Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych powierzchni biurowych.
Bayer niedawno świętowało swoją dziesiątą rocznicę obecności w Olivia Centre. To jedna z najdłużej rezydujących firm w Olivii, zatem przyszedł czas na całkowitą odmianę wnętrz zgodnie z obecnymi trendami.
Naszym wspólnym celem było dostosowanie lokalu do zmieniających się potrzeb i oczekiwań pracowników – mówi Anna Branicka, architekt prowadzący w Design Anatomy. Realizacja odbyła się w ramach globalnej strategii Bayer Next Normal Office Concept. W oparciu o nią wprowadziliśmy liczne zmiany w funkcjonalności biura, zachowując istniejący układ ścian i sufitów. Istotne dla nas było, aby realizacja odbyła się w duchu less waste, dzięki czemu udało nam się zoptymalizować koszty modernizacji.
Przestrzeń open space została podzielona na mniejsze, bardziej kameralne strefy, co sprzyja efektywnej komunikacji i współpracy między pracownikami. Prywatne gabinety zostały przeprojektowane na rzecz bardziej elastycznych i ogólnodostępnych pomieszczeń, które sprzyjają różnorodnym formom pracy i odpoczynku. W zaprojektowanych na nowo przestrzeniach powstały pokoje cichej pracy, relax roomy zapewniające miejsce do wypoczynku i naładowania baterii, czy snooze roomy, umożliwiające pracownikom krótką drzemkę w ciągu dnia. Wszystko po to by poprawić komfort pracy, koncentrację i wydajność pracowników.
Równocześnie biura zyskały zupełnie nową stylistykę. Tematem przewodnim projektu są nawiązania do Oliwy, historycznej gdańskiej dzielnicy, w której położone jest Olivia Centre. Gama ciepłych rudości i zieleni nawiązuje do otaczającego krajobrazu. Zadbaliśmy, aby w biurze znalazło się dużo roślin w specjalnie zaprojektowanych donicach, a nawet w ścianach budek akustycznych – mówi Barbara Wasilewska, architekt z Design Anatomy. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań poprawiających komfort pracy: panele ścienne i ażurowe przegrody, wydzielające poszczególne strefy pracy, wykładziny dywanowe o wysokich parametrach akustycznych. Lokal stał się bardziej elastyczny i przyjazny użytkownikom. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią procesu zachodzących zmian, który odzwierciedla dynamikę biznesową i piękno otaczającego nas świata. To dla nas było wspaniałe wyzwanie.
Nowe biuro firmy Bayer nie tylko realizuje nowe trendy, ale także stało się wzorcowym rozwiązaniem, które budzi duże zainteresowanie także innych najemców naszego centrum – mówi Maciej Kotarski z Olivia Centre. Regularnie, w czasie rozmów sprzedażowych odwiedzamy to biuro pokazując jak kreatywnie i designersko może wyglądać nowocześnie zaprojektowana przestrzeń biurowa. Budzi powszechny zachwyt i niejednokrotnie jest przyczynkiem do wprowadzenia rozmów na nowe tory.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.