Azjatycki producent komponentów motoryzacyjnych wynajmuje 23 tys. mkw. w MLP Poz
MLP Group podpisało długoterminową umowę najmu z chińskim producentem komponentów motoryzacyjnych, który w ramach globalnej strategii nearshoringu wynajmie 23 tys. m² nowoczesnej powierzchni magazynowo-biurowej w centrum logistycznym MLP Poznań West. Budowa obiektu rozpocznie się na początku czwartego kwartału tego roku, a jego przekazanie planowane jest na drugi kwartał 2025 roku. Nowy budynek spełniać będzie najwyższe standardy ekologiczne, co zostanie potwierdzone certyfikacją BREEAM na poziomie Excellent.
Azjatyccy producenci coraz częściej lokują swoje operacje w Europie, podpisana umowa jest doskonałym przykładem globalnego trendu nearshoringu. Nowy partner zakontraktował 23 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni w parku logistycznym MLP Poznań West z tego ok.1 tys. m kw. przeznaczone będzie na powierzchnie biurowe i socjalne. Nowy kontrakt wpisuje się w strategiczne założenia MLP Group, która konsekwentnie wspiera firmy w przenoszeniu produkcji bliżej rynków docelowych, oferując im zaawansowane technologicznie i ekologicznie rozwiązania.
Budowa tego zaawansowanego obiektu jest już przygotowywana, z naciskiem na wdrożenie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i ekologicznych. Budynek będzie ogrzewany za pomocą systemów pomp ciepła, a znaczna część energii elektrycznej pochodzić będzie z paneli fotowoltaicznych. Obiekt poddany zostanie certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. Przekazanie do użytkowania nowej hali planowane jest w drugim kwartale 2025 r. Obiekt docelowo dostarczy ponad 30 tys. m kw. Oznacza to, że pozostałe 8 tys. m kw. powstawać będzie na zasadach spekulacyjnych i jest dostępne dla innych zainteresowanych najemców.
- Rosnący popyt ze strony firm azjatyckich zapewnia nam solidne podstawy do dalszego, dynamicznego rozwoju. Nawiązanie współpracy z chińskim producentem komponentów dla branży motoryzacyjnej to dla nas strategiczny krok zgodny z naszą wizją wspierania globalnego trendu nearshoringu. Wybór MLP Poznań West przez naszego nowego partnera potwierdza doskonałą lokalizację centrum oraz najwyższy standard oferowanych powierzchni, zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Uzyskanie certyfikatu BREEAM na poziomie Excellent jest tego najlepszym dowodem – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
Centrum powstaje zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Na dachach budynków montowane są instalacje paneli fotowoltaicznych. Na terenie parku stworzona została infrastruktura dla rowerzystów, stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz domki dla owadów. W części biurowej zastosowane zostały duże przeszklenia, co zapewnia lepszy dostęp do światła dziennego i zapewnia pracownikom korzystniejsze warunki pracy.
Nowoczesne centrum dystrybucyjne MLP Poznań West to kompleks zlokalizowany po zachodniej stronie Poznania, obok drogi ekspresowej S11 i zaledwie 7 km od skrzyżowania autostrady A2 i trasy S11. Centrum skierowane jest przede wszystkim do firm z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji. MLP Poznań West, z docelową powierzchnią ponad 170 tys. m², stanowi kluczowy element rozwoju Grupy na europejskim rynku nieruchomości logistycznych, a także wspiera globalne dążenia do optymalizacji łańcuchów dostaw poprzez nearshoring.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.