Avison Young expands presence in South East Europe
Prestige PR
Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl
Avison Young (AY) has announced a strategic affiliation with a dynamic team of experienced local professionals in Croatia. This expansion demonstrates AY's commitment to capitalize on opportunities in South East Europe. The new office will be located in Zagreb. The team's core areas of expertise include Office, Retail, Industrial & Logistics (I&L), Land, Residential, Hotels & Resorts, with comprehensive services provided through Capital Markets, Occupier Services, Valuation & Advisory and Hotels & Resorts.
The Croatian commercial real estate market is strategically located on the Adriatic Sea. It offers investors unique opportunities with a diverse, robust and rapidly growing economy, continued strong demand for tourism and hospitality, and a blend of historic and modern urban development with an emphasis on sustainability.
Led by Klara Matić, Filip Dumbović and Marko Varga, all as Principals, with Klara taking on the role of Managing Director, the management team brings extensive experience and a deep understanding of the local market.
Klara Matić, Principal and Managing Director of AY Croatia, said:
"We are delighted to join forces with Avison Young to bring a new level of real estate expertise to the South East Europe region. Our local insight combined with Avison Young's global reach will deliver real economic, social and environmental value to our clients and the communities they serve.”
Mark Rose, CEO of Avison Young, expressed his excitement about the expansion:
"This strategic alliance reinforces Avison Young's commitment to providing world-class real estate services across multiple geographies. We look forward to making a positive impact in South Eastern Europe and contributing to the success of our clients and the communities we serve. Joining forces with this talented team in Croatia strengthens AY’s global presence and enhances our ability to deliver exceptional results for our clients.”

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.