Baza wiedzy on-line od Armstrong
Brak możliwości bezpośrednich spotkań wymusił na wielu firmach konieczność pracy poprzez systemy
i platformy on-line. Armstrong, by pomóc projektantom i ekipom montażowym, uruchomił specjalną stronę www.tech-armstrong.com.pl na której zgromadzono wszystkie pomocne materiały i podpowiedzi konieczne przy planowaniu akustyki pomieszczeń.
Kalkulator akustyczny
Znalazł się tam przede wszystkim interaktywny kalkulator opracowany przez ekspertów firmy Armstrong we współpracy z praktykami inżynierii akustycznej. Narzędzie pozwala na wykonanie obliczeń
i zweryfikowanie zgodności środowiska akustycznego projektowanych wnętrz z wymaganiami normy PN-B-02151-4 „Akustyka Budowlana. Ochrona przed hałasem w budynkach. Część 4: Wymagania dotyczące warunków pogłosowych i zrozumiałości mowy w pomieszczeniach oraz wytyczne prowadzenia badań”.
W kalkulatorze po wybraniu rodzaju funkcji pomieszczenia – np. biuro, sala wykładowa, korytarz czy pomieszczenie w obiekcie medycznym - narzędzie określa przypisane do niej wymagania normy pogłosowej operując właściwymi parametrami np. czasem pogłosu (T), wskaźnikiem zrozumiałości mowy (STI) czy chłonnością akustyczną (A) materiałów użytych do aranżacji wnętrza.
Animacje montażowe i Galeria Projektów referencyjnych
W jednym miejscu zgromadzono także animacje instruktażowe dotyczące montażu sufitów podwieszanych. Ekipy budowalne mogą zobaczyć krok po kroku jak instalować system sufitowy: od momentu podziału pomieszczenia, poprzez montaż zawiesi i kątowników przyściennych, aż po demontaż płyt, by uzyskać dostęp do przestrzeni ponad sufitem.
Z kolei interaktywna galeria pozwala na przejrzenie dziesiątek obiektów referencyjnych zrealizowanych w Polsce – biur, hoteli, obiektów handlowych, edukacyjnych i medycznych oraz dworców i lotnisk. Użytkownik poszukujący wiedzy może filtrować prezentowane rozwiązania poprzez szczegółowe ustawienia – miasto, segment nieruchomości, strefę w budynku, rodzaj płyty sufitowej (metal, drewno, sufit mineralny) czy rodzaj profili rusztu sufitu modułowego.
Baza wiedzy i testów
Nowa interaktywna platforma wiedzy przeznaczona jest głównie dla branży wykonawców oraz doradców firm dystrybucyjnych. Zwiera ona prezentacje, pliki, opisy techniczne, wyjaśnienia zawiłości prawnych oraz bazę quizów, która z jednej strony pozwala na samodzielne sprawdzenie swojej wiedzy, a z drugiej w zabawny
i prosty sposób przygotowuje użytkownika do udzielania odpowiedzi na częste pytania klientów.
- Uzupełnieniem materiałów jest oczywiście nasza wiedza, doświadczenie i możliwość rozmowy z ekspertami z firmy Armstrong. Już teraz, patrząc na zainteresowanie nową platformą, widzimy iż zmiana modelu pracy
z biurowego na home office nie jest przeszkodą. Użytkownicy uzgadniając szczegóły chętniej niż do tej pory korzystają z telefonu do naszych ekspertów – mówi architektka Anna Baczkowska, w Armstrong piastująca funkcję Menedżerki Technicznej i Ekspertki ds. akustyki pomieszczeń.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.