRO. Program „Odpowiedzialne SEGRO” koncentruje się na trzech długoterminowych priorytetach: wspieranie niskoemisyjnego rozwoju, inwestowanie w lokalne społeczności oraz rozwijanie talentów
Swoją działalność w Europie Centralnej spółka rozpoczęła pod koniec 2005 roku. Obecnie deweloper prowadzi inwestycje w takich strategicznych lokalizacjach jak: Gliwice, Łódź, Poznań, Praga, Stryków, Tychy, Warszawa i Wrocław.
Więcej informacji: www.segro.com
Kontakt dla mediów:
Agnieszka Zaczyńska
Marketing & Communications Manager
SEGRO
+48 22 338 66 14
agnieszka.zaczynska@SEGRO.com
Michał Kazubek
Senior Account Manager
Clue PR
+ 48 501 183 426
michal.kazubek@cluepr.pl
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.