Komunikaty PR

Bardziej zrównoważone życie „przy okazji”. Nowa kampania IKEA

2024-04-05  |  15:00
Biuro prasowe

Wiosenna kampania IKEA przekonuje, że zrównoważone życie jest proste, niedrogie i można je prowadzić „przy okazji”. Lepiej pomyślany dom ułatwia nam zatroszczenie się o planetę oraz zadbanie o domowy budżet.

Według raportu „IKEA. Życie w domu 2023” co piąty z ankietowanych Polaków (19%) uważa życie w zrównoważony sposób za najważniejszy aspekt idealnego domu. IKEA dokłada największych starań, aby zawsze być blisko codziennych potrzeb i jako ekspert dostarczać funkcjonalne, przyjazne planecie i przystępne cenowo rozwiązania. W kampanii „Przy okazji” marka udowadnia, że dzięki lepiej pomyślanym produktom IKEA w nowych niższych cenach, można dbać o środowisko przy okazji zwykłych codziennych czynności. Więcej na Szybki poradnik dla bardziej zrównoważonego życia - IKEA.

Lepsze gospodarowanie żywnością

Z lepiej pomyślanymi produktami IKEA możemy żyć w bardziej zrównoważony sposób bez inwestowania dużych środków. Wystarczą codzienne, drobne nawyki - nawet nie zauważymy, kiedy zrobią różnicę!

Pojemniki na żywność z serii IKEA 365+ pozwalają na dłuższe zachowanie świeżości produktów i redukują zużycie jednorazowych opakowań. Kilka pustych pojemników można łatwo wkładać jeden w drugi, co pozwala zaoszczędzić cenne miejsce w szafkach i utrzymać porządek w kuchennej przestrzeni. Są też wielofunkcyjne i sprawdzą się w różnych sytuacjach, począwszy od organizacji spiżarni, przez pakowanie zdrowych przekąsek czy serwowanie dań, aż po przechowywanie resztek po posiłkach. Wielorazowa butelka na wodę to także proste rozwiązanie, które pozwala na ograniczenie zużycia plastiku oraz oszczędność pieniędzy. Wystarczy napełnić ją wodą z kranu i zabrać ze sobą wszędzie tam, gdzie idziemy. Włóż ją do bocznej kieszeni plecaka podczas spaceru lub umieść w samochodowym uchwycie na kubek w czasie podróży. Wybierając ją, podejmujesz świadomy wybór w kierunku redukcji odpadów i uczestniczysz w ochronie środowiska. To drobny gest, który może przyczynić się do wielkich zmian.

Oszczędzanie wody i energii

Zrównoważone życie nie musi być czasochłonne, wystarczy, że wybierzemy produkty, które same w sobie generują oszczędność.

Dysza mgłowa do baterii ÅBÄCKEN oraz bateria umywalkowa SALJEN pozwalają na oszczędzanie wody za każdym razem, gdy ich używamy. Dzięki dyszy zużywamy do 95% mniej wody w trybie mgły i 66% w trybie natrysku, w porównaniu ze standardowymi bateriami umywalkowymi.

Akumulatorki LADDA są niezwykle praktycznym rozwiązaniem, które przynosi wiele korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla portfela. Dzięki nim możesz zmniejszyć ilość odpadów oraz ograniczyć koszty, rezygnując z tradycyjnych baterii alkalicznych. Można je ładować nawet do tysiąca razy, dzięki czemu wystarczą na wiele lat, a ty będziesz miał działające baterie zawsze pod ręką, niezależnie od sytuacji.

Energooszczędne żarówki LED SOLHETTA emitują ciepłe, białe światło, które sprzyja relaksowi. Dzięki temu, gdy wieczorem zasiadasz w swoim ulubionym fotelu, z książką w ręku lub w towarzystwie bliskich, stworzysz przytulną atmosferę, przy okazji dbając o środowisko i obniżając swoje rachunki.

Jako marka, chcemy inspirować klientów do podejmowania nawet najmniejszych działań, które będą korzystne dla środowiska. Dbanie o planetę może odbywać się mimochodem, wtedy, gdy wykonujemy inne codzienne czynności. W naszej kampanii udowadniamy, że to nie jest luksusowa przyjemność wymagająca wielkich nakładów finansowych i czasowych, ale codzienne drobne nawyki, które może wdrożyć każdy - „przy okazji” – mówi Magdalena Betin, liderka zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.

O kampanii „Przy okazji”

Według badania przeprowadzonego na zlecenie IKEA[1], 68% osób martwi się zmianami klimatycznymi, a 66% podejmuje codzienne działania, aby spowolnić ten proces. Niemal 4 na 5 osób wierzy, że każdy z osobna może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu na planetę, ale niestety odsetek osób myślących w ten sposób zmniejszył się od 2021 r., szczególnie wśród pokolenia Z. Kampania IKEA „Przy okazji” edukuje w jaki sposób możemy prowadzić zdrowsze i bardziej zrównoważone życie na co dzień bez konieczności inwestowania dużej ilości czasu i pieniędzy oraz rezygnacji z wygody. W kampanii zobaczymy inspiracje produktowe, które ułatwią nam codzienne czynności jednocześnie dbając o środowisko i nasze portfele.

Kampania obejmuje kanały własne marki, social media oraz współprace z influencerami. Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R, a za komunikację PR – Garden of Words Group. Ogólnopolska kampania wystartowała 2 kwietnia i potrwa do końca miesiąca.

 


[1]2023, Globe Scan na zlecenie Ingka Group, „People&Planet Consumer Insights and Trends 2023”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Wielkopolanie rezerwują mieszkania, deweloperzy budują Biuro prasowe
2024-05-06 | 09:00

Wielkopolanie rezerwują mieszkania, deweloperzy budują

W związku ze spodziewanym programem „Mieszkanie Na Start”, eksperci prognozują, że może zabraknąć mieszkań na sprzedaż, a z pewnością takich w najbardziej pożądanych
Nieruchomości Po co deweloperom mieszkaniowym Giełda Papierów Wartościowych
2024-05-06 | 01:00

Po co deweloperom mieszkaniowym Giełda Papierów Wartościowych

Jakie korzyści przynosi GPW firmom budującym mieszkania? Czy warto na niej być? Dlaczego? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl. Andrzej Biedronka-Tetla, członek zarządu
Nieruchomości Jaki jest wybór małych mieszkań w ofercie deweloperów
2024-05-06 | 01:00

Jaki jest wybór małych mieszkań w ofercie deweloperów

Jak dużo najbardziej poszukiwanych mieszkań jedno i dwupokojowych o powierzchni do 45 mkw. mają aktualnie w sprzedaży deweloperzy? Jak bardzo zakupy w Bezpiecznym Kredycie 2 proc. uszczupliły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.