Bardzo dobre wyniki leasingowe – najemcy stawiają na Metropolitan Warszawa
Metropolitan Warszawa niezmiennie cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem renomowanych firm polskich i międzynarodowych. W budynku podpisano nowe umowy i przedłużenia najmów na 18 000 mkw. Transakcje obejmują m.in. umowy z doskonale rozpoznawalnymi markami, jak HP, LCP Properties czy Green Holding Group. Umowy najmu powierzchni w Metropolitan Warszawa zawarły także inne firmy, a wśród nich jedna z wiodących globalnych firm doradczych oraz światowy lider w sektorze energetycznym i chemicznym.
Na kontynuowanie działalności w Metropolitan Warszawa i ekspansję w ramach budynku zdecydowała się firma HP, światowy lider branży technologicznej.
W Metropolitan Warszawa w kolejnych latach będzie mieściła się również siedziba LCP Properties. Firma będąca częścią brytyjskiej grupy inwestycyjnej M Core, zdecydowała się podwoić wynajmowaną powierzchnię. LCP Group działa w sektorze nieruchomości handlowych rozwijając markę M Park dla parków handlowych oraz Multipark dla magazynów typu SBU (Small Business Units). Biura LCP Properties w Metropolitan Warszawa wyróżniają się zupełnie nową aranżacją przestrzeni, dostosowaną do potrzeb dynamicznie rosnącego biznesu i powiększającego się zespołu.
W Metropolitan Warszawa pozostanie także jedna z najbardziej znanych globalnych firm doradczych, która zdecydowała się przedłużyć dotychczasową umowę najmu.
Do grona najemców jednego z najbardziej rozpoznawalnych budynków komercyjnych na mapie Warszawy dołączyła natomiast Grupa Green Holding. Polska firma rodzinna, jeden z najbardziej liczących się w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej producentów świeżych warzyw oraz operator logistyki chłodniczej, wynajął w Metropolitan Warszawa nowoczesną powierzchnię biurową z widokiem na Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego.
Z kolei, nowa warszawska siedziba światowego lidera w sektorze energetycznym i chemicznym zajęła powierzchnię biurową, wyróżniającą się wyjątkowym widokiem na Ogród Saski i Teatr Wielki.
– Zaufanie ze strony firm będących globalnymi liderami w swoich branżach, stanowi najlepsze potwierdzenie jakości Metropolitan Warszawa. Na rynku liczą się budynki o wysokich standardach ESG, wspierające dobrostan życia i pracy, świadomie wpisujące się w tkankę miasta, z silną marką, generujące kapitał zarówno ekonomiczny, jak i intelektualny. Taki właśnie jest Metropolitan Warszawa. Jako asset manager Metropolitana codziennie dokładamy starań, aby tworzyć przyjazne, komfortowe i atrakcyjne środowisko pracy dla wszystkich firm, które zdecydowały się ulokować swoje siedziby w tym ikonicznym budynku – powiedziała Joanna Kowalska-Szymczak, założycielka i CEO EBRU Capital, firmy pełniącej rolę asset managera Metropolitan Warszawa.
Metropolitan Warszawa to najwyższej klasy budynek z biurami i luksusową przestrzenią handlowo-usługową na parterze, wyróżniający się ponadczasowymi rozwiązaniami architektonicznymi – w tym przestronnym, publicznym dziedzińcem. Zaprojektowany przez brytyjskiego stararchitekta Lorda Normana Fostera łączy w sobie nowoczesność z elegancją tradycyjnej architektury sąsiadujących obiektów. Metropolitan Warszawa usytuowany jest przy Placu Marszałka Józefa Piłsudskiego w Warszawie, tuż przy Ogrodzie Saskim i Trakcie Królewskim. Inwestycja oferuje 33 600 mkw. najwyższej jakości powierzchni biurowej oraz 3 300 mkw. przestrzeni handlowo-usługowej dostępnej z ulicy.
W trzech charakterystycznych, siedmiokondygnacyjnych bryłach, oprócz najwyższej klasy powierzchni biurowych, mieszczą się również butiki z ekskluzywnymi markami, prestiżowy klub fitness, kawiarnie, restauracje czy miejsca rozrywki. W budynku znajduje się także 441 miejsc parkingowych w garażu podziemnym, w tym parking publiczny oraz stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Dostępna jest również infrastruktura dla rowerzystów.
Potwierdzenie jakości Metropolitan Warszawa i zastosowanych w budynku rozwiązań przyjaznych środowisku stanowi certyfikat BREEAM na poziomie Excellent. Najwyższy standard procedur bezpieczeństwa w obiekcie został natomiast wyróżniony oceną WELL Health-Safety Rating. Z kolei najlepsza łączność cyfrowa, jakość rozwiązań teletechnicznych i planów awaryjnych zostały potwierdzone certyfikatem WiredScore na najwyższym poziomie Platinum.
TEAL Z NOWYM NAJEMCĄ. DO OFF PIOTRKOWSKA CENTER WPROWADZA SIĘ NEST LEASING S.A
Langowski Logistics nowym najemcą w MLP Pruszków II
Co czeka rynek nieruchomości? Komentuje Shraga Weisman, CEO Aurec Home
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.