Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy

Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych powierzchni biurowych.
Bayer niedawno świętowało swoją dziesiątą rocznicę obecności w Olivia Centre. To jedna z najdłużej rezydujących firm w Olivii, zatem przyszedł czas na całkowitą odmianę wnętrz zgodnie z obecnymi trendami.
Naszym wspólnym celem było dostosowanie lokalu do zmieniających się potrzeb i oczekiwań pracowników – mówi Anna Branicka, architekt prowadzący w Design Anatomy. Realizacja odbyła się w ramach globalnej strategii Bayer Next Normal Office Concept. W oparciu o nią wprowadziliśmy liczne zmiany w funkcjonalności biura, zachowując istniejący układ ścian i sufitów. Istotne dla nas było, aby realizacja odbyła się w duchu less waste, dzięki czemu udało nam się zoptymalizować koszty modernizacji.
Przestrzeń open space została podzielona na mniejsze, bardziej kameralne strefy, co sprzyja efektywnej komunikacji i współpracy między pracownikami. Prywatne gabinety zostały przeprojektowane na rzecz bardziej elastycznych i ogólnodostępnych pomieszczeń, które sprzyjają różnorodnym formom pracy i odpoczynku. W zaprojektowanych na nowo przestrzeniach powstały pokoje cichej pracy, relax roomy zapewniające miejsce do wypoczynku i naładowania baterii, czy snooze roomy, umożliwiające pracownikom krótką drzemkę w ciągu dnia. Wszystko po to by poprawić komfort pracy, koncentrację i wydajność pracowników.
Równocześnie biura zyskały zupełnie nową stylistykę. Tematem przewodnim projektu są nawiązania do Oliwy, historycznej gdańskiej dzielnicy, w której położone jest Olivia Centre. Gama ciepłych rudości i zieleni nawiązuje do otaczającego krajobrazu. Zadbaliśmy, aby w biurze znalazło się dużo roślin w specjalnie zaprojektowanych donicach, a nawet w ścianach budek akustycznych – mówi Barbara Wasilewska, architekt z Design Anatomy. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań poprawiających komfort pracy: panele ścienne i ażurowe przegrody, wydzielające poszczególne strefy pracy, wykładziny dywanowe o wysokich parametrach akustycznych. Lokal stał się bardziej elastyczny i przyjazny użytkownikom. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią procesu zachodzących zmian, który odzwierciedla dynamikę biznesową i piękno otaczającego nas świata. To dla nas było wspaniałe wyzwanie.
Nowe biuro firmy Bayer nie tylko realizuje nowe trendy, ale także stało się wzorcowym rozwiązaniem, które budzi duże zainteresowanie także innych najemców naszego centrum – mówi Maciej Kotarski z Olivia Centre. Regularnie, w czasie rozmów sprzedażowych odwiedzamy to biuro pokazując jak kreatywnie i designersko może wyglądać nowocześnie zaprojektowana przestrzeń biurowa. Budzi powszechny zachwyt i niejednokrotnie jest przyczynkiem do wprowadzenia rozmów na nowe tory.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.