Komunikaty PR

Biurowiec Generation Park Y z certyfikatem WELL Gold

2022-04-27  |  11:45
Biuro prasowe
Do pobrania Skanska ( 0.05 MB )

Wieżowiec Generation Park Y, zrealizowany przez Skanska na warszawskiej Woli i sprzedany firmie HANSAINVEST Real Assets, otrzymał najważniejsze wyróżnienie przyznawane powierzchniom biurowym – certyfikat WELL Gold zrealizowany w schemacie Core & Shell. Rozwiązania oparte na jego wymaganiach zapewniają użytkownikom biur bezpieczeństwo i komfort.

 

WELL Building Standard to opracowany przez International WELL Building Institute system certyfikacji, który mierząc jakość powierzchni biurowej, weryfikuje ponad 100 parametrów budynku. WELL bierze pod uwagę nie tylko design czy kwestie związane z użytkowaniem samego biurowca, ale również to, w jaki sposób wpływa on na ludzkie zachowanie i zdrowie.

W procesie certyfikacji badane są m.in. kwestie związane z dostępem do świeżego, czystego powietrza, dobrej jakości wody, odpowiedniego oświetlenia wnętrz czy akustyki. Ocenie podlegają również narzędzia, technologie czy rozwiązania, które oddziałują na komfort psychiczny i fizyczny pracowników.

– Wszystkie nasze budynki realizujemy zgodnie ze sprawdzonymi zasadami zrównoważonego rozwoju. Najpierw szczegółowo pracujemy nad detalami projektu, a następnie, dzięki certyfikacji WELL, mamy szansę sprawdzić czy to, co zaplanowaliśmy, znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. To daje nam pewność ,że naszym najemcom przekazujemy budynki absolutnie najwyższej jakości – mówi Monika Chacińska, ekspertka ds. środowiska w spółce biurowej Skanska w regionie CEE.

Generation Park Y wyposażony jest m.in. w system wentylacji z wysokiej klasy filtrami, który dostarcza 30% więcej świeżego powietrza. O jego odpowiednią wilgotność dbają adiabatyczne nawilżacze. Filtry zatrzymują pyłki kwiatów i zarodniki grzybów, powodujące alergie. Klimatyzacja oparta o system belek chłodzących jest cicha i gwarantuje komfortową temperaturę oraz wydajność energetyczną.

Woda dostępna w wieżowcu będzie testowana na obecność ponad 30 związków chemicznych, co umożliwi jej bezpieczne spożycie z każdego zainstalowanego w budynku kranu.  Pracownicy Generation Park Y będą mieli również odpowiedni dostęp do światła dziennego.

W certyfikacji WELL bardzo ważne są również kwestie wpływające na dobre samopoczucie pracowników. Stonowane kolory, naturalne materiały, z których wykonane jest wyposażenie, zielony taras na 35 piętrze czy porośnięte roślinnością pergole ułatwiają skupienie i pobudzają kreatywność. W lobby biurowca znajduje się 15-metrowa zielona ściana z ponad sześcioma tysiącami roślin. Tlen, jaki wytwarzają w ciągu doby, wystarczyłby dla 150 osób.

– Naszą strategią jest tworzenie doskonale zaprojektowanych, przemyślanych i przyjaznych dla użytkowników biurowców, które zapewniają najlepsze warunki do pracy. Stawiamy na komfort, dobre samopoczucie i zdrowie najemców. Wykorzystujemy też zrównoważone rozwiązania, które zmniejszają oddziaływanie naszych budynków na środowisko. Certyfikaty, które otrzymujemy – takie, jak właśnie WELL na poziomie Gold to najlepsze potwierdzenie, że nasze podejście jest skuteczne. Doceniają je również partnerzy biznesowi i inwestorzy – mówi Rafał Stoparczyk, dyrektor projektu w spółce biurowej Skanska w regionie CEE.

– Cieszymy się, że biurowiec Generation Y w Warszawie, w którym już niedługo mieścić się będzie główna siedziba PZU, otrzymał certyfikat WELL Gold. To dowód, że budynek spełnia najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju, tak ważnego dla PZU, którego miarą są przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort jego użytkowników oraz zastosowane rozwiązania prośrodowiskowe. PZU przykłada bardzo duże znaczenie do działania zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju biznesu. Dlatego ważnym kryterium wyboru budynku głównej siedziby PZU było połączenie dbałości o dobrostan pracowników i pozytywnego wpływu środowiskowego. Certyfikat WELL Gold biurowca Generation Y potwierdza, że wybraliśmy dobrze – mówi Dorota Macieja, członkini zarządu PZU Życie odpowiedzialna za obszar nieruchomości w Grupie PZU.

 

Flagowa inwestycja Skanska w tej części Europy

Generation Park Y to 38-piętrowy budynek o wysokości 140 metrów, wieńczący największy kompleks biurowy Skanska w Warszawie­. Cała jego powierzchnia biurowa została wynajęta przez PZU jako główna siedziba firmy. W grudniu 2021 roku budynek został kupiony przez HANSAINVEST Real Assets. Wartość transakcji wyniosła 285 mln euro, co czyniło ją największą transakcją w historii spółki biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej. Był to jednocześnie największy zakup w sektorze biurowym w tej części Europy w 2021 roku. 

Biurowiec zaprojektowano i wybudowano zgodnie z zasadami ESG, dbając o aspekty środowiskowe i społeczne. Oprócz certyfikatu WELL na poziomie Gold , budynek posiada również inne certyfikaty, takie jakLEED na poziomie Platinum  czy WELL Health-Safety Rating. Wszystkie certyfikaty uzyskane zostały w schemacie Core&Shell.  Biurowiec ubiega się także o certyfikat dostępności Obiekt bez Barier.

Generation Park Y doskonale oddaje podejście Skanska w zakresie tworzenia zdrowych i zrównoważonych miejsc pracy. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak energooszczędne urządzenia czy system odzysku szarej i desz­czo­wej wody, użytkownicy Generation Park Y zużywają mniej zasobów. Biurowiec korzysta wyłącznie z energii wyprodukowanej ze źródeł odnawialnych. Jedna czwarta materiałów użytych do budowy Generation Park Y zawiera komponenty pochodzące z recyklingu.

 

 

 

Spółka biurowa Skanska w Polsce  

Spółka biurowa Skanska w Polsce jest innowacyjnym deweloperem zielonych, ponadczasowych budynków biurowych. Buduje otwarte, tętniące życiem przestrzenie,
w których pracownicy czują się dobrze. Projekty biurowe Skanska są certyfikowane
w systemie LEED, WELL l, a także WELL Health-Safety Rating. Oprócz tego nowe inwestycje Skanska w Polsce posiadają certyfikat „Obiekt bez Barier”, który dowodzi przystosowania do użytkowania przez osoby z różnymi potrzebami – w tym przez osoby z niepełnosprawnościami czy rodziców z małymi dziećmi. Spółka biurowa Skanska działa w Polsce od 1997 roku. Prowadzi działalność na siedmiu rynkach:
w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Katowicach i Trójmieście.   

    

Zapraszamy do odwiedzenia profili spółki na portalach:    

www.linkedin.com/company/skanska/   

www.facebook.com/Miasta.Biura.Skanska/  

  

Więcej informacji na stronie internetowej: www.skanska.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.